wat vinden jullie van wharfedale

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djsunnyday
    • Nov 2005
    • 112

wat vinden jullie van wharfedale

Hallo,

Ik had een vraagje over Whafedale.

Wat vinden jullie er van?

Een voorbeeldje van de wharfedale:

[img http://www.laboitenoire.net/images/p...WH-R2004-B.jpg /img]

of anders de links:

MVG

djsunnyday

Zonde van de Zendtijd.
  • soundcheckfrits
    • Jan 2005
    • 455

lijkt me een soort copy van beringher
    de groeten SCF

Hebt u last van de Krypton?? Gebruik de ''Krypton eliminator ''

Comment

• djsunnyday
      • Nov 2005
      • 112

en nog de typenummers

wharfedale r 2004 (mengpaneel)

wharfedale mp 1200 (versterker)

mvg
      Zonde van de Zendtijd.

Comment

• Ahmed Al Dayri
        • Oct 2005
        • 354

citaat:Geplaatst door soundcheckfrits

lijkt me een soort copy van beringher
        Vooral de mixer ja...

Comment

• djsunnyday
          • Nov 2005
          • 112

Ik vind dat het wel meer kwalitiet heeft.

mvg
          Zonde van de Zendtijd.

Comment

• Ahmed Al Dayri
            • Oct 2005
            • 354

Geen idee, heb zelf alleen met de behringer versie gewerkt

Comment

• PeTAR
              • Jul 2005
              • 151

citaat:Geplaatst door djsunnyday

mvg
              Kan je ook uitleggen waarom je het meer kwaliteit vind?

Comment

• GoTMoRe
                • Aug 2005
                • 350

De Wharfedale/DAP/Behringer/Peavey mixers uit die serie rollen allemaal uit dezelfde fabriek. Klinken hetzelfde, doen hetzelfde, zijn hetzelfde.

Vindt de speakers wel eeerg netjes voor het geld.
                lala..

Comment

• Funkmaster
                  • Dec 2004
                  • 204

al een paar keer een wharfedale force setje gehoord voor live werk. de eerste keer zelf op gespeeld, de andere keer geluid afgeregeld met de set. klonk zeker mooi, maar kwam iedere keer net iets te kort voor buiten (was 2x250w top per kant, en een dubbel 15" sub in de midden)
                  It's nice to be important, but it's important to be nice...

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

citaat:

De Wharfedale/DAP/Behringer/Peavey mixers uit die serie rollen allemaal uit dezelfde fabriek. Klinken hetzelfde, doen hetzelfde, zijn hetzelfde.

Vindt de speakers wel eeerg netjes voor het geld.
                    En nou ga je eens netjes uitleggen waar je deze gegevens vandaan hebt
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Als ze allemaal uit dezelfde fabriek rollen zal er wel een link zijn ergens op het internet !
                      Dus het lijkt mij een simpele vraag
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Max
                        • Feb 2003
                        • 680

Vindt het onderwerp nogal ruim, Wharfedale heeft een uiteenlopend gamma van producten, en ieder met een eigen kwaliteit. Het is dus moeilijk om een totaal oordeel te geven over een merk, en je kunt dit dus beter per product omschrijven.

Zelf werk ik al weer enkele jaren met de speakers van Wharfedale, namelijk de EVP en LIX reeks, beide voor het geld prima reeksen. EVP is een leuke budget reeks, kost niet veel en klintk voor het geld zeer netjes, prijs is ongeveer gelijk aan de Dap MC kastjes, echter bevatten de Wharfedale's geen goedkope piëzo drivers, en klinken een stuk beter.

De Lix reeks gebruik ik op dit moment en klinkt voor het geld ook erg netjes, voor aankoop ben ik wezen vergelijken met bijvoorbeeld de EV Gladiator en de EV Eliminator, en daar stak de Wharfedaleset met kop en schouders boven uit.

De VS serie die jij aangeeft van Wharfedale is gewoon troep, kost niet veel en is niet veel. Topkasten zijn voorzien van piëzo tweeters, en hier kun je dus niet teveel van verwachten (end aar is de prijs ook naar). Het prijsverschil tussen de VS en de EVP reeks is miniem, maar de EVP reeks is vele malen beter.

De Wharfedale Versterkers houden het voor hun geld prima uit, maar deze beginnen pas vermogen te leveren waneer ze op volle toeren draaien, op half vermogen heeft gewoon geen zin. Overigens kun je voor het zelfde geld ook de Peavey PV (= Crest CPX) krijgen, en die zijn gewoon weer een stuk beter als de Wharfedale versterkers.

Heb laatst ook een setje Wharfedale DM19 microfoons meegehad, die gewoon erg keurig zijn voor het geld. Geloof dat een 3-pack om en nabij de 75 euro kost. Deze hebben we een tijdje terug voor een achtergrond koor gebruikt en moet zeggen dat ze toch erg goed presteren, wel zingen ze eerder rond als de Shure SM58's die we hebben.

De Wharfedale PA mengtafels ken ik niet, maar komen erg overheen met die bekende OEM bakkies.

Comment

• djsunnyday
                          • Nov 2005
                          • 112

citaat:Geplaatst door PeTAR

mvg
                          Kan je ook uitleggen waarom je het meer kwaliteit vind?
                          mijn behinger was kapot binnen 5 maanden
                          3 kanalen waren dood.
                          Zonde van de Zendtijd.

Comment

• Ahmed Al Dayri
                            • Oct 2005
                            • 354

citaat:Geplaatst door Max

Vindt het onderwerp nogal ruim, Wharfedale heeft een uiteenlopend gamma van producten, en ieder met een eigen kwaliteit. Het is dus moeilijk om een totaal oordeel te geven over een merk, en je kunt dit dus beter per product omschrijven.

Zelf werk ik al weer enkele jaren met de speakers van Wharfedale, namelijk de EVP en LIX reeks, beide voor het geld prima reeksen. EVP is een leuke budget reeks, kost niet veel en klintk voor het geld zeer netjes, prijs is ongeveer gelijk aan de Dap MC kastjes, echter bevatten de Wharfedale's geen goedkope piëzo drivers, en klinken een stuk beter.

De Lix reeks gebruik ik op dit moment en klinkt voor het geld ook erg netjes, voor aankoop ben ik wezen vergelijken met bijvoorbeeld de EV Gladiator en de EV Eliminator, en daar stak de Wharfedaleset met kop en schouders boven uit.

De VS serie die jij aangeeft van Wharfedale is gewoon troep, kost niet veel en is niet veel. Topkasten zijn voorzien van piëzo tweeters, en hier kun je dus niet teveel van verwachten (end aar is de prijs ook naar). Het prijsverschil tussen de VS en de EVP reeks is miniem, maar de EVP reeks is vele malen beter.

De Wharfedale Versterkers houden het voor hun geld prima uit, maar deze beginnen pas vermogen te leveren waneer ze op volle toeren draaien, op half vermogen heeft gewoon geen zin. Overigens kun je voor het zelfde geld ook de Peavey PV (= Crest CPX) krijgen, en die zijn gewoon weer een stuk beter als de Wharfedale versterkers.

Heb laatst ook een setje Wharfedale DM19 microfoons meegehad, die gewoon erg keurig zijn voor het geld. Geloof dat een 3-pack om en nabij de 75 euro kost. Deze hebben we een tijdje terug voor een achtergrond koor gebruikt en moet zeggen dat ze toch erg goed presteren, wel zingen ze eerder rond als de Shure SM58's die we hebben.

De Wharfedale PA mengtafels ken ik niet, maar komen erg overheen met die bekende OEM bakkies.
                            het gaat aleen over de afgebeelde plaatjes van wharfedale
                            Wees blij dat max zijn ervaringen met ons deelt over producten van Wharfedale. Ik heb zelf nooit gewerkt met spullen van dit merk, en vind het wel interessant om ervaringen van mensen te lezen.

Dus niet alleen over de afgebeelde plaatjes...
                            Zeker omdat jij ze hebt staan thuis? Waarom vertel jij niet je ervaringen?[B)]

Comment

• Max
                              • Feb 2003
                              • 680

citaat:Geplaatst door SPS
                              Kijk, dat is pas nieuws!!!
                              Versterkers die pas vermogen gaan leveren als ze op volle toeren
                              Dit vertelde toevallig een leverancier mij, en geloffe het eerst zelf ook niet. Heb echter een tijdje geleden een MP1800 aan de tand gevoeld en de beste man had toch wel degelijk gelijk.

Moeilijk uit te leggen, maar even simpel door de bocht: zodra je de knop van de versterker pas 3 kwart zet merk je pas dat deze vermogen begint te leveren.

Comment

Working...