Parkfeest Oosterhout 2008

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Parkfeest Oosterhout 2008

[FONT=Times New Roman]Ha mede-forummers,

Bij deze een postje over het 11e Parkfeest dat hier in Oosterhout gaande is. Voor de duidelijkheid; ik heb als vrijwilliger voor de organisatie met het opbouwen meegewerkt en dus niet concreet met het geluid te maken gehad. Als audioman toch interessant er wat over te posten.

Zoals voorgaande jaren voorzag Purple weer alles (licht / geluid hoofdpodium park, zijpodium park, hoofdpodium heuvel en zijpodium heuvel), dit keer voor de verandering eens uitgerukt met V-DOSC.

Ik verbaas me wel eens waarom er in relatief zo korte tijd zo'n verscheidenheid aan systemen wordt ingezet / aangeschaft / whatever ... was het in 2005 Vertec 4889, 2006 STS (conventioneel, ik meen dat dit de huis-set van De Dijk was die daar toen optrad), 2007 Martin W8 en dit jaar dus V-DOSC.
    Tot nu toe vind ik dat Vertec de beste weergave had, qua klank, afstraling, etc. STS klonk tot bepaalde afstand best OK maar had erg last van lobing en ongelijkmatige afstraling, W8 goed geluid en erg gerichte afstraling, V-DOSC dit jaar; weinig definitie, beetje "dun" geluid, "HiFi"-HF, ontbreken van een heel stuk mid spectrum waardoor vocalen er naar mijn mening niet goed uitkwamen, dus ook bij meerdere bands / technici. Ook het sub had een erg vreemde afstraling; klonk het op sommige plaatsen retestrak echt sub (rechtsachter de mixtoren), in andere grote gebieden (ehm ... de rest) gewoon niet. Dit is mijn mening althans, wil niemand beledigen (zou het tenslotte zelf waarschijnlijk niet beter kunnen) maar er moet echt meer uit zo'n set te halen zijn lijkt me. De throw was overigens wel erg goed, zeer gelijkmatig tot op zo'n 150 meter schat ik. Ook over de geluidsmix van de bands, het decor, de lichten (voor zover ik als geluidsman kan beoordelen ;-), de show, sfeer en de belangstelling niets dan goeds ... prima !

Enfin, wat er dit jaar hangt; 9x V-DOSC / 6x sub (ik meen SB28) per kant, 4x DV-DOSC frontfill, en nog wat STS conventioneel sidefill podium.
    De hele reutemeteut aangestuurd door twee Lake's, amps waren onder het podium verstopt en heb deze dus niet kunnen zien, waarschijnlijk de L'acoustics Lab variant. FOH tafel 'n Heri 2000 en voor Within Temptation werd er 'n D5 voor geschoven.
    [/FONT]

[FONT=Times New Roman]

9x V-DOSC per kant
    [/FONT]

[FONT=Times New Roman][/FONT]
    [FONT=Times New Roman]

6x sub per kant

Monitorhoek en 4x DV-DOSC frontfill / infill

Hoofdpodium totaal

Zijpodium park

De lakes, kijkbuis met SMAART

FOH tech van Within Temptation met de D5

... en waar het om gaat natuurlijk ! Op deze foto Within Temptation ... mooie show !

Morgen weer een dag, 's kijken / luisteren hoe het dan is ...

Groeten !
    [/FONT]
    Meer is minder, minder is meer
  • padoog
    • Oct 2005
    • 68

Originally posted by Koen van der K
    [FONT=Times New Roman]
    amps waren onder het podium verstopt en heb deze dus niet kunnen zien, waarschijnlijk de L'acoustics Lab variant.
    [/FONT]
    [FONT=Times New Roman][/FONT]
    Crown 5000VZ

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Originally posted by padoog
      Crown 5000VZ

hé ... had wel rackjes Macrotechs gespot op het podium maar dacht dat deze voor de sidefills (STS) waren. Waarom niet de "standaard" Labs eigenlijk ?

Groetos !

Comment

• bones2001
        • Aug 2003
        • 741

Crown lijkt me stug.
        Zal vast en zeker LA24-48 ( Labgruppen basis)
        of LA 4-8 ( Camco basis) geweest zijn.
        Mixen is net als schilderen.
        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• G_D
          • Sep 2006
          • 46

Crown zaten waarschijnlijk bij de aanschaf van de v-dosc, aangezien het geen nieuwe set is. Waarom nieuwe amps kopen als deze voldoen. Daarnaast is het al een flinke investering en dat ze later misschien overstappen naar l'acoustics labs of camco. Het STS draait standaard op mid/hoog op crest en laag op martin audio(lab oem).

Leuk om wat foto's van de wat grotere klussen te zien, aangezien deze niet vaak op het forum worden gepost.

Comment

• padoog
            • Oct 2005
            • 68

Amps zaten inderdaad bij de aanschaf van het set,

En ja, het Synco STS draait op Crest (7001/8001),Ook het laag.

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Zo ... laatste feestdag en weer wat pics genomen van de kleine podia op de heuvel.
              Alles STS (RH "conventioneel") met de oude (maar degelijke !) Crest Pro series aangestuurd. Tafels van A&H (GL series), typische RH-STS sound (mid-midlaag kan er aardig doordouwen), zeker niet slecht maar wel afhankelijk waar je staat.
              Klein minpuntje vond ik een FOH tech die af en toe lag te snurken ... duurde soms 'n halve minuut voordat 'ie doorhad dat er iemand een solo stond te doen op het podium.
              Al wel een hele verbetering tov vorig jaar waar de FOH tech (o.a. bij Fay Lovsky) er zeker 2 a 3 minuten voor nodig had ... jammer maar enfin, die gasten zullen een zware nacht achter de rug hebben gehad.
              Verder geen op- of aanmerkingen hoor ... prima sfeertje !

Totaalbeeld kleinste podium met RH-STS

Totaalbeeld groot podium heuvel, ook hier RH-STS / Crest Pro / A&H GL series FOH

6x V-DOSC array per kant zij-podium park

... 4x sub per kant

... en de bijhorende ampracks met idd Macrotech 5000's

Vandaag speelde o.a. The Scene en wederom was ik van mening dat de vocalen er niet OK in lagen ... rond de 150Hz een bult (rommelig mid-laag), beetje overheersend 7-8K en een "gat" in het mid-midhoog. Wat mij betreft duidelijk een systeeminregeling die optimaler kan. Maar enfin, het weer was OK, het publiek (en bier ;-) in grote getalen aanwezig en de sfeer weer buitengewoon goed !

Groeten !
              Last edited by Koen van der K; 18-05-08, 16:26.

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Sjah, zeer slecht verdeeld sublaag kun je verwachten in een open veld met twee stapeltjes (L en R)
                Doe maar eens een simulatie in Mapp-online!
                Wanneer leren we nu toch eens om de subjes te verdelen over de breedte van het podium...
                (Of een ander oplossing al-la Mr. Magu)

Zou van purple toch meer inzicht verwachten op dit gebied..of is het gemakzucht?

Paul.
                Last edited by SPS; 18-05-08, 19:08.
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• DJ_matthias
                  • Jun 2005
                  • 620

lol, op die eerste en tweede foto's van 18/5 lijkt het wel of dat stackje speakers effe gammel op elkaar is gegooid
                  zijn deze ge-tilt? of stonden ze echt zo wankel
                  we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                  Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

Originally posted by DJ_matthias
                    lol, op die eerste en tweede foto's van 18/5 lijkt het wel of dat stackje speakers effe gammel op elkaar is gegooid
                    zijn deze ge-tilt? of stonden ze echt zo wankel
                    Achterop zitten mooie haakjes waarmee je het spul tegen elkaar kan trekken.

Comment

• Koen van der K
                      • Aug 2005
                      • 1146

Originally posted by SPS
                      Sjah, zeer slecht verdeeld sublaag kun je verwachten in een open veld met twee stapeltjes (L en R)
                      Doe maar eens een simulatie in Mapp-online!
                      Paul.
                      Yep ... mijn idee, stapeltje van 2subs om de pakweg 2 meter had mijns inziens ook een wat meer egale spreiding gegeven.
                      Betreft dat "dunne" geluid en ontbreken van definitie in het spraakgebied (mid-midhoog); is dat een kritisch punt van V-DOSC of heeft 't meer met de systeemtuning te maken ?
                      Mijn issue overigens in de openingsthread is dat men nogal wat verschillende systemen in een relatief korte tijd heeft gehad; dit zal naar mijn inzicht hoofdzakelijk "politiek" zijn; kan me niet voorstellen dat er veel voordelen zitten aan het je telkens eigen maken van alle ins en outs van een systeem. Daarbij vond ik dat ze met Vertec een echt goed systeem hadden ... wat is dan technisch gezien het argument om weer over te stappen op 2 andere merken (Synco W8 en V-DOSC) ? Enfin, hier zullen vast goede (financiele) redenen voor zijn.

@DJ Matthias; op beide kleine podia had men per STS stackje 1 top wat naar binnengedraaid en ge-tilt om vooraan wat meer frontfill / infill te krijgen. Het geheel zou niet echt een schoonheidsprijs winnen maar er zijn geen ongelukken gebeurt .

Zojuist terug van Extince ... pfff, die DJ heeft de V-DOSC subs en MA5000's echt gemarteld . Vanavond nog The Levellers maar dat zal ik vanuit de huiskamer wel verder volgen

Groeten !

Comment

• shure-fan
                        • Sep 2003
                        • 1046

Originally posted by Koen van der K

Zojuist terug van Extince ... pfff,
                        heb je de user: Fohousert nog gezien / gesproken?

(in een topic hier in het live gedeelte zegt de beste man dat ie foh doet voor Extince)
                        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Koen van der K
                          • Aug 2005
                          • 1146

Originally posted by shure-fan
                          heb je de user: Fohousert nog gezien / gesproken?

(in een topic hier in het live gedeelte zegt de beste man dat ie foh doet voor Extince)

Nope, tussen mij en het mixertentje stonden zo'n 5000 man ... het park zat tot de nok toe vol dus geen doorkomen aan.

Hoewel hij maar 'n viertal mics en 'n DJ mixer onder de knoppen had was de mix / sound best OK (hij heeft goed opgelet hier op het forum ;-) maar met "martelen" doelde ik meer op het broekspijpwapperend laag ... . Ook was onze Fohousert snel met corrigeren toen Extince tussen 2 regels door de mic van 1 van de zangeressen pakte (die van hem had last van een rotte kabel). Met SPL's en sub weet hij iig wel van wanten ;-)

Minpuntje was weer de matige spraakverstaanbaarheid ... ik laat in het midden of dit V-DOSC eigen of een systeeminregelprobleem was maar het was op beide podia (allebei V-DOSC) niet OK. Vreemd overigens dat andere FOH techs dat niet hebben gecorrigeerd, bij alle bands / acts hetzelfde probleem. Zelfs mensen in het publiek gevraagd (je gaat toch op een gegeven moment aan jezelf twijfelen) die dezelfde mening hadden. Maar enfin, nokvol park, iedereen blij ... !

Groeten !
                          Last edited by Koen van der K; 19-05-08, 08:42.

Comment

• schrobbelbop
                            • Feb 2005
                            • 47

Nou het setje op podium 2 is niet gemarteld tijdens extince.

er was nog meeeer als genoeg headroom over. ik geloof wel dat 2 idioten
                            die voor het array stonden op de subs, en dan ook echt op 20cm afstand, dat zij wel gemarteld zijn...
                            Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• dwali
                              • Jun 2002
                              • 92

G'dag tezaam..

volgens mij staan er nog wat vragen open, dus hier wat antwoorden..:
                              - zowel 2006 als 2007 was met Synco W8L-C. 2005 was ik er niet bij, al heb ik wel altijd met plezier met vertec gedraait..
                              - 9vd10 keer brengt een band zijn eigen tech mee (mainstage dit jaar was het 10vd10)
                              - Door de zeilen/verhoging klonk het extreem anders in de FOH tent, vooral het mid/midlaag was daar veel meer aanwezig (wat het dunnere geluid op het veld verklaard..)
                              - SUB en spreiding: sub is en blijft altijd een comprimis, 1 stapel zo dicht mogelijk bij de array geeft een minder mooie verdeling over het veld. maar het rendement is hoger en het fasegedrag is veel netter. (het kan altijd mooier en beter, maar wie gaat die rekening betalen?)
                              - "Gemakzucht?" nee, een keuze.
                              - "Wanneer leren we nu toch eens...?" Hier ga ik maar niet op in..
                              - er zijn voor STS zowel crest (master+sub racken) als LAB's (sub-slave racken) in omloop..
                              - ontbreken van definitie: grotendeels te wijden aan klankbeeld in FOH tent.. Bart Peeters ook gehoord? Of Belle Perez?
                              - de boom die voor de SL array hangt maakt het ook niet makkelijker trouwens..

om het af te sluiten, HULDE voor de organisatie, elk jaar weer een vd gezelligste feestjes..

gr.dwali
                              For those about to rock, we salute you...

Comment

Working...