Collegerock

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

Collegerock

collegerock te turnhout....

front geluid bestaat uit:
    -2 setten Nexo SI 1000
    -4 subs DBD 18 (zelfbouw 18 inch eminence omega pro)

versterkers:
    mid - hoog: dynacord s 1200 (gebruikt op 2 x 4ohm - 600wrms)
    bas: qsc MX 3000 (gebruikt op 2 x 2ohm - 1600wrms)
    sub: qsc MX 3000 (gebruikt op 2 x 4 ohm - 1300wrms)

processor:
    renegald DLP 3000
    (de sony limitter en dbx crossover staan uitgeschakeld)

monitors:
    -2 mach 1501
    -2 ecler fab 115
    -4mclarren d12

versterkers:
    - dynacord S1200 (gebruikt op 2 x 4 ohm - 600wrms)
    - orange doppler (gebruikt op 2 x 4 ohm - 750wrms, maar zoveel geeft hij niet. de dynacord gaat harder)

mengtafel:
    -mackie 32 bus 8

effectenrack:
    -lexicon mpx 110
    -3 x dbx 266
    -dbx 176
    -sony minidisck

-phillips 802 (cd writer + 3wisselaar cd speler)

-3 x behringer feedback destroyer pro fbq2496

micro´s:
    -1 draadloze shure sm 58 beta
    -7 shure sm 58
    -3 shure sm 58
    -8 fame ms602 (toms)
    -1 akg D112
    -2 fame (type ken ik niet van buiten overheads)
    -1 fame (type onbekend hihat)

belichting:
    4 x 4bar par 64

u kunt fotos bekijken op deze LINK
    Last edited by vegapower; 26-05-07, 16:04.
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Vriendelijk verzoek om de plaatjes die je in dit onderwerp wil laten zien ook echt in het onderwerp te plaatsen.
    Alvast dank voor je actie!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Ziet er heel netjes uit man!!
      Die hoorn geladen kasten zijn die Nexo bass bins?
      zal wel heftig geklonken hebben...

Goed man!
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• vegapower
        • Nov 2004
        • 355

het zijn gewoon de hoorgeladen kasten van de si 1000. dus 2 x 12inch speakers per kast... en ging wel echt hevig ja.... tydens testen doorgeweest.... klachten gehad van buren die toch meer als 500m verder woonden. bejaardenhuis aan de overkant van de ring van turnhout. tydens optredens maar op 1/3 kunde draaien wegens de directeur van de school die naast mij stond en maar 1 zin kende.... ¨stiller¨ hehe..

aan moderator: ik heb geprobeert de foto´s rechtstreeks op het forum te zette. maar kreeg ze er niet op, daarmee ik maar met een link werk.

men exuses ervoor
        Last edited by vegapower; 26-05-07, 15:57.

Comment

• 24Music
          • Aug 2006
          • 12

Ziet er in de basis goed uit. Nexo zal ongetwijfeld leuk klinken, maar desondanks ziet die opeengestackte stapel er enigszins "oud" uit, en derhalve niet bijzonder netjes.

Waarom gebruik je trouwens een klein backdrop voor een veel breder tentdoek?

Comment

• vegapower
            • Nov 2004
            • 355

als ze tegen mij zeggen dat het podium maar 6 m breed is. en uiteindelijk dik 10 m breed is.... tja... en het was meer als een uur naar huis rijden.
            oud hout waar nu veel systemen nog niet tegenopkunnen. in de zomer krygt het een lakje verf en is het nog properder.
            bij mij teld de klank... niet het mooi recht uitzicht.
            en ik denk dat de meeste mensen daar ook zo over denken.

Comment

• Husss
              • Jul 2003
              • 220

Originally posted by vegapower
              als ze tegen mij zeggen dat het podium maar 6 m breed is. en uiteindelijk dik 10 m breed is.... tja... en het was meer als een uur naar huis rijden.
              oud hout waar nu veel systemen nog niet tegenopkunnen. in de zomer krygt het een lakje verf en is het nog properder.
              bij mij teld de klank... niet het mooi recht uitzicht.
              en ik denk dat de meeste mensen daar ook zo over denken.
              Het is inderdaad oud hout met pit.
              @ 24music. Er worden nog steeds kasten verkocht met een beetje oud hout look. (hoorns zonder frontje) Alleen dan in het paars

Comment

• AJB
                • Jul 2003
                • 2289

Het zal allemaal wel om de klank gaan, maar ik vind dit allemaal van een hoog vintage gehalte... Jimi Hendrix zal hier blij geweest mee zijn, maar die is ook niet voor niets overleden aan een overdosis drugs...

De look is niet alleen oud, maar ook beetje wrakkig (vooral mengtafel en speakerstacs). Dat er dan geen aandacht is voor het lichtplaatje maakt je totaalindruk ook niet bepaald profi. Het oog wil ook wat, en waarneming is nog altijd 97% visueel. Ik zou je dan ook vooral adviseren om hier in de toekomst meer aandacht voor te hebben.

Nexo klinkt over het algemeen mooi helder en scherp, maar als je hier oude FOH en randapparatuur tussen gaat hangen ben je dat voordeel direct kwijt. Wat ik niet snap is dat je in bepaalde spullen goed geld hebt gestoken (dbx-en enzo), en dan toch een Mackie tafel en Behringer feedback rommel koopt. Da's toch zonde ? De zwakste schakel bepaalt de sterkte voor de ketting, en investeren in schakels die reeds sterk zijn, zal je dus niet verder helpen omdat het totaalproduct hierbij geen baat heeft....

anyway, veel succes verder
                If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                ------------------------------------------------
                Arvid Buit
                Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• vegapower
                  • Nov 2004
                  • 355

de feedback destroyers zyn een tydelijke oplossing.
                  om een lijn uit te eqen heb je al een deftige EQ nodig.
                  deze kost snel al 700€ het stuk.
                  een feedback destroyer kost er 150stuk.
                  mijn eerstvolgende stap is het front op een EQ te zetten....
                  btw, dbx 266 kost 150€...das ook het geld niet

qwa mengtafel, kryg ik veel positieve commentaar dat ze goed klinkt dus....ik zit niet op pukkelpop of werchter.... daar lachen ze met die tafel.
                  maar die zal de eerste jaren nog moeten meegaan. tenzij ik de euromillions win of veel werk kryg.
                  dit is echter mijn hobby.
                  qwa oud hout, cerwin vega o.a. heeft ook deze look.
                  dus eigenlijk.... plaats ik een gril met speakerschuim ervoor dat je de hoorn niet meer ziet zitten. zoeals ik gedaan heb by de topkastjes.
                  dan vinden jullie de set modern....

Comment

• 4uss
                    • Aug 2005
                    • 578

Helaas zit er (naar eigen ervaring) echt wel verschil in de EQ van de Behringer FBQ en een conventionele 31-bands EQ, waarbij de laatste heel wat beter uit de verf komt. Na het aansluiten van de FBQ zat er in de set waar ik dat ooit een keer uitgeprobeerd had een rare rommelige bas, die duidelijk niet zo vlak was als de EQ-grafiek aan gaf.
                    Ik werk nu met een DBX 1231 EQ op front, en dat bevalt prima. Lange faders (itt tot de DBX 231, met nogal korte faders), en een duidelijke response als je aan je settings wijzigt (dus niet dat je ergens 15dB af moet halen om een beetje resultaat te krijgen). Deze EQ is iets boven de 400 euro verkrijgbaar, dus dat valt nog wel mee.

De 'look' van een speakerstack interesseert mij niet, als ik met mijn ogen dicht vind dat het goed klinkt is het goed. Een set goedkope DAP-speakers kan er leuker uitzien, maar dan mag je ze ook wel uit laten staan van mij.

Ik had in jouw geval de backdrop volgens mij maar helemaal achterwege gelaten, hij is niet hoog genoeg, niet breed genoeg, en hij hangt ook nog eens niet in het midden.
                    En... het oog wil nog meer: het uitrichten van Parren is wel belangrijk. Nu ziet het eruit alsof ze direct uit de vrachtwagen/bus/aanhanger zijn ingehangen, en er verder niets is veranderd aan de stand. Ik meen ook te zien dat er links een blauw filter in zit, en rechts een groen... in de binnenste parren, dat is ook niet echt netjes.
                    Parren gaan meestal niet vanzelf aan/uit dus ik mis op je lijstje wel je dimmer en je tafeltje.

Ik vermoed trouwens wel dat deze mixer prima heeft voldaan in deze setting, en er zullen maar weinig scholieren zijn die het anders zou zijn opgevallen als het niet echt strak klonk, want daar gaat het ze toch niet om. De monitors werden ook vanaf de Mackie aangestuurd neem ik aan?

Al met al, wel wat puntjes van kritiek, maar aan de andere kant is het een leuk klusje denk ik, en de mensen zullen tevreden zijn geweest gok ik.

Comment

• vegapower
                      • Nov 2004
                      • 355

dalton LP 4000 is de lichtsturing. klein maar handig.
                      de pars links en rechts zitten dezelfde kleurenfilters in.... ze beginnen telkens van binnenkant.
                      dus met de eq´s van uit de midden prijsklasse lukt het wel om alle feedback weg te krijgen? dat is wel intressant
                      het enige wat strak klonk was de basdrum,snare,hihat en overheads...
                      er stonden 3 gitaristen vollen bak te geven, om ter valst tegen mekaar op.
                      dus ja............
                      de laatste groep was wel deftig... aleen heb ik ze nog eens gehad... en toen hadden ze ander gitaar versterkers en denk andere drum ook by. toen klonk het veel beter.
                      maarja...ze waren daar inderdaat zeer tevreden...
                      het systeem van de opstelling en soundchek was een ramp.. tussen 13 u en 17 u kwam daar aan de lopende iemand op da podium beetje spelen op een gitaar of pc. op het laatst stonden daar stuk of 5 gitaar versterkers....
                      bas was 1 versterker... iedereen herplugde zen basgitaar erin....
                      keyboard,soundchek met een keyboard... dan ineens als de 1ste groep gaat beginnen. pluggen ze een ander keyboard in.
                      zonder soundchek beginnen die, 4 liedjes en de volgende groep.. hetzelfde inplugge en voruit laat de boel maar draaien.. zonder soundchek.... dan is het wel niet echt makkelijk en leuk om het echt strak te late klinke... men best gedaan...
                      De laatste 4 jaar van al de pa firma´s die er geweest waren was ik de enige die het deftig kon late klinken vertelde ze mij....dus bleek het nog goed te zijn al vond ikzelf van niet
                      ik heb zelfs 100€ drinkgeld gekregen
                      Last edited by vegapower; 31-05-07, 15:44.

Comment

• jakkes72
                        • Dec 2003
                        • 1015

Het taalgebruik komt wel vaker ter discussie, ik kan het ook niet voudtloos, maar dit slaat volgens mij echt alles.
                        Ik kan niet een zin lezen zonder dat ik na moet denken wat er zou moeten staan.

Comment

• sparky
                          • Apr 2002
                          • 2104

Originally posted by AJB
                          Het oog wil ook wat, en waarneming is nog altijd 97% visueel. Ik zou je dan ook vooral adviseren om hier in de toekomst meer aandacht voor te hebben.
                          He Arvid, hoeveel zou je erom willen verwedden dat als je de bezoekers na afloop vraagt hoe zij het vonden, dat er geen enkele bij zal zijn die te melden heeft dat ie het licht slecht vond?
                          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• vegapower
                            • Nov 2004
                            • 355

voila,
                            tekst beetje aangepast. veel belgisch dialect en typen met een handspalk is ook niet simpel.
                            het licht was poepsimpel.
                            no money, no funny....
                            ze krijgen waarvoor ze betalen. en als ze verkeerde afmetingen van het podium doorgeven kan ik niet aan doen.
                            Last edited by vegapower; 31-05-07, 15:50.

Comment

• vegapower
                              • Nov 2004
                              • 355

voila,
                              tekst beetje aangepast. veel belgisch dialect en typen met een handspalk is ook niet simpel.

het licht was poepsimpel.
                              no money, no funny....
                              ze krijgen waarvoor ze betalen.
                              en als ze verkeerde afmetingen van het podium doorgeven kan ik niet aan doen.

iedereen was daar zeer tevreden.
                              behalve de directeur die om de 2 minuten naast mij stond. "stiller"
                              men had wat weg van den adolf, zo styf was die gast.

Comment

Working...