Parkfeest Oosterhout 2008

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koen van der K
    • Aug 2005
    • 1146

Ha Dwali,

Bedankt voor je bijdrage, zowel in dit topic als op het feest (ik neem aan dat jij de systech was) !

Jammer van de opbouw van de mixtoren ... dat verklaart wel wat ja, hoewel een FOH tech er mijns inziens toch wel enigszins op bedacht moet zijn is het lastig inschatten.
    Hoe zou je zoiets eenvoudig op kunnen lossen ? Zeilen compleet weghalen, "plafond" (tweede vloer) verhogen of demping aanbrengen ? Is dit probleem door de systech ook aan de organisatie doorgegeven ? De organisatie staat altijd open voor verbeteringen, zou een mooie zijn voor volgend jaar.

Betreft een sub array (arc) kan ik me niet voorstellen dat zo'n opstelling zoveel malen duurder zou zijn, zeker in verhouding tot wat er stond (en hoe lang het daar stond). Maar goed ... ik ken de budgetten en wensen natuurlijk niet.

Belle Perez heb ik op grotere afstand gehoord dus niet over het geluid kunnen oordelen. Bart Peeters was ik niet aanwezig. Waren de FOH techs er hierbij wel in geslaagd de vocalen er goed uit te halen ?

Last but not least ... hulde, helemaal mee eens, uiteindelijk gaat het om sfeer en gezelligheid en is bovenstaande "kritiek" niet meer dan een kleine kanttekening om het proberen nog beter te krijgen !

Groeten !
    Meer is minder, minder is meer

Comment

• schrobbelbop
      • Feb 2005
      • 47

dit is wel een van de betere festivals om te komen ja!
      wat was het eten goed!

de vrijwilligers waren ook super enthousiast en behulpzaam.
      die hebben ons super goed geholpen met de bouw en de afbouw op het 2e podium!
      Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• dwali
        • Jun 2002
        • 92

Hoi Koen,

ik was idd de systech/foh engineer..

Dat soort FOH tentjes (zo'n grot van zeil binnen in de layer-toren) is altijd een ramp, voor zover het weer (regen) en de bier-regen (dat zouden we eens landelijk moeten aanpakken..) het toeliet heb ik de zeilen opgeknoopt. (staat op de lijst om door te geven, 1 groot zeil om de gehele toren werkt een stuk fijner, mits de vloer waar de lampie's op staan wel waterdicht gemaakt is..)

Het is niet makkelijk om zo extreem "anders" te mixen, helemaal als je bijna continue met delaytjes e.d. bezig moet zijn, en amper achter de tafel weg kunt...

sub arc: Ik vind een sub arc niet heilig, processor/amp-technisch had dat idd. gekunt, alleen ben ik van mening dat de 4 frontfilletjes daar nog niet misschien bij mee hadden kunnen komen.. met als resultaat dat de eerste 4tot6mtr middenvoor alleen maar belachelijk veel sub te horen krijgt, en daar staan juist de grootste fans.. 12subs vind ik te weinig om te verspreiden over zo'n breedte (arrays hingen 21mtr uit elkaar).. kortom compromis..

ik vond zowel belle als bart peeters erg okee..

kritiek is altijd welkom ;-)

gr.dwali

p.s.: de crown ampen voorhet l-acoustics stond links en rechts OP het podium.
        For those about to rock, we salute you...

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Ha Dwali, hebben we elkaar donderdagavond met opbouwen heel kort effe gesproken; jij was daar toen aan het uitruisen met je mic tegen de vloer, ik hielp daar met opbouwen.

21 meter met een subarc ... naar binnen toe delay-en en wat met de levels spelen om het te matchen met de frontfills (die stonden overigens niet erg luid, podium backline en sidefill kwamen er ruimschoots bovenuit); maar je moet idd schipperen en keuzes maken, in geval van subarc zou dat idd ook weer een dikkere stapel infill met zich meebrengen. Iets meer budget zou een oplossing kunnen zijn.

OK, met dat zeil in de layertoren toch misschien iets om mee te nemen voor volgend jaar, misschien met wat geluidabsorberende panelen of andere acoustische aanpassinkjes ... ik zal ook 's een balletje opgooien. Jammer dat ik Belle Perez en de andere BP ook niet heb gehoord, stonden die FOH gasten half buiten de tent ? ;-)

Enfin, bedankt weer voor je info ... tot volgend jaar ?!

Groeten !

Comment

• RePo
            • Feb 2004
            • 34

Originally posted by Koen van der K

Van welk bedrijf kwam dit podium??

Comment

• Koen van der K
              • Aug 2005
              • 1146

Originally posted by RePo
              Van welk bedrijf kwam dit podium??
              Voor 99,9% zeker van Gigant podia (tenzij zij het ergens anders vandaan hadden).

Groeten !

Comment

• dwali
                • Jun 2002
                • 92

he die Koen,

- frontfills stonden al op max te draaien.. (zoals ik al zei, die zouden dus nooit mee kunnen komen met het sub-geweld)

wat betreft dat iets meer budget een oplossing zou zijn, dat soort dingen liggen vaak een stuk moeilijker en complexer als je denkt.. daar komt bij, het kan ALTIJD beter en mooier en vooral duurder..

Belle stond met hun profile op dezelfde plek als WT, peeters draaide op onze 2000..

gr.dwali

Comment

• dokter dB
                  • Nov 2003
                  • 1535

hey dwali dat moet dan dennis zijn toch?
                  ik was ook een paar keer op parkfeest en vond het heel leuk
                  gezellige mensen met bier en lekker eten.
                  die boxen intersesseren me niet zo

Vorig jaar was ik gasttec (foh/postman) toen was dennis ook systec en dat was idd met w8LC en dat ging prima, het jaar ervoor was ik er ook (arnouk), er waren toen wat lowtjes bij de w8lc's gehangen kan me herinneren dat ik daar van tevoren wel wat aan heb gesleuteld qua eq en delay (lowtjes waren eerst apart geequed ofzo bleh )

Ik vind zon sub-arc maar een gedoe. ziet er leuk uit op de computter dat wel, maar als je breed wil bogen weet ik het niet meer. al die delays en dat gekloot. Als je fly redelijk full range is (wat vdosc zeker is) heb je daarvan toch ook al horiz. dips van de L/R fly.
                  Moet zeggen dat ik in een feesttent wel weer hele goeie ervaring heb met een subline.
                  Wat ikzelf vaak prima vind werken (maar ieder zn voorkeur natuurlijk) is onder de flys gewoon aansluitend sub links en rechts, en dan in het midden nog 2 stacks van gelijk aantal (dus bijvoorbeeld in totaal 4 stapeltjes van 3)
                  De middelste 2 stackjes op een iets lager kantelpunt zo je wil (70 Hz ofzo)en dichterbij gedelayed, afhankelijk van hoe breed je wil en op welke plek je het zwaartepunt wil leggen qua laag.
                  nou doei
                  knoppen en waarden :)

Comment

• dwali
                    • Jun 2002
                    • 92

Originally posted by dokter dB
                    hey dwali dat moet dan dennis zijn toch?
                    Heb je helemaal goed..

gr.dennis

Comment

• sjoerd
                      • Apr 2004
                      • 341

Ik mis nog een reactie op de vraag van Koen;
                      Purple is overgestapt op RH/Martin ofwel Synco ivm toetreding tot synco netwerk.
                      Maar waarom ze nu ook ineens met VDOSC werken is mij een raadsel.
                      Last edited by moderator; 20-05-08, 08:04.

Comment

• Koen van der K
                        • Aug 2005
                        • 1146

Ha Dwali,

Aha ... die DV-DOSC doosjes stonden al max ... hmmm, ik begrijp je punt.
                        Ook dat aan alle mooie oplossingen een prijskaartje hangt; ik bekijk het meestal vanuit technisch oogpunt en dat conflicteert wel eens met de financiele belangen (dat zullen meer techneuten ervaren ;-)

Vorig jaar (of was het nou het jaar ervoor ?) had men een stapeltje Phlippo subs naast het systeem gestapeld ... kan me herinneren dat Marcel toen ook redelijk wat moest sleutelen om die verschillende subs in het gareel te krijgen ... was ook wel een beetje een maffe opstelling en vragen om geprul, maar goed.

Maarreh, Dok ... publiek en bier in grote getalen, hier in het Brabantsche lijkt de regel op te gaan dat het aantal geconsumeerde liters bier recht evenredig is met het aantal boxen dat hangt ... Purple, doe je best volgend jaar :-)
                        ... daarbij zijn Wosterhouters "stikkes leutig volk" ;-) Kom volgend jaar weer 's langs ... !

Groeten en bedankt weer voor jullie info ... !
                        Last edited by Koen van der K; 20-05-08, 08:05.

Comment

• dwali
                          • Jun 2002
                          • 92

Originally posted by sjoerd
                          Maar waarom ze nu ook ineens met VDOSC werken is mij een raadsel.
                          ik denk dat ik deze vraag doorschuif naar 'schoffelbob' (staat bij P op de loonlijst).. gr.dwali

Comment

• schrobbelbop
                            • Feb 2005
                            • 47

Omdat we grote boxen nodig hadden...
                            Als je t nie meer wit gebruik dan pur of kit

Comment

• Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

Originally posted by schrobbelbop
                              Omdat we grote boxen nodig hadden...
                              ... euhm, ok

Dus W8L en Vertec is niet "groot" genoeg , of had Synco-partner Ampco niet zoveel op de plank

Enfin, er zal vast een goede reden voor zijn hoor ... was gewoon nieuwsgierig waarom zo regelmatig met verscheidene grote systemen wordt gewerkt, kan me niet voorstellen dat W8 / Synco / Vertec niet geaccepteerd is in dit marktsegment.

Groetos ...

Comment

• dwali
                                • Jun 2002
                                • 92

2006 martin subs van philipo, en meegevlogen STS lows..
                                2007 martin wsx subjes

Comment

Working...