Hulp gevraagd - harmonieorkest versterken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daan Hoffmans
    • Aug 2000
    • 1225

citaat:Wat zou kunnen is monitoren vliegen boven het orkest en dan richten achterop de mics.
    Doe dit niet als je super- of hypernier mic's gebruikt (waarschijnlijk gebruik je die). Die hebben namelijk een "lob" recht achter waarlangs ze ook gevoeling zijn.
    Bekijk in dit geval de polardigrammen van je mic's om te bepalen onder welke hoek je je monitors dan moet hangen. Dit zal waarschijnlijk uitkomen op zo'n 45 graden.
    <center><i>\"Alles wat schuift doen we naar boven, alles wat draait naar rechts\"</i></center>

Comment

• jans
      • Feb 2003
      • 869

citaat:Geplaatst door Daan Hoffmans

citaat:Wat zou kunnen is monitoren vliegen boven het orkest en dan richten achterop de mics.
      Doe dit niet als je super- of hypernier mic's gebruikt (waarschijnlijk gebruik je die). Die hebben namelijk een "lob" recht achter waarlangs ze ook gevoeling zijn.
      Bekijk in dit geval de polardigrammen van je mic's om te bepalen onder welke hoek je je monitors dan moet hangen. Dit zal waarschijnlijk uitkomen op zo'n 45 graden.
      Super of hyperniers gebruiken als overhead mics????
      Lijkt me dat je daar een nier voor neemt, vandaar de optie. Indien er inderdaar super of hyperniers gebruikt worden dan heb je deels gelijk. Ook dan kun je de monitor naar de dip richten. Meestal 30 graden.
      Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• soundshaper
        • Dec 2003
        • 25

off topic: Is goed Daan, kom wel even kijken naar de koelkast

XY is inderdaad twee microfoons gekruist boven elkaar. Als je de voor en nadelen van deze technieken wil weten moet je dat maar even aangeven.
        Ik heb gemerkt dat het niet zoveel uitmaakt in klank als je de goedkopere (oa. shure sm 81 of akg 300) of duurde mic´s (neumann of schoeps) gebruikt (ok dan... een km184 IS toch wel errug mooi). Vaak kun je met het verplaatsen van je mic´s al veel bereiken!!!
        De AB zet ik er inderdaad bij voor de extra versterking van de zijkanten van het orkest.

Ik heb wel de ervaring dat monitors niet werken voor de muzikanten. Het probleem is nl dat deze gemaakt zijn om in een bepaald gebied zijn geluid af te stralen. Als je er her en der wat neerlegt, krijg je dat bepaalde muzikanten heel veel horen en andere groepen niet. Om dat goed voor elkaar te krijgen moet je er heel veel van neerleggen. Het kan werken als je er side-fills neerzet maar:
        1 je krijgt er last mee met je microfoons
        2 het is erg moeilijk om een goede balans te maken voor het orkest zelf

@ Boris.
        Wat is je budget dan ongeveer en wat voor microfoons wilde je gaan gebruiken?
        Joosten mag het weten...

Comment

• jans
          • Feb 2003
          • 869

citaat:Geplaatst door soundshaper

Ik heb gemerkt dat het niet zoveel uitmaakt in klank als je de goedkopere (oa. shure sm 81 of akg 300) of duurde mic´s (neumann of schoeps) gebruikt (ok dan... een km184 IS toch wel errug mooi). Vaak kun je met het verplaatsen van je mic´s al veel bereiken!!!
          `

Ik heb ervaring met sennheisser K6 en KM184. En ik vind de KM veel voller klinken. Maar da's mijn mening.
          Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

Working...