aa outdoor (simpel maar leuk)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sine01
    • Aug 2009
    • 14

Originally posted by Outline
    Ach, voor die achter-lob zijn ook simpele oplossingen... Ooit van Cardiod sub-opstelling gehoord?
    Het nadeel van Cardioide opstellingen is dat men doorgaans en ruimte meer nodig heeft maar hoe denkt men de Cancelation aan de achterkant te kunnen bewerkstelligen. de Natuurlijke eigenschappen van laag frequent geluid zorgt er voor dat het overal naar toe gaat in de zelfde fase. dus als je aan de achterkant opheffing hebt zal je aan de voorkant ook iets kwijt raken.
    met volume kan je er voor zorgen dat dit minimaal is maar het is toch eeuwig zonde van al die energie.

wat een erg goede oplossing is maaaaaar veeul ruimte in neemt en ook best wat werk is zou een End-fire opstelling zijn. de veel al besproken net geen cardioide opstelling

Comment

• koen g
      • Oct 2009
      • 52

Achterhoek arena,, toen feestburcht Arena en toen club 49, en nu weer dicht.. het mislukt altijd
      Ik ben er zelf niet geweest met hemelvaart, maar van veel mensen gehoord dat het goed hard ging. cardioide opstelling zou hier idd overbodig zijn, op een niemandsland en wat verdwaalde duitsers is er daar toch niets Ziet er wel netjes uit!

Comment

• hardstyle
        • Jan 2010
        • 427

Inderdaad, ik kom ook uit de buurt.(drie kwartier rijden naar dinxperlo) Ziet er wel vet uit, jammer dat ik het moest missen.

Comment

• Brulkikker
          • Aug 2010
          • 11

Originally posted by Sine01
          Het nadeel van Cardioide opstellingen is dat men doorgaans en ruimte meer nodig heeft maar hoe denkt men de Cancelation aan de achterkant te kunnen bewerkstelligen. de Natuurlijke eigenschappen van laag frequent geluid zorgt er voor dat het overal naar toe gaat in de zelfde fase. dus als je aan de achterkant opheffing hebt zal je aan de voorkant ook iets kwijt raken.
          met volume kan je er voor zorgen dat dit minimaal is maar het is toch eeuwig zonde van al die energie.

wat een erg goede oplossing is maaaaaar veeul ruimte in neemt en ook best wat werk is zou een End-fire opstelling zijn. de veel al besproken net geen cardioide opstelling

Voor cardioide systemen heb je niet zoveel ruimte nodig. Hij had in dit geval de onderste sub 180graden kunnen draaien ( want dat kan met xsubs ). Onderste subjes uit fase en 3 ms delay buitenste 2 stackjes ook....viola we hebben een cardioid setupje, met meer dan genoeg laag voorop. En ook nog belangrijk is dat je een mooi egaal breed sublaag plaatje hebt. Enige freq die een eerder afdwaald ligt ongeveer op 90 hz...maar omdat meerstal de kantelfreq bij xsubs toch op 90 ligt....zal je hier niet veel last van hebben.
          Last edited by Brulkikker; 10-09-10, 14:57.

Comment

• BlackLight_Frank
            • Feb 2004
            • 143

Iemand nog voorstellen voor volgende lay-out ?

Tentfeest januari in Beckum.

Eigen PX-set met 3 x PX2181 per kant en 2 x PX2122 met als aanvulling 2 x PX2181 om de bas een beetje aan te vullen. Het is namelijk een tent met zeilwanden i.p.v. de harde wanden die we normaal gesproken gewend zijn.
            Mijn vraag is met name of hier een delay op de baskasten nog zinvol is.

Infill links en rechts gaat d.m.v. totaal 4 x RX-212/75.

Groeten,
            Frank
            Black Light
            Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Delay met subs zou ik niet doen, als de tent erg diep is zou ik alle subs met een meter tussenafstand op een rijtje voor het podium leggen, je krijgt dan een bundeling wat de worp ten goede komt.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Ws Soundexpresse
                • Jun 2001
                • 1007

wat zijn de maten van de tent? dan is het wat makkelijker bekijken wat het beste werkt. Vanaf n metertje of 25/30 ga ik met PX vrijwel altijd n delaytje gebruiken. Meestal gewoon RX, maar laast n feesttent van 70m gehad, en daar 2 PX toppen aan een ALP liftje gehangen, en die gedelayed. tot einde tent perfect geluid! Subs waren 4x PX per kant, en 6x subs voor podium. Overal in de tent een lekker punchie laag! zat n 2500man in de tent, en was live muziek (geen dj dus...)
                Sound-Light-Laser-Foam-Dancefloor

Comment

• BlackLight_Frank
                  • Feb 2004
                  • 143

Tent is 35m breed en 48m diep, maar daar gaat alweer bijna 12 meter af voordat er publiek staat. Dit door het podium en de loopruimte erachter.
                  Die ca. 35m diepte die overblijft lijkt me zonder delay goed te doen, het hoeft niet helemaal hard tot helemaal achterin. Er zijn altijd een hoop mensen daar die echt voor de gezelligheid komen en niet perse achterin mee hoeven te dreunen met de muziek.

Muziek is verschillend, Drive-in, Reunion band van zowel Fasten your Seatbelts & Trip to Trip en later op de avond nog een stukje 90's met 2 Brothers on the 4th floor.

Comment

• BlackLight_Frank
                    • Feb 2004
                    • 143

Toch even een kleine evaluatie.....
                    Feestje errug geslaagd !! Bovenstaande gemalde configuratie was toereikend voor deze tent en dit bezoekersaantal. Tussen de 2500 en 3000 bezoekers en die waren om 3.00 uur nog lang niet allemaal weg, dus wij gingen door tot 3.20 uur, daarna pas kunnen beginnen met afbouwen. Was wel 6.30 uur voordat ik weer in mijn nest lag, maar het was een geslaagd feestje met (over het algemeen) tevreden bezoekers.

Wat foto's op windows live, op eigen site.
                    FIlmpjes op Youtube

Zag er al met al best wel leuk uit, vonden wij tenminste.

Frank
                    Black Light.

Comment

• Ws Soundexpresse
                      • Jun 2001
                      • 1007

wat heb je precies neergezet dan?
                      wel of geen delay? Wat aan subs?

ziet er goed uit zo!

Comment

• BlackLight_Frank
                        • Feb 2004
                        • 143

Onze eigen set ca. 12m uit elkaar, met 3 x PX subs en 2 x PX 12" topppen.
                        In het midden 2 x PX subs ca. 1 meter uit elkaar die we er bij gehuurd hadden. Infill 2 x QRX 212 en geen delay.

Comment

• Ws Soundexpresse
                          • Jun 2001
                          • 1007

ik neem aan dat je die extra subs horizontaal had liggen?
                          had je lekker laag overal? heb binnen kort n vergelijkbaar klusje,
                          dus kan het zeker is proberen! echter zet ik denk ik 3 toppen px per kant neer...

Comment

• BlackLight_Frank
                            • Feb 2004
                            • 143

Lagen inderdaad plat op de vloer, dan konden ook de voorste 2 monitoren er mooi bovenop. Ik snap dat als je bij iets dergelijks 3 x PX toppen neemt. Dat was ook net was onze mixer zei, 2 x per kant was eigenlijk net te kort voor het totaal aan subs wat er lag.
                            De jongens waar we de subs van bij hadden hebben 12" PX toppen, geen 15" zoals wij hebben, dus dat leek ons geen goed idee.
                            Misschien de volgende keer maar ergens ander toch 2 toppen bij huren.

Frank

Comment

• Ws Soundexpresse
                              • Jun 2001
                              • 1007

aha, duidelijk!

wij hebben hier ook enkel de 12" toppen van de PX lijn.

Comment

• BlackLight_Frank
                                • Feb 2004
                                • 143

@ Ws Soundexpresse

Volgens mij hebben jullie toch ook de KT9848 als processor voor de PX set, toch ?
                                We willen 2 PX 15" monitors aanschaffen en hebben hiervoor ook dan 1 x nieuwe versterker en processor nodig, deze willen we dan ook gebruiken voor de ZX'en die we nu nog met P1201's aansturen.

Waar het om gaat is dat we of voor de nieuwe set-up een DC-one nemen, of voor de PX set een KT9848, deze hebben we voor een redelijke prijs aangeboden gekregen. 1 van de DX-38's kan dan naar het rack voor de monitoren / ZX'en.
                                Dit kost natuurlijk wel een paar centen meer en mijn vraag is of het verschil tussen de 9848 en de DX-38's die we nu gebruiken echt zo groot is in geluidskwaliteit. Blijft natuurlijk een hoop geld meer voor iets wat waaarschijnlijk alleen de geluidsmensen van de bands horen die erover gaan spelen.

Groeten,
                                Frank
                                Black Light

Comment

Working...