RCF TTL33A Line array

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ultrasound Productions
    • Mar 2012
    • 26

RCF TTL33A Line array

Wij hebben sinds afgelopen jaar het RCF TTL 33A line-array systeem in gebruik.
    Inmiddels verschillende evenementen ingezet en zijn er zeer over te spreken.
    Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit systeem en hoe zijn jullie ervaringen?

Hier een foto met het systeem compleet|:

RCF - The rules of sound.
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Ziet er strak uit! Wat betreft "compleet" systeem bedoel je daar mee dat je in totaal 12 arraykastjes tot je beschikking hebt of 2x 12 en dan dus 16 subs? Zou het graag een keer komen beluisteren wanneer hij wordt ingezet.
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Ik denk niet dat er in Belgie en nederland veel zijn die een RCF TTL Line array hebben.
      Ik zou dat ook wel eens willen horen.

Comment

• Ultrasound Productions
        • Mar 2012
        • 26

In Nederland zijn momenteel twee bedrijven met de RCF TTL33 line-array. Onze set-up bestaat uit 12x TTL33A met 6x TTS28A en een collega bedrijf uit Cuijk heeft een kleinere set-up.

Op de foto zie je de complete opstelling (deze foto hebben we destijds gemaakt voor de site van Konitech).

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Maar 6 TTS28 subs voor 12 TTL modules?
          Dat lijkt me toch wat weinig?

Tenminste als de Spec. kloppen van de TTL33

Comment

• Ultrasound Productions
            • Mar 2012
            • 26

Tot op heden ruim voldoende! De TTS28A is een wolf in schaapskleren.

Comment

• frederic
              • Jan 2006
              • 3511

Die ken ik, maar als die toppen al 135db op papier leveren per stuk, kom je per 2 toch al vlug bij 139db.
              Die TTS28 leveren 139db op papier. Je hebt dus niets meer over, wat je met subs toch moet hebben.

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Ik weet niet, maar volgens mij krijg je van de woofers in de toppen ook koppeling in het laag, waardoor je minder sub kasten nodig hebt...Volgens mij is dat een kunstje wat ze doen bij line array dingen..En bij sub zit het ook in de plaatsing...Correct me if i'm really wrong..Het is nog steeds jammer dat RCF een onder gewaardeerd merk is..en boem hebben ze bij RCF altijd al wel voor elkaar gehad...Zelf zit ik serieus te kijken naar het nieuwe D-line van RCF...ziet er op papier goed uit...Nu nog de Praktijk..
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• salsa
                  • Jan 2007
                  • 1315

Originally posted by Olaf Duffhuës
                  Ik weet niet, maar volgens mij krijg je van de woofers in de toppen ook koppeling in het laag, waardoor je minder sub kasten nodig hebt...Volgens mij is dat een kunstje wat ze doen bij line array dingen..En bij sub zit het ook in de plaatsing...Correct me if i'm really wrong..Het is nog steeds jammer dat RCF een onder gewaardeerd merk is..en boem hebben ze bij RCF altijd al wel voor elkaar gehad...Zelf zit ik serieus te kijken naar het nieuwe D-line van RCF...ziet er op papier goed uit...Nu nog de Praktijk..
                  Huh? Ondergewaardeerd is RCF zeker niet, het is wel de laatste jaren in de vergeetheid gekomen door dat er veel merken bij gekomen zijn.
                  Vroegah was het voor 'vervangers' RCF dat de klok sloeg, lekker veel vermogen, goede prijs, daar is het met de komst van B&C, EighteenSound etc voor RCF minder geworden..
                  Kwa binnenshuize verschuivingen heeft dit RCF ook niet gespaard, er zijn vele ontwikkelingen geweest bij RCF, wel of niet door Mackie overgenomen zou worden, RCF maakt veel OEM voor diverse merken, die keken ook weer naar andere leveranciers etc,etc..
                  RCF blijft een geweldige luidspreker leverancier!

Maar zeker niet ondergewaardeerd!!
                  [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Ik weet niet, maar volgens mij krijg je van de woofers in de toppen ook koppeling in het laag, waardoor je minder sub kasten nodig hebt...Volgens mij is dat een kunstje wat ze doen bij line array dingen..
                    Die koppeling doet zelfs heel erg veel maar voorwaarde is wel dat je array lang genoeg is. Met 6 kastjes per kant zul je bij een 8" line-array niet veel effect hebben in het sublaag.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Olaf Duffhuës
                      • Oct 2000
                      • 2477

Goed, met de 6 kasten per kant zal het inderdaad geen zode aan de dijk zetten. Waarschijnlijk eerder vanaf 12 per kant...Het ging meer om de intensie om het verhaal van Frederic..

@Salsa : U weet wel de heren 'belangrijke' techniekers, die op voorhand alles afkeuren wat ze niet kennen, daar doelde ik eigenlijk op..
                      Olaf Duffhuës

Comment

• sjoerd
                        • Apr 2004
                        • 341

oke, maar ik heb het idee dat de nederlandse importeur nou ook niet echt het ideale bedrijf is voor het merk...

Comment

• Olaf Duffhuës
                          • Oct 2000
                          • 2477

Ik denk dat je je daar in vergist...Ze hebben daar een kundig persoon voor in dienst...En het is een stabiel bedrijf, al jaren.
                          Olaf Duffhuës

Comment

• jadjong
                            • Oct 2003
                            • 654

Ik weet niet, maar volgens mij krijg je van de woofers in de toppen ook koppeling in het laag, waardoor je minder sub kasten nodig hebt...
                            Al die line-array kastjes hebben een 5 of 10 graden verticale spreiding, maar die werkt alleen voor het mid/hoog. Daardoor hoor je niet overal dezelfde HF-driver. Laag/mid en sub is een stuk minder richtingsgevoelig. Dus op de plek waar je een of twee HF-drivertjes hoort, hoor je wel alle sub/low speakers.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

@Jadjong, daar sla je inderdaad de spijker op zijn kop, je moet bij een langere array ook steeds meer het hoog gaan boosten.
                              Maar het is wel zo dat je de frequentie waarop je het hoog moet gaan boosten steeds hoger leggen naarmate de array-lengte toeneemt.
                              Het laag en mid gaat bij het toenemen van de array-lengte bij een steeds lagere frequentie bundelen.
                              Alleen is mijn ervaring wel dat je met een 8" systeem simpelweg niet genoeg laag uit de drivers krijgt om ook echt het sub aan te vullen, nog los van het grote aantal kastjes dat je nodig hebt om een beetje array-lengte te krijgen.
                              Overigens is de RCF, met een verticale spreiding van 15°, geen line-source waardoor het bovenbeschreven verschijnsel minder sterk op zal gaan.
                              Ik denk dat dit ook een bewuste keus van RCF is omdat je het systeem dan ook met minder dan 6 kastjes per kant kunt gebruiken en toch een behoorlijke verticale spreiding kunt realiseren en dit systeem niet in stadions gebruikt zal worden.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...