FX & EQ rack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• berolios
    replied
    Je hebt gewoon een erg mooi rackje gemaakt hoor !! Ziet er erg strak en netjes uit !!
    Eerste waar ik aan dacht was: ik zou er een dikkere FX unit inschroeven... maar je geeft zelf ook al aan dat dat wel jouw plan was. Ik zou een M3000 nemen, daar is TC nu behoorlijk mee aan het stunten (1000 euro INCL BTW in veel van de bekende i-net winkels), dan heb je ook 2 engines, ipv maar 1 bij de 4000.

Ben persoonlijk niet zo kapot van die 1066's, maar dat is misschien smaak. Allicht kun je die op termijn vervangen door een 2e DPR-404 en je bent er wat mij betreft helemaal.

Trouwens, heb je dat ventilatie-paneel met die Lamp-XLR-en zelf gemaakt, of zo gekocht? Ziet er erg tof uit!
    Last edited by berolios; 04-07-08, 15:40.

Leave a comment:

• G.flater
    replied
    De beloofde foto van mijn rackje:

Inhoud: (van boven naar beneden)

Ventilatie-paneel met mogelijkheid om XLR snakelights in te steken. (12v) (sticker met logo ontbreekt nog)
    TC Electronics M-one Reverb
    TC Electronics D-two Delay
    DBX 1066 dual gate/comp
    BSS DPR-404 quad comp/de-esser
    BSS DPR-504 quad gate
    BSS FCS-960 dual 30bands eq
    Tascam CD-01u cd/mp3 player

Rack is voornamelijk bedoeld voor theater en pop/rock dingetjes in samenwerking met een Crest Century(16mon) of X-eight (24mon). In een zo basic mogelijke opstelling en voor iedereen werkbaar. (vandaag ook geen al té exotische/specifieke compressors en/of galmen

Alles is aangesloten middels een 72p harting. Eq op inserties. Heb nog 4 lijntjes over die als 2send/2returns(gebalanceerd) los in het rack hangen en lengte genoeg hebben om zeker bovenop het rack te komen. Deze kunnen met verlopen omgebakken worden tot inserties, tulp, whatever. Zodat er altijd ruimte is voor 'exotische'(DPR-901) dingetjes of gewoon een MD spelertje/extra galmpje. Wil het voor kleinere gig's ook wel gebruiken om de eq(FCS-960) voor monitors neer te zetten, als ik maar 2 groepjes gebruik.

Op korte termijn zou ik nog wel graag de M-one willen vervangen door een M3000/Reverb4000

Hoe denken jullie over mijn effectenrack? Of wat zou je graag anders zien?

Leave a comment:

• djsunnyday
    replied
    Originally posted by shure-fan
    even over die voeding:

als dat gewoon een xlr 4 pens stekker is, dan gewoon een chassisdeeltje in je rack en een 4 polige kabel maken
    Ja oke.. Daar heb je gelijk in.

Leave a comment:

• shure-fan
    replied
    even over die voeding:

als dat gewoon een xlr 4 pens stekker is, dan gewoon een chassisdeeltje in je rack en een 4 polige kabel maken

Leave a comment:

• djsunnyday
    replied
    Eindelijk durf ik me FXrack ook te posten. Beetje een buget rack maar werkt super!

Me (vastklik) plaatje van de harting is raargenoeg kappot gegaan. Dus moet nog vervangen worden. Tevens moet ik nog een oplossing verzinnen om de voedingskabel van de mengtafel niet door het gaatje te laten komen. (misschien weet hier iemand een oplossing)

inhoud:

Phonic Effect
    Behringer Effect
    Presonus compressor limiter
    Behringer EQ (FOH)
    JB EQ (Monitors als deze van FOH worden geregelt)
    Voeding mengtafel

Leave a comment:

• berolios
    replied
    Ik zou eerder kijken om er juist nog een FX unit bij te zetten (of in de plaats van de M-1), de eerder genoemde M3000 zou mijn eerste suggestie zijn, 2 goede engines in 1 HE.

1 HE dynamics unit waar ik erg blij van word: SPL Transient Designer 4 (TD-4). De 2-kanaals compressor van SPL (DynaMaxx) is overigens ook erg goed en allicht ook een optie. Maar de TD-4 voegt dan wel een extra tool toe, waar de DynaMaxx meer compressor-kanalen biedt.

Mijn suggestie:
    M-1 vervangen door M3000
    extra HE gebruiken voor SPL TD-4
    en om echt te mierenn@uken zou ik de 1066 wellicht vervangen door nog een DPR 404 (als je genoeg lijntjes hebt op je multi)

Dan heb je een rack waar je 'U' tegen zegt ;-), waar elke gasttechneut blij van word en waar je nog VELE jaren mee vooruit kunt !!

Succes
    Last edited by berolios; 05-04-08, 16:14.

Leave a comment:

• Elmo
    replied
    Misschien een BSS DPR 901II ? bij mijn weten een zeer gewaardeerde uitbreiding op het geen wat je hebt.

Leave a comment:

• G.flater
    replied
    Ik ben zelf ook bezig met een FX rack.. Alleen kom er niet helemaal meer uit..

Ik heb er op dit moment inhangen: (van boven naar beneden)

Ventilatie paneel met verlichting
    TC M-one
    TC D-two
    DBX 1066
    BSS DPR-404
    BSS DPR-504
    BSS FCS-960

Nu heb ik alleen nog 1u over, en wil graag nog wat aan dynamics erin.. Maar wat is wijsheid om in te investeren? Nog een 504 of een 404? Of moet ik kijken naar iets uit een heel andere hoek? Ik heb hiervoor nog 4 lijntjes over op mijn harting 72p.

Rack word voornamelijk gebruikt ism een X-eight 24/8/2 en een Century TC 16/4/4. En zo all-round mogelijk, theater én bands.

Kortom, wat zien jullie graag als extra in dit rental rack? (budget speelt niet zozeer een rol)

Zal binnenkort even foto'tje plaatsen ;-)

Leave a comment:

• Mattheusvz
    replied
    Bij een grote muziekketen die de naam rondzinger draagt....

edit: iemand was mij voor met een veeeeeeel duidelijker hint....

Leave a comment:

• Whitefarmer
    replied
    Originally posted by jakkes72
    Waar is die in de aanbieding als ik vragen mag?
    Bij die winkelketen in : Eindhoven, Rotterdam, Utrecht en Apeldoorn.

(laatste pagina in het krantje rechts bovenaan!)

groeten John

Leave a comment:

Working...