Target-System

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • movinghead
    • Aug 2001
    • 559

Welke voorstellingen?.... eerlijk gezegd geen idee. Ik heb daar ook niet opgebouwd / afgebouwd. Bij die andere evenementen wel. Verder loop ik bij Noorderzon in en uit, woon er namelijk direct naast. Dus van voorstellingen kan ik je dus weinig vertellen qua namen en zo. Ben er wel bijna elke dag geweest. Dat er geen puik geluid uit komt heb je mij niet horen zeggen, ik ben 1 en al positief over Rentamp.
    Dat van de eerste Axys set kan ik je niet vertellen, zal Peter eens vragen. Viel me wel op dat toen Peter voor het eerst in de poort met die set stond de heren van het geluid erg geïnteresseerd waren.
    [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• Jochem Pastoor
      • Apr 2004
      • 47

Haha.. ook de heren technici die in de Mainstage stonden waren aardig geinteresseerd in het systeem. Eerst veel twijfels, maar na wat gehoord te hebben was men overtuigd.

Wanneer heb jij de Target set op Noorderzon eigenlijk gehoord als je geen voorstelling in de mainstage hebt gezien??

Groet, Jochem

Comment

• movinghead
        • Aug 2001
        • 559

FF in de war hoor... Ben ff naar de site van Noorderzon geweest. En ben even in de war met wat nou eigenlijk de mainstage was. Ben in de war met de Ice stage

Heb hem dus niet op Noorderzon gehoort... Laat ik het maar gewoon bij het licht houden.[:I]
        [CENTER]Altijd van je af laseren[/CENTER]

Comment

• MB Audiosystems
          • Aug 2004
          • 26

Zoals met ieder systeem begint het met het ontwerp. Met beam systems kost dit erg veel voorwerk omdat het inderdaad lastig is om je hele banaan naar beneden te halen omdat het toch niet helemaal goed ontworpen was. Wat altijd een probleem zal blijven is de interpretatie van de technicus die het systeem ontwerpt. Ik heb zelf relatief veel ervaring met line-array systemen en merk keer op keer dat (wanneer ik ergens kom als gastartiesten) dat men veelal niet niet voldoende kennis heeft om het goed te doen. Resultaat is dan vaak dat het line-array systeem niet veel beter klinkt dan een conventioneel systeem en zelf behoorlijk minder.

Ook met target werkt dit uiteraard net zo. Hangt helemaal af van de technicus. En daarnaast wat de een waanzinnig vind kan voor de ander helemaal fout zijn. Target is geen slecht systeem. Men is nog steeds bezig data te verzamelen om het inhangen van de systemen te verbeteren.

Comment

• Der Tonmeister
            • Nov 2004
            • 3

Ik was zelf system-tech op New Atraction bij Kardinge. Bert heeft het systeem getuned om aan de geluidseisen te voldoen. De beam is zo getuned dat de buren (overkant water) het minste last van het geluid hadden en eigenlijk het geluidsveld alleen maar effectief tussen het podium en de FOH positie was. Ik moet eerlijk zeggen dat het mijn eerste keer was met dit systeem. Zelf was ik onder de indruk en ik kreeg goede reacties van alle gasttechnici . Groot voordeel was dat je absoluut geen moeite hebt om snel de vocalen op de voorgrond te krijgen en makkelijk een klinkende mix kan neerzetten. Genoeg druk, goede verstaanbaarheid en een lekker rond geluid. Ik geef toe dat dit niet voor iedereen de uitkomst is, maar ja, welk PA is dat wel in onze ogen? Verder moet je wel uitkijken met je systeem-EQ in de hogere regionen, aangezien het hele systeem gebasseerd is op vertragingen en fase-verschuiving. Mits goed getuned hoef je de EQ eigenlijk niet meer te gebruiken. Het einge dat ik altijd heb met Axis is dat Duran een heel eigen visie heeft op het laaggebied. Dit moet je liggen (denk aan de Arena's). Verder niets dan lof!
            Schlagermusik ist TOLL &
            We F#@*ed-up Bigger Shows Than Yours......

Comment

• Ibvee
              • Nov 2002
              • 714

alsk t goed heb is er zelfs een of andere cursus bij duran die je kan volgen om te leren hoe je die dingen goed kan bedienen, oa de targets, maar ook de intellivox, die met ongeveer hetzelfde systeem werken. Is iig goed overna ged8. Wij gebruiken de target subjes regelmatig in combinatie met de intellivoxen voor een kerk, vrij grote kerk, heerlijke galm. Absoluut geen last van die galm, zowel in het laag als in het hoog klinkt het mooi strak.
              De groeten => Micha

Comment

• William
                • Oct 2002
                • 233

even een klein kickje

Wij krijgen binnekort als eerste theater in Nederland het Axys Target system voor niks! (altijd handig als duran audio hier om de hoek zit). Laatst even als proefopstelling neergezet. Ben zelf niet bij het inregelen geweest maar wat ik hoorde van de toneel meester is dat er 30 min een laptop achter heeft gehangen die het afstraalgedrag etc heeft berekend. Er gaan 5 gevlogen kastjes hangen + 1 sub op de grond per kant

resultaat. een retestrak geluid. Overal waar jij in de zaal zit, achterin, eerste rij, overal heb je hetzelfde gluid op hetzelfde niveau. en alleen axys heeft daar patent op. schitterend systeem!
                V*L...........punt

Comment

Working...