Teknight Arlon 08/05/04

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mbottens
    • Feb 2004
    • 743

citaat:2500/3000 verwachte bezoekers
    Hoeveel gingen er in de grote zaal en heb je ook nog wat metingen aan geluidsdruk kunnen doen in de grote zaal, bijvoorbeeld in het midden van de zaal.

Over het investeren van je geld in de DJ's (line-up) of in de installatie. Ik denk er als volgt over: Met een goede Line-up trek je een hoop mensen en met de combinatie, goede line-up en goede licht en geluisshow komen de mensen het volgende feest ook terug. Je moet dus de keuze maken als je iets vaker wilt doen maar een goede line-up is zeker nodig. Zelfs de underground wordt commercieeler, even off-topic vroeger kon je als DJ de Dance wereld betreden en dan gaan produceren en plaatjes uitbrengen of andersom. Tegenwoordig is het zo dat de enige gebruikelijke volgorde is: plaatjes uitbrengen (naamsbekendheid creeeren bij een grote groep) en dan pas een carriere als DJ. Dat geeft ook wel weer aan dat de consument (party ganger) steeds commercieler is ingesteld en zonder iets van een bepaalde DJ te weten gaan ze wel naar een feest waar hij op de line-up staat puur omdat iedereen het over die DJ heeft. Zo vroegen mensen mij vaak bij Drive-inn shows om een nummer van Lady Dana waarop ik vroeg welke, want lady dana produceert niet zoveel, waarop ik als antwoord kreeg van ja dat weet ik niet maar Lady Dana is cool. Het leukste is dan vooral als je net daarvoor iets van Lady Dana hebt gedraaid wat dus niet is opgemerkt.

Maar ja volgens mij is de line-up het belangrijkst en ja ik erger me ook enorm aan slecht geluid en licht waarop mijn vrienden altijd zeggen, ooh dat had ik nog niet gemerkt. Maar daarom zitten wij ook op het forum hier en zij niet

Groeten Martin
    Kan het niet harder?? en er kan altijd meer speelgoed (apparatuur) bij!!!!

Comment

• mbottens
      • Feb 2004
      • 743

Ik was nog 1 ding vergeten, Tegenwoordig vind ik dat er op houseparty's zeker een paar keer een paar schaars geklede dames (dansseressen) moeten verschijnen op de dansblokken. Dit blijft gewoon leuk en doet het ook erg goed op je foto's voor de reclame voor het volgende feest.

Het maakt het leven gewoon een stuk fleuriger.

Groeten Martin

Comment

• Rv
        • Feb 2001
        • 1086

citaat:Jah RV, toch mijn fout niet ??? Ken jij de prijs voor zo'n Line-Up ?

Zeg ik ook niet hoor ... verwijt je niet ofzo, vind het gewoon redelijk wat geld. Voor 20 euro ga ik naar de night of the proms bijvoorbeeld ...
        ____
        Rv.
        ____

Comment

• LuPuS
          • Dec 2002
          • 457

20 € vindt ik ook wel veel. bij ons hebben we een party met nog een betere line-up dan dat en daar betalen we max. 12 € ofzo.

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• mbottens
            • Feb 2004
            • 743

Wat vinden jullie dan van de echte commerciele feesten zoals bijv. Sensation die vind ik in verhouding ook erg duur 65 Euro voor en kaartje, nog niet te spreken over de consumpties. En als je dan bedenkt dat er 38000 mensen komen dan kom je op 2,5 miljoen Euro entree geld en er staan maar (volgens mij) 6 DJ's, dan is de verhouding DJ kosten en entree geld ook ver te zoeken. Dan prefereer ik de houseparty's met meerdere zalen bijvoorbeeld IN Control een groot commercieel feest van Q-Dance waar de kaartjes 10 Euro goedkoper waren en over de zalen verpreid 45 DJ's draaiden.

Nu weet ik wel dat zo'n zaal of stadion in orde maken dat daar minstens een week aan vooraf gaat aan voorbereiding (licht en geluid) maar nog zijn de kaartjes in verhouding met de kosten wel erg duur. Maar je ziet wel weer dat Reclame en de Line Up het belangrijkste is van je feest (Ik vind het ook terecht dat de DJ's bij zulke feesten ook mega bedragen verdienen want anders kwamen er geen 38000 mensen)

PS sensation was in 2,5 uur uitverkocht, de eerste 10 minuten waren er al 10000 kaarten de deur uit.

Heeft iemand hier op het forum misschien inzicht in de kosten voor een feest van ongeveer 30000 personen qua geluid en licht? Ik ben hier wel nieuwschierig naar.

Groeten Martin

Comment

• PowerSound
              • Nov 2001
              • 1892

Wat betere fotoos :

Grote zaal :

Kleine zaal :

De Links in een nieuwe browser pagina openen
              PSL Bvba powered by
              L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
              Yahama LS9-32 / MC7L-48
              Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
              Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

Comment

• jurjen_barel
                • Jun 2003
                • 3150

Met die foto's van de grote zaal zie je echt duidelijk hoe leeg het is. Ook al heb je het op zich wel mooi gedaan, ondanks dat de organisatie minder licht wilde.

Comment

• Stefke
                  • Sep 2003
                  • 259

Ha Powersound,

Het is inderdaad in triest dat die "walekoppen" groot willen doen en het uiteindelijk blijft bij willen maar niet kunnen.

Vooral in de grote zaal is het licht toch maar povertjes voor een "pure Techno" event. In de kleine zaal leek er voldoende licht, maar dan vind ik die lifters ipv truss weer niet zo mooi. Als Organisator had ik toch de poten van de lifters wat meer beveiligd. Hoeveel bezoekers zijn er op hun gezicht gegaan omdat ze de poten van de lifters niet zagen??[xx(] Kunnen uiteindelijk niet zoveel geweest zijn, maximum 300

Verder had een backdrop niet misstaan. aankleding van de zaal op zich was ook te duur??

Uiteraard geen enkel verwijt jou richting uit, de organisator vraagt? Wij voeren uit naar de wens van onze opdrachtgever, ook al hebben we 100 keer duidelijk gemaakt dat het niet spectaculair zal zijn en dat wat meer budget zeker zou opleveren in de toekomst.

Inderdaad, snel geld incasseren, inladen en wegwezen!!

Gingen die AK-218 kasten goed genoeg? Ik heb er 2 en zoek er nog 2 bij om ongeveer dezelfde zaalgrootte aan te kunnen. Mocht je iemand van die firma kennen die ze leverde, ik wil altijd wel 2 lege kasten overnemen (mochten ze eens wat speakers naar het hiernamaals hebben gespeeld)

groeten

Stefke
                  ah zo dan

Comment

• PowerSound
                    • Nov 2001
                    • 1892

Over die AK kasten, nee totaal niet genoeg druk voor die kleine zaal. Was al weinig als de zaal leeg was, en zou zelfs niet willen denken aan wat het zou geweest zijn met een volle zaal...

Ik kan eens zien voor AK kasten, maar leeg weet ik niet.
                    PSL Bvba powered by
                    Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• LJ Tom
                      • Nov 2003
                      • 202

Ja was die constructie in de kleine zaal niet redelijk link?
                      Was dat niet wankel, vermitst de liften zo hoog uitgedraaid zijn?
                      Groeten

Tom Venken

Comment

• mbottens
                        • Feb 2004
                        • 743

citaat:Ja was die constructie in de kleine zaal niet redelijk link?
                        Was dat niet wankel, vermitst de liften zo hoog uitgedraaid zijn?

--------------------------------------------------------------------------------
                        Groeten

Tom Venken
                        En buiten het feit dat het wankel is en je er over heen strompeld. Lijkt het mij ook erg vervelend als iedereen aan mijn standers zit te prutsen.

In de grote zaal stond een mooi stukje truss alleen ten eerste veel te weinig licht ten tweede te veel parren, moesten gewoon een stuk of 8 scans of heads bij, nu was het een beetje zonde van die truss stand.

@Powersound,

Jij gaat dus liever voor die DAS speakers die je gebruit?

Groeten Martin

Comment

• PowerSound
                          • Nov 2001
                          • 1892

Hoezo "Ik ga dus liever voor die DAS speakers die ik gebruik" ?
                          PSL Bvba powered by
                          Yahama LS9-32 / MC7L-48

Comment

• Jasper-Lichtbron
                            • Jun 2001
                            • 2155

Die liften staan wel erg krom, heb dr in photoshop even een recht lijntje naast getrokken, maar zelfs al was de foto erg scheef had ik ze zo toch niet omhoog durven draaien. We hebben zelf ook 2 van die krengen (als ik t goed zie tenminste, gelijken wel erg veel iig) maar daar zou ik dit toch niet opleggen...
                            Goeie tip wanneer je met die lifters werk (mocht je dit nog niet doen): draai 'm helemaal uit voordat je gaan opbouwen, installeer dan de poten, zorg dat het overal waterpas is en dat de wieltjes de grond niet meer raken. Dan weer terug omlaagdraaien en je spul erin hangen. Dat scheelt een boel in stevigheid.

Comment

• mbottens
                              • Feb 2004
                              • 743

citaat:Hoezo "Ik ga dus liever voor die DAS speakers die ik gebruik" ?
                              Mijn fout ik dacht dat met die AK kasten, de toppen in de grote zaal bedoeld werden maar dat waren de bassen in de kleine zaal, foutje.

Opnieuw een nieuwe vraag: hoe bevielen de toppen in de grote zaal bij jouw Lab hoorns, de Community SLS960? Je bent toch nog op zoek naar goede toppen bij jouw Lab Hoorns/

Groeten Martin

Comment

• Kevin_DM
                                • May 2003
                                • 577

citaat:Geplaatst door mbottens

Heeft iemand hier op het forum misschien inzicht in de kosten voor een feest van ongeveer 30000 personen qua geluid en licht? Ik ben hier wel nieuwschierig naar.

Groeten Martin
                                Budgetten schommelen ergens, voor zo'n feesten tussen de 100 000 en 175 000 € voor licht & geluid, maar is natuurlijk sterk afhankelijk van verschillende factoren...
                                --- watt ever you want ---

Comment

Working...