1.
'Dus het was eerder van 'het is niet van omhooghangen en het werkt, er komt nog wat meer bij kijken'. Wederom: is dat niet met alles zo?
2.
'Was gewoon zo dat we in hoogtewerker zaten, en dat dan mensen _ik denk van adamson zelf_ meemoesten omhoog voor metingen aan heel die stack.' Het is dus zo dat de heren van Adamson elk jaar mee het hele ding recht zetten. De reden hiervoor zou zijn dat ze op die manier op de hoogte willen blijven van eventuele minpunten enz, en samen met de productiefirma zoeken naar de beste oplossing voor het event. Ze zouden dit trouwens bij heel wat grote sets met Adamson doen. Lijkt mij een mooie service. We noemen het trouwens een array, en geen stack.
3.
'Ik denk niet dat het een vereiste is om zelf op een line-array of V-Dosc gemixt te hebben om er te mogen commentaar op te geven. Hoewel ik wel het gevoel heb _dat komt uit jouw post ook naar voor Didier_ dat het bij de techniekers de er wel al op gemixt hebben zoiets is van "ze lullen maar wat, wij weten het wel beter". V-Dosc is ook een line array. Het is idd geen vereiste, maar ze kunnen wel commentaar geven met veel meer kennis van zaken, en niet alleen een hoop minpunten opsommen. Wat jij afleidt uit mijn post is jouw zaak. Staat het er niet letterlijk, dan is het ook niet gezegd. Maar om je te antwoorden: soms weten mensen het beter, soms niet. Daar moeten we allemaal vroeg of laat tegen kunnen.
4.
'Excuseer mij hoor, ma als ik een smsje krijg op podium terwijl ik aan het werk ben, en daar staat in 'zeg eens tegen die mannen dat het wat luider moet, we verstaan niet eens zijn stem', ja waar ben je dan mee bezig?' Men moet ook een onderscheid maken tussen de capaciteiten van het klanksysteem en die van de klankman. Doet mij heel sterk denken aan de Peppers verleden jaar. Het stond toen ook zo stil dat men de zanger niet kon verstaan. Lag nochtans niet aan het systeem. Wel best grappig om daar een hoop EML-ers op die kerel z'n vingers te zien kijken en allemaal collectief aan het denken: "komaan kerel, zet het nou eens luider!!"
5.
"Het gaat nog steeds om het geluid, niet om roze ruis die overal goed moet klinken" Het feit dat dit geluid bestaat, en zelfs op heel wat degelijke tafels is ingebouwd onder de vorm van een testmodule, bewijst op zich dat het een nut heeft. Meer woorden maak ik er dus ook niet aan vuil. En ja, na een tijdje word je dat geluid wel beu.
6.
'PS Juist het feit dat de opstelling op main aangepast wordt jaar na jaar, zegt wel genoeg over het feit dat ze er zelf niet tevreden over zijn zeker? Ik denk niet dat ze gewoonweg een andere opstelling gebruiken "zomaar". Eens je zoiets hebt van "ja, that's it", dan laat je het zo, en het lijkt me dat die that's it er nog niet is!'
Klankmensen zijn nooit tevreden. Zelfs al zou het perfect zijn blijven ze verderproberen, het ligt in hun aard. Ik zou me pas zorgen maken als er niets veranderde.
7.
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Het blijft geen gemakkelijke opgave hoor, hier een overal mooi klinkend setje te hangen. En in het midden van de wei sta je uit de throw van de FOH,
--------------------------------------------------------------------------------
a we doen niets anders,
Misschien had ik het woordje HIER in hoofletters moeten zetten.
8.
b zet je FOHstack dan goed neer, dwz in de throw
Begrijpt er iemand dit?
Ik blijf persoonlijk maar goede ervaringen overhouden aan het Adamson systeem, en ik blijf mixers met een smile zien wegstappen van de tafel, of spontaan hun positieve bevindingen delen met ons. Dus ik blijf ook geloven in het systeem. Zo simpel is het.
Over beter en minder goed kunnen we eindeloos discussiƫren, maar iemand die durft te beweren dat de Adamson line-array gewoon slecht is, zonder meer, is een serieuze amateur. Niks persoonlijks Tiemen, maar zo is het gewoon.
En even een persoonlijk vraagje: als je daar op het podium rondsjokte, voor welke firma werkte je daar dan? En deed je klank of licht? Wat was je precieze functie? En wat zou jij dan
'Dus het was eerder van 'het is niet van omhooghangen en het werkt, er komt nog wat meer bij kijken'. Wederom: is dat niet met alles zo?
2.
'Was gewoon zo dat we in hoogtewerker zaten, en dat dan mensen _ik denk van adamson zelf_ meemoesten omhoog voor metingen aan heel die stack.' Het is dus zo dat de heren van Adamson elk jaar mee het hele ding recht zetten. De reden hiervoor zou zijn dat ze op die manier op de hoogte willen blijven van eventuele minpunten enz, en samen met de productiefirma zoeken naar de beste oplossing voor het event. Ze zouden dit trouwens bij heel wat grote sets met Adamson doen. Lijkt mij een mooie service. We noemen het trouwens een array, en geen stack.
3.
'Ik denk niet dat het een vereiste is om zelf op een line-array of V-Dosc gemixt te hebben om er te mogen commentaar op te geven. Hoewel ik wel het gevoel heb _dat komt uit jouw post ook naar voor Didier_ dat het bij de techniekers de er wel al op gemixt hebben zoiets is van "ze lullen maar wat, wij weten het wel beter". V-Dosc is ook een line array. Het is idd geen vereiste, maar ze kunnen wel commentaar geven met veel meer kennis van zaken, en niet alleen een hoop minpunten opsommen. Wat jij afleidt uit mijn post is jouw zaak. Staat het er niet letterlijk, dan is het ook niet gezegd. Maar om je te antwoorden: soms weten mensen het beter, soms niet. Daar moeten we allemaal vroeg of laat tegen kunnen.
4.
'Excuseer mij hoor, ma als ik een smsje krijg op podium terwijl ik aan het werk ben, en daar staat in 'zeg eens tegen die mannen dat het wat luider moet, we verstaan niet eens zijn stem', ja waar ben je dan mee bezig?' Men moet ook een onderscheid maken tussen de capaciteiten van het klanksysteem en die van de klankman. Doet mij heel sterk denken aan de Peppers verleden jaar. Het stond toen ook zo stil dat men de zanger niet kon verstaan. Lag nochtans niet aan het systeem. Wel best grappig om daar een hoop EML-ers op die kerel z'n vingers te zien kijken en allemaal collectief aan het denken: "komaan kerel, zet het nou eens luider!!"
5.
"Het gaat nog steeds om het geluid, niet om roze ruis die overal goed moet klinken" Het feit dat dit geluid bestaat, en zelfs op heel wat degelijke tafels is ingebouwd onder de vorm van een testmodule, bewijst op zich dat het een nut heeft. Meer woorden maak ik er dus ook niet aan vuil. En ja, na een tijdje word je dat geluid wel beu.
6.
'PS Juist het feit dat de opstelling op main aangepast wordt jaar na jaar, zegt wel genoeg over het feit dat ze er zelf niet tevreden over zijn zeker? Ik denk niet dat ze gewoonweg een andere opstelling gebruiken "zomaar". Eens je zoiets hebt van "ja, that's it", dan laat je het zo, en het lijkt me dat die that's it er nog niet is!'
Klankmensen zijn nooit tevreden. Zelfs al zou het perfect zijn blijven ze verderproberen, het ligt in hun aard. Ik zou me pas zorgen maken als er niets veranderde.
7.
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Het blijft geen gemakkelijke opgave hoor, hier een overal mooi klinkend setje te hangen. En in het midden van de wei sta je uit de throw van de FOH,
--------------------------------------------------------------------------------
a we doen niets anders,
Misschien had ik het woordje HIER in hoofletters moeten zetten.
8.
b zet je FOHstack dan goed neer, dwz in de throw
Begrijpt er iemand dit?
Ik blijf persoonlijk maar goede ervaringen overhouden aan het Adamson systeem, en ik blijf mixers met een smile zien wegstappen van de tafel, of spontaan hun positieve bevindingen delen met ons. Dus ik blijf ook geloven in het systeem. Zo simpel is het.
Over beter en minder goed kunnen we eindeloos discussiƫren, maar iemand die durft te beweren dat de Adamson line-array gewoon slecht is, zonder meer, is een serieuze amateur. Niks persoonlijks Tiemen, maar zo is het gewoon.
En even een persoonlijk vraagje: als je daar op het podium rondsjokte, voor welke firma werkte je daar dan? En deed je klank of licht? Wat was je precieze functie? En wat zou jij dan





Comment