FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

........................
    Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 18:32.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Da's een opmerking die nergens op slaat....
      Bij live muziek regel je je systeem voor de soundcheck af met je EQ. Tijdens de soundcheck en de show regel je de klankkleur met je kanaal EQ en je mix.
      In ieder geval grijp je dan zo weinig terug naar je master EQ dat deze niet op de meest makkelijke plek in je FX-rack hoeft te zitten.
      Maar volgens mij hoef ik jou dat niet uit te leggen.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

........................
        Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 18:32.

Comment

• BJD
          • Oct 2007
          • 771

Originally posted by MusicXtra
          Da's een opmerking die nergens op slaat....
          Bij live muziek regel je je systeem voor de soundcheck af met je EQ. Tijdens de soundcheck en de show regel je de klankkleur met je kanaal EQ en je mix.
          In ieder geval grijp je dan zo weinig terug naar je master EQ dat deze niet op de meest makkelijke plek in je FX-rack hoeft te zitten.
          Maar volgens mij hoef ik jou dat niet uit te leggen.
          En als je in een lege feesttent soundcheckt en in een volle de show doet? Ik merk dat ik op sommige locaties waar ik vaker kom tijdens de soundcheck rekening houdt met de verandering als de zaal vol zit, maar soms is een EQ dan toch handig om eea te veranderen.

Ook maar eens een foto van mijn eigen rackje genomen:

1 Tripple-C wordt denk ik binnenkort nog omgewisseld voor een 4 kanaals Aphex compressor. Rackje draait voornamelijk naast een GL2200.
          Last edited by BJD; 16-07-12, 21:16.

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

........................
            Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 18:31.

Comment

• daviddewaard
              • Mar 2008
              • 627

Originally posted by MusicXtra
              Beetje vreemd om tijdens de show nog aan je EQ te zitten, heb je toch iets niet goed gedaan tijdens het inregelen....
              een zaal/tent klink altijd anders vol dan leeg, en als je ineens een harde feedback hebt is het toch ook wel handig om heel snel bij de eq te kunnen
              A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

........................
                Last edited by Timo Beckman; 29-12-12, 18:31.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Originally posted by BJD
                  En als je in een lege feesttent soundcheckt en in een volle de show doet?
                  Ja, helemaal mee eens, maar voor die keren hoeft je EQ dus niet op een prominente plek in je rack te zitten.
                  Je hoort mij ook niet beweren dat je er helemaal niet bij hoeft te kunnen.
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RobertK
                    • Jun 2012
                    • 82

Wij doen voornamelijk theaters...
                    Ik heb tot op heden nog niet nodig gehad om tijdens de show Fx aan te passen, op tempo van de delay na...
                    de SPL compressors maken het zo makkelijk dat je zonder echt te hoeven kijken het kan aanpassen.

Daarnaast nog een goede reden waarom de EQ bovenaan zit:
                    In een theater staat een rackje naast je, bovenkant van rackje zit vaak genoeg op hoogte van je geluidstafel. Hoger stapelen kan niet ivm zichtlijnen.
                    Als je dan systeem check wil doen en je eq zit onder, hoor je niet wat je doet (verstopt onder je tafel).

Comment

• waltervanpeene
                      • Aug 2012
                      • 1

Ik zie hartstikke mooie rack's voorbijkomen en heb toch wel kriebels gekregen om zelf ook wat te gaan maken. Heb al wat diverse apparatuur gekocht.

Nu ben ik opzoek naar een mooi 19'' inch rack wat gestoffeerd is. Waar kan je deze kant en klaar komen? Bij diverse sites kom ik ze niet tegen....

Comment

• stainz
                        • Sep 2009
                        • 609

meeste flightcase boeren hebben het niet op de site staan, maar verkopen het wel. Gewoon even bellen dus

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

En dan kan je je rack ook helemaal naar wens laten maken (qua handvatten, rackrails achter, open achterkant of deurtjes etc.). Bovendien heb je stolpcase waar het ding in moet ook perfect op maat.

Daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1067

Ik heb dr is 2e hands een voor 70 euro op de pa markt gekocht. Ook wel eens bijna nieuwe kabelcases van marktplaats. Scheelt een hoop geld! vooral als je dr maar 1 nodig heb en het toch niet zoveel uitmaakt of het bij de rest van je cases past. Ik ben zelf timmerman en heb er in me verleden een kleine 200 gebouwt. Voor dat geld ken ik ze ook niet maken, en investeer ik liever me tijd in wat anders.

Comment

• mrVazil
                              • Mar 2010
                              • 330

niemand hier nog leuke rackjes om te tonen? Of de mixers die digi zijn gegaan en wat spul weg doen?

Ben freelance bij een middelgrote band, 50-tal optredens/jaar, en nog een paar kleine bandjes en ben ideetjes aan 't zoeken voor een eigen outboard rackje samen te stellen.

Comment

• Olaf Duffhuës
                                • Oct 2000
                                • 2477

Het handigste is om mee te nemen waar je regelmatig op mis pakt...Je favoriete galm bijvoorbeeld...Daarbij een compressor bijvoorbeeld...niet te groot maken, vaak moet je een eind lopen...Zelf heb ik een rackje met een LXP15,D-Two en SPL Dynamaxx, daar heb ik in de meeste gevallen genoeg aan...
                                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

Working...