Collegerock

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

Originally posted by sparky
    He Arvid, hoeveel zou je erom willen verwedden dat als je de bezoekers na afloop vraagt hoe zij het vonden, dat er geen enkele bij zal zijn die te melden heeft dat ie het licht slecht vond?
    Heey Sparky: ik denk dat 99,9% van de mensen er geen commentaar of zelfs bewuste mening over heeft. Licht is iets dat mensen pas opvalt als het mooi is! Best een uitdaging dus voor de betreffende ontwerper. Audio is veel minder interpretabel, waardoor elke concertbezoeker wel een mening kan hebben danwel vormen. Probleem daarmee is echter, dat die mening over het algemeen niet interessant is, door de enorme subjectiviteit.

Je waarneming echter is grotendeels visueel, en dit is vooral te meten aan de "beleving". Als je het Fortis Circustheater binnenloopt "beleef" je op het toilet al de kwaliteit. Gewoon omdat alles er fantastisch uitziet. Op de klusjes van vega-power hoop ik dat het goed klonk, want het ziet er simpelweg bagger uit.
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• vegapower
      • Nov 2004
      • 355

wat velen hier ook niet weten,
      dit is mijn hobby. niet mijn beroep.
      daarom is de mengtafel van iets minder qwaliteit enz....
      maar wij met onze hobby kunnen zeker hier in de streek opboxen tegen de zogezegde groter firma´s
      ALS je hetzelfde budget neemt.
      mijn budget was daar 450€ geluid + licht.

gaan we nu nog eens spreken over qwaliteit, en rekening houdende met het budget

ps. ik ben ook mijn eigen huisje aan het bouwen, dat slurpt redelijk budget op.
      over een paar jaar zullen er EQ insteken in plaats van feedbackdestroyers, waarschijnlijk een andere mengtafel en blablabla.

het lijkt misschien dat ik een dikke nek heb maar voor een lokaal pa -geluid - belichting zijn wij wel groot.
      ik heb zondag nog een straatfeest gedraait voor bigbrother.
      sound was 2 si 1000. en ik kreeg van vele plaatsen te horen goed geluid. Zelf bekende dj (hanz) heeft kaartje gevraagd, da em het zo goed vind.
      heb niet harder an 1/3 op mengtafel kunnen gaan.
      ben er van verschoten hoe hard si´s aleen gingen
      naast mijn oud hout zoals hier velen zeggen, mogen er toch nog een heel deel naast komen staan met nieuw hout. en ben niet de enige die dat zegt.
      er is beter.. dat weet ik ook.. maar dan zyn de vermogens ook veel hoger.
      ik draai op 2 si 1000 met amper 4400 wrms !

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2138

ps. ik ben ook mijn eigen huisje aan het bouwen, dat slurpt redelijk budget op.
        over een paar jaar zullen er EQ insteken in plaats van feedbackdestroyers, waarschijnlijk een andere mengtafel en blablabla.
        En wat heeft jouw klant daar mee te maken?
        Een werkgever zegt toch ook niet tegen zijn werknemers dat hij ze deze maand niet gaat betalen omdat hij een nieuwe vrachtwagen heeft moeten kopen.

Je blaast maar wat af... . Feit blijft dat het gewoon op niets trekt wanneer je de foto's bekijkt. Dat wil dan niet zeggen dat je geen tevreden publiek en tevreden klant hebt gehad. Het is echter gewoon geen visitekaartje wat je hier laat zien.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• vegapower
          • Nov 2004
          • 355

klank was ok. klant was tevreden.
          voor budget van 450€ was dit heel mooi.
          als 3 voorgaande firma´s er niks van bakken.
          100€ drinkgeld kryg. dan wil het toch zeggen dat het goed was niet?
          backdrop was te kort. fouties doorgegeven afmetingen van podium.
          pars waren wel degelijk gericht zo dat de voorkant steeds belicht bleef. konden telken per lat maar 1 par laten branden, soms half 2 omwille van slechte electriciteit. 10ampere.... per kring.
          i kan u ook fotos late zien van dingen die af waren. maar ik vind het erg dat de mensen die proffesioneel en onder de 750€ aleen klank niet buitenkomen de mensen die een simpelder setje zetten afbreken.
          ALS MENSEN VAN KANAAL 2 ZEGGEN DAT DE KLANK GOED IS???? (vorige zondag)
          waarom liggen jullie dan te zeuren van oud hout....
          en leer lezen. mijn bouw heeft te maken dat ik nu nog niet met een topmodel soundcraft rondsleur enz... niet met hetgene dat daar gebeurd is.
          3proffesionele firma´s van turnhout flaterde, ik als eventjes mijn hobby krytg het daar in orde....
          nu jullie... mierenpissers.. laat maar komen.

Comment

• Turboke
            • Oct 2006
            • 463

als de klant tevreden is waarom dan zeuren over wat er geleverd word,
            ik heb al meerdere firma's horen spelen met soundcraft en andere dure tafels van zoals verteld word miljoenen en die bakten er niets van dus, als het oor het goed vind zal het wel goed zijn.
            PS heb een firma gekend die jaren theatertoornee gedaan heeft met zo een nexo set van els de schepper tot andere bekende, het zag er misschien qua uiterlijk niet uit maar die firma heeft dit jaren gedaan met misschien grof gezegd een oud systeem maar het is ook degene die aan de knoppen staat die het maken kan of ingeval de beste systemen ook verbrotten kan.

Comment

• Techno_sapien
              • Jun 2007
              • 40

Beste Jimmy, wij zijn ook een hobby pa firma, ook uit de streek, ons magazijn ligt trouwens ook in Herselt. Misschien dat je ons wel eens hebt gezien... Wij werken ong. op dezelfde manier, ook met oud hout en dat wat opkuisen, zolang de klank maar uitstekend is. Nu wat ik me wel afvraag is wat die mpx-110 daarin zit te doen? Als dit je hoofd-effect is, zou ik toch voor beter gaan, ikzelf heb ook een mpx-100 in de ene rack en een tc m300 in mn ander rack zitten. Toch dienen deze enkel als 2de/3de/reserve-effect. Zang zou ik er trouwens nooit over nemen... Dan nog liever met een van mn stokoude Yamaha spx-90's, beetje eq-en en die komt snor. En op mengtafel gebied, ik weet niet wat je die mackie betaald hebt, maar ik had toch naar een oudere soundcraft (geen spirit shit, want dan ben je net evenveel met behringer), midas of pro-yamaha gegaan dan. Zelf heb ik 1 soundcraft en 2 Yamaha's, mn volgende zal de mh-3 worden, maar dat zal niet meer voor dit jaar zijn vrees ik. En voor die feedback eliminator, in de dbx driverack zit er een uitstekende in die zelfs nauwere notch-filters heeft dan de behringer of sabine versies.
              Hoe je die cd moet laten spelen??? Gewoon op het driehoekje drukken meneer...

Comment

• drummerke
                • Oct 2006
                • 432

Hoi vega,

Inderdaad..kan je wel steunen als hobby man. Ik doe het zelf ook als hobby (technieker dan vooral) en kom soms ook op plaatsen waar ik denk van " hier zou het toch goed moeten klinken" aangezien de dure apparatuur maar dat is dus geen zekerheid.

Zicht is voor mij wel belangrijker maarja..kan je ook niet zomaar veranderen hé.

Trouwens over klank kan je altijd discuteren, maar kwil idd wel zeggen dat de gewoon toerist sommige dingen niet zal horen, terwijl collegas al in hun haar zitte te krabbe als ze ergens in de verte een fluittoon opvangen ofzo.

Trouwens hobby? Is dat dan gewoon zelfstandig bijberoep?

groeten drummerke

Comment

• vegapower
                  • Nov 2004
                  • 355

hobby => V.Z.W.

die mengtafel, ik ben er reeds tevreden over. is binnen voor onderhoud.
                  mpx 110 zal nog vervangen worden. eerst de worden de feedback destroyers nog door EQ´s.
                  zicht met een grilletje en wat mouche heb ik nieuwe speakers...

ze worden komende maand allemaal geverft. en dan is het proper....

Comment

• w00Dy
                    • May 2006
                    • 257

Originally posted by Techno_sapien
                    geen spirit shit, want dan ben je net evenveel met behringer

volgens mij verwar je het een en het ander
                    Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• Techno_sapien
                      • Jun 2007
                      • 40

zo degelijk zijn ze niet he, een soundcraft spirit klinkt nauwelijks beter dan een behringer tafel, als je dan toch voor soundcraft zou gaan doe het dan ineens tegoei... Ma soit we're getting off topic...

Comment

• GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

Originally posted by Techno_sapien
                        zo degelijk zijn ze niet he, een soundcraft spirit klinkt nauwelijks beter dan een behringer tafel, als je dan toch voor soundcraft zou gaan doe het dan ineens tegoei... Ma soit we're getting off topic...
                        Tss.. Klanktechnisch is over het algemeen een spirit te vergelijken met een Behringer. (ik hoor het verschil niet..) (Maar dat zijn 9 v/d 10 budget tafels!)Totdat je aan de eq gaat draaien, of de tafel eens voluitstuurt..

Dan hoor je toch duidelijk het verschil tussen een échte tafel, indit geval de Spirit, en de meuk..

Ik hoor de Behringer nog knetteren..
                        lala..

Comment

• Techno_sapien
                          • Jun 2007
                          • 40

Het zou kunnen dat je gelijk hebt en dat ze nu stilaan verbeterd zijn maar voor mij is het al wel een dikke 3 jaar geleden dat ik nog over een behringer of spirit heb gemixt.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Jaren geleden had ik een spirit live tafel en een Mackie Sr24.4
                            De mackie klonk veeeel beter dan de spirit,
                            Ook beter dan de Behringer en de goedkope grote Yamaha (Ga32/12) tafels, allemaal naast elkaar mee gewerkt en de toonregeling van de Mackie (helaas maar één keer sweep) klonk het warmst.

Dus die tafel is (zeker gezien de prijs) helemaal zo gek nog niet!!!

Comment

• vegapower
                              • Nov 2004
                              • 355

ksnap niet.. kwaliteit van de tafel... een mackie 32 bus a kost eventjes met meterbrug byna 7000euro in belgie...
                              dus hoe kan je een tafel van 7000euro vergeliken met een tafel van berhinger van 700euro?
                              Last edited by vegapower; 04-07-07, 16:26.

Comment

• Hansound
                                • Apr 2006
                                • 832

Duur gekocht dan, daar koop je nu een nieuwe Onyx 4080 voor en heb je nog geld over voor een mooie case.
                                En dat is echt een mooie tafel met een heeeerlijke toonregeling, maar dat weten jullie in Belgié toch wel.

Comment

Working...