dB technologies Fifty line?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dejongens
    • Aug 2004
    • 29

dB technologies Fifty line?

Heeft er iemand ervaring met dB technologies aktive luidsprekers?
    Ik heb de "nieuwe" fifty line gehoord en die klinkt echt als een dijk, en de prijs valt ook nog reuze mee.

Hier een link:

en ook deze:

Hier een plaatje:

De Jongens Van De Muziek
    Jeroen Muller

Jeroen --> Het beste idee, komt op de wc! <--
  • Ideedeluxe
    • Sep 2002
    • 84

Heb hem nog niet gehoord, maar heb er wel met mijn handen aangezeten. Wat mij opviel was, dat de afwerking van een hoog niveau was. De set ziet er gewoon erg goed uit. De onderdelen bestaan uit een mengelmoes van B&C en dB custom parts. (18" en 1" hoogdriver) de 10" en 15" zijn dB customs. Vond wel, dat de set enorm hoog was, vooral met de tweede 18" eronder. Ik ben zelf geen kleintje, maar zou, zelfs met een enkele 18" op een trapje moeten staan om de passieve top op de 15" te tillen. Wat tik wel een mooi detail vond, was de stelschroef aan de achterkant van de top, waarmee de openingshoek van de top kon worden aangepast. Al met al een hele nette set. De kleur ? Tja, dat vindt je mooi, of niet.....

John
    When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• nightline
      • Oct 2002
      • 1001

citaat:Geplaatst door Ideedeluxe

Heb hem nog niet gehoord, maar heb er wel met mijn handen aangezeten. Wat mij opviel was, dat de afwerking van een hoog niveau was. De set ziet er gewoon erg goed uit. De onderdelen bestaan uit een mengelmoes van B&C en dB custom parts. (18" en 1" hoogdriver) de 10" en 15" zijn dB customs. Vond wel, dat de set enorm hoog was, vooral met de tweede 18" eronder. Ik ben zelf geen kleintje, maar zou, zelfs met een enkele 18" op een trapje moeten staan om de passieve top op de 15" te tillen. Wat tik wel een mooi detail vond, was de stelschroef aan de achterkant van de top, waarmee de openingshoek van de top kon worden aangepast. Al met al een hele nette set. De kleur ? Tja, dat vindt je mooi, of niet.....

John

B&C speakers ?? Op de site staat nogal een flink logo van de nieuwe baas bij DB namelijk RCF/Mackie, lijkt me dan toch sterk dat er B&C in zit. Dit wil niet zeggen dat RCF minder als B&C is.

Groeten

Jack
      Powered by AudioMadness....

Comment

• Ideedeluxe
        • Sep 2002
        • 84

Uit het promotie PDF'je van dB zelf:

FL10 Passive • 10" woofer horn loaded • 1" B&C compr. driver • driven by FL15 • 250–19.000 Hz • SPL 131 dB peak • Dispersion 75° x 50° • Speakon4 Connector • 23.5 kg • 500x500x650 mm FL15 3-Amp Active • 100+300+500W RMS

• 15" Bandpass-Woofer • 53–250 Hz • Max. SPL 132 dB • crossover out at 250 Hz • 2 x Neutrik Powercon • 1 x Neutrik Speakon4Out for Bi-Amping FL10 • 42 kg • 500x500x650 mm FL18 Active • 600W RMS

• 18" B&C-Speaker • 40–100 Hz • Max. SPL 133.5 dB • crossover out at 100 Hz • 2 x Neutrik Powercon • 50 kg • 500x700x650 mm compact PA system.

John
        When I think back on all the crap I learned in Highschool, it\'s a wonder I can think at all !!

Comment

• dejongens
          • Aug 2004
          • 29

Inderdaad, werd er mij ook verteld dat er RCF speakers in zaten, beetje raar wel dat er in die pdf b&c staat, maar goed.

De kleur daar wen je aan, toen ik hem voor het eerst zag dacht ik werkelijk dat het een super cheap setje was, totdat ik hem hoorde,... echt super![][^][8D]

Ik heb de HK deacon nog nooit gehoord, maar kan je die met deze set vergelijken?
          Jeroen --> Het beste idee, komt op de wc! <--

Comment

• Klaaske
            • Jun 2003
            • 571

Lol, heb je 2 paaltjes staan voor 1 topje :X
            <font size=\"1\">
            Groeten,
            Jaap
            <b>
            -[GSXke :)]-
            </font id=\"size1\"></b>

Comment

• Ideedeluxe
              • Sep 2002
              • 84

Een mogelijke verwarring met RCF zou kunnen onstaan uit het feit dat dB technologies in Duitsland importeur geworden is van alle RCF onderdelen behalve RCF luidsprekerchassis. dB zegt zelfs op een van de eerste pagina's van haar site dat men B&C drivers gebruikt. dB gebruikt in meer van haar produkten B&C, als ik mij niet vergis.

John

Comment

• dejongens
                • Aug 2004
                • 29

Maar er zijn dus nog weinig mensen die ervaring hebben met dit setje?
                Jeroen --&gt; Het beste idee, komt op de wc! &lt;--

Comment

• major tom
                  • May 2004
                  • 108

Inmiddels vele ervaringen met db technologies, louter goede!
                  Let wel het blijft uit italie komen!
                  Gezien de gebruikte componenten zal het best goed klinken.

Comment

• bewap
                    • Jun 2002
                    • 239

citaat:Let wel het blijft uit italie komen!
                    En Ferrari komt ook uit Italie, maar ook Fiat, sterker nog het hoort bij elkaar. En RCF komt oorspronkelijk ook uit Italie. Niet alles hoeft goed of slecht te zijn uit Italie.

Comment

• davehouben
                      • Dec 2003
                      • 92

Tja bij het bedrijf waar ik werk hebben we die plastick Opera Lyric topjes. En ik moet zeggen, die bevallen erg goed! Ze klinken erg sprankelend en gaan best hard. Zelf gebruiken we ze vooral als monitor omdat ze lekker klein zijn, dus ideaal voor op kleine locaties. Ook hebben we die Stage Opera 42.12 toppen. Ook die gaan wel lekker voor kleine DJ setjes. Leuk kastje!
                      Ondertussen zitten er bij ons wel andere speakers in, want dat hebben we wel gemerkt, de Speaker die er oorspronkelijk in zit (B&C) is niet echt top. Zijn al genoeg 12" drivers kapot gegaan doordat de magneet snel breuken vertoond. Maar goed, ik denk dat zolang je de speakers in het oorspronkelijke kastje laat ze best lang mee gaan.
                      Wat betreft dit nieuwe systeem van db kan ik niet veel zeggen want heb het nog nooit gehoord. Kan dus alleen zeggen dat de rest van db niet verkeerd klinkt en met de eindtrappen hebben we ook nog nooit problemen gehad.

Comment

• dejongens
                        • Aug 2004
                        • 29

Om even het topic rond te maken voor de verdere geintereseerden:

Wij hebben de Db Fifty Line set inmiddels aangeschaft en zijn hier zeer tevreden mee. De samenstelling zoals wij hem hebben is als volgt:
                        2x FL10
                        2x FL15
                        4x FL18

Dit is een set welke wij op verschillende samenstellingen gebruiken voor voornamelijk drive-in show werk.
                        Bij de kleinere feesten tot +/- 150 man nemen wij de 2x FL10 en 2x FL15 mee met standaards er tussen.
                        Bij de middelgrote feesten tot +/- 400 man nemen wij de 2x FL10, 2x FL15 en 2x FL18 mee.
                        Bij de grotere feesten en bij feesten in een tent nemen wij de 2x FL10, 2x FL15 en 4x FL18 mee.
                        Het grote voordeel is dat er vele combinatiemogelijkheden zijn.

Ik heb er nog geen band over horen spelen, dus daar kan ik je geen mening over geven, verder is het geluid super helder, en niet irritant. Ook bij een laag volume.

Nadeel vind ik zelf dat de afstralingshoek van de FL10 vrij smal is de hoek loopt namelijk gelijk met de zijkant van de luidsprekers. Hierdoor krijg je al gauw problemen wanneer je in een zaal speelt waar je het publiek ook veel naast je hebt zitten.
                        Verder vind ik het jammer dat er geen wielen onder zitten, al heb ik wel gehoord dat dit mogelijk is en wat ik ook een minpuntje vind is dat er geen beschermingshoezen bij zitten.
                        Wat ook een “nadeel” kan zijn is dat je bij een totale opstelling 6 versterkers aan het blazen hebt, waardoor je voor je geluid al gelijk krachtstroom nodig hebt.
                        Maar deze dingen zijn allemaal te verwaarlozen als je kijkt (en luistert) naar de set in zijn totaal.

Ik heb destijds de keuze gemaakt tussen HK Actor, HK Deacon, Dynacord Cobra 1 en de DB fiftyline.

Verschillen op een rij:
                        Hk actor: is niet te vergelijken met het geluid, dit is een ford vergelijken met een mercedes
                        HK Deacon: Is al beter als de Actor, dankzij zijn 18’’ speakers, maar je mist het heldere hoog.
                        Dynacord Cobra 1: Qua geluidsdruk en klank gelijk aan de DB fiftyline, maar qua prijs vele malen hoger
                        DB fiftyline: zie boven
                        Jeroen --&gt; Het beste idee, komt op de wc! &lt;--

Comment

• nightline
                          • Oct 2002
                          • 1001

citaat:Geplaatst door bewap

citaat:Let wel het blijft uit italie komen!
                          En Ferrari komt ook uit Italie, maar ook Fiat, sterker nog het hoort bij elkaar. En RCF komt oorspronkelijk ook uit Italie. Niet alles hoeft goed of slecht te zijn uit Italie.
                          FF off topic:

Wie beweerd dat een Ferrari een goede auto is heeft er al helemaal nooit in gereden en/of aan gesleuteld. Ze zijn bloed snel, erg duur en hebben een schitterend geluid, maar daar houdt het echt mee op!!

Groeten

Jack