wat vinden jullie van wharfedale

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GoTMoRe
    • Aug 2005
    • 350

citaat:Geplaatst door sis

citaat:

De Wharfedale/DAP/Behringer/Peavey mixers uit die serie rollen allemaal uit dezelfde fabriek. Klinken hetzelfde, doen hetzelfde, zijn hetzelfde.

Vindt de speakers wel eeerg netjes voor het geld.
    En nou ga je eens netjes uitleggen waar je deze gegevens vandaan hebt
    sis
    Ach als je ze beiden allemaal onder je neus hebt gehad, en je ze technisch gaat vergelijken kom je toch aardig snel tot die conlusie

Ook wel eeerg toevallig dat ze allemaal lowcut hebben van 75hz op mic kanalen, allemaal 60mm faders. En allemaal zelfde layout etc,

Idd puur toeval..[8D]
    lala..

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Beste Max,

Ik houd toch moeite met je definities hoor!
      Versterker 'knop' driekwart open??

De hoeveelheid signaal wordt over het algemeen bij een eindversterker bepaald door het mengpaneel o.i.d.
      En de ingangsgevoeligheidsregelaar zoals de volume regelaar van een eindtrap ook wel heet, zet je over het algemeen toch wel op 3/4 of geheel open. Zodat je een gevoeligheid van om en nabij de 0 dBV krijgt. Dat doe je dus bij alle eindtrappen.
      Ik snap je dus nog steeds niet....

Het vermogen dat een versterker levert wordt bepaald door de uitgangsspanning en de belastingsweerstand (impedantie LS kast).
      Dus, als je er meer signaal instopt, levert hij meer vermogen af aan dezelfde LS kast.
      Tenminste bij goede (normale) eindtrappen is dat zo. Als deze versterker dat ook doet, dan is dat dus normaal en geen extra vermelding waard.

Dat de versterker dus volgens jou slechter klinkt bij kleine vermogens uitsturing is eerder een slechte eigenschap!!!!

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• Drive inn tnt
        • Sep 2003
        • 1082

Verder over wharfedale, ik vind het persoonlijk weinig body hebben. Heeft net iets meer kwaliteit dan de spullen van dap en aanhang. Meer ook niet, die mengpaneeltjes zijn ook niet echt bijzonder. Zoals al is gezegt, copy.

En een reactie van onze sunny; ja die van behringer was binnen 5 maanden stuk, 3 kanalen dood. DUS ik heb een behringer paneeltje (vergelijkbaar) dat al 3 jaar mee gaat. De wharfedale zijn simpelweg de zoveelste copy's.
        Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• jurjen_barel
          • Jun 2003
          • 3148

Stukje on-topic, zodat mijn post haar bestaansrecht behoudt:

Ik heb geen ervaringen met Whafedale. Ik hoor wel eens dat ze vroeger wel aardige speakers konden maken, maar dat is dus enkel van 'horen zeggen'. Het ziet er erg OEM-achtig uit, dus ik zou zelf niet te snel naar dit merk neigen.
          Dat is mijn (beperkte) mening over dit merk.

Verder ben ik het met Max eens: je kan beter beoordelen op producten onderling dan een merk in zijn totaliteit.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Omdat ik even niet meer kan volgen graag even een ankertje uitwerpen:

Ik ken Wharfedale van zijn installatie-series de vroegere Force-xxxx reeksen en de 80 en 90 series(vb. Force 2180 en 2190). Die zijn absoluut NIET SLECHT!! De klank (warmte en zuiverheid) en ruimtelijke spreiding die uit deze kastjes komt is absoluut niet mis en is helemaal TOP.
            Dus nogmaals: dit zijn mijn ervaringen met de installatie-series van Wharfedale dit is ook professioneel gebruik maar niet echt P.A..
            Vanuit die instelling kan ik moeilijk geloven dat ze nu ineens ook rommel op de markt zouden brengen. Het is misschien wel OEM maar er zal, GELOOF IK, zeker kwaliteitscontrole op zitten zodat het eindproduct meer dan OK is. QSC zijn RMX reeks wordt tenslotte ook in het Verre Oosten gemaakt evenals ALTO, ....
            Aan de mensen die Wharfedale dus copy en zoveelste Behringer vinden: hoe objectief zijn jullie (open vraag, geen kritiek!)?
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

Ik heb aardig wat kopieen op klank, degelijkheid, en uitrusting vergeleken.

Ze hebben allemaal dezelfde uitrusting. Enigste verschil is dat ik de effectenmodules bij de één wat netter vindt dan bij de andere. Maar kwa klank kan ik er geen enig verschil in vinden.
              De uitrustig is verder bij bijna alle modelletjes exact hetzelfde ( op de opset/komplete effectenmodule na ) De grotere uit de series hebben allemaal 3band eq met midsweep, en alle kleinere hebben dat weer niet. En zo zijn er per fabrikant nog wel een paar kleine verschillen, zoals xlr out etc.

Maar de basis van ieder mixertje blijft hetzelfde, waardoor de klank ook hetzelfde blijft.

Of je nou behringer, dap, peavey, phonic of lem hebt maar dus niks uit aangezien t gewoon een oemer is[:P]
              lala..

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

citaat:Geplaatst door laserguy

Omdat ik even niet meer kan volgen graag even een ankertje uitwerpen:

Ik ken Wharfedale van zijn installatie-series de vroegere Force-xxxx reeksen en de 80 en 90 series(vb. Force 2180 en 2190). Die zijn absoluut NIET SLECHT!! De klank (warmte en zuiverheid) en ruimtelijke spreiding die uit deze kastjes komt is absoluut niet mis en is helemaal TOP.
                Dus nogmaals: dit zijn mijn ervaringen met de installatie-series van Wharfedale dit is ook professioneel gebruik maar niet echt P.A..
                Vanuit die instelling kan ik moeilijk geloven dat ze nu ineens ook rommel op de markt zouden brengen. Het is misschien wel OEM maar er zal, GELOOF IK, zeker kwaliteitscontrole op zitten zodat het eindproduct meer dan OK is. QSC zijn RMX reeks wordt tenslotte ook in het Verre Oosten gemaakt evenals ALTO, ....
                Aan de mensen die Wharfedale dus copy en zoveelste Behringer vinden: hoe objectief zijn jullie (open vraag, geen kritiek!)?
                Ik heb het alleen over die budget dingen dan. Niet over het hele assortiment van het merk. Ga ik ook geen uitspraken over doen.
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Gast1401081
                  • Mar 2001
                  • 7999

Topic gecleaned. Overtolig gezever eraf gekeild.

B O T

Comment

• pacosound
                    • Nov 2005
                    • 44

Is het niet zo dat Warfedale destijds Fane Loudspeakers overgenomen heeft? Ik meende dat Warfedale toen ook al componenten van Fane in hun systemen gebruikten..Klonken toen (jaren 85 tot 91 niet echt verkeerd..)

Tja.. de rest vindt ik ook niet echt "Jaaa, daar wordt ik WILD van..." equipment, maar dat heb ik ook met Behringer, dus daar kan ik geen antwoordt op geven..misschien helaas!

Dat wou ik ff kwijt..
                    \"Lekker onder de zon...\"

Comment

• Joost van Ens
                      • Jan 2001
                      • 628

Wat jij zegt klopt. Heb ooit fane speakers gehad, idd in de jaren 80, begin 90. als je de sticker er af haalde stond er wharfdale.

joost

Comment

• @ndrew
                        • Jun 2005
                        • 220

ik was zaterdag bij de plaatselijke geluidszaak voor wat stekkers en connectors en daar zag ik toevallig een tafeltje van wharfedale staan. ding koste 159 eurotjus en heb er een beetje mee zitten rommelen mar vind het persoonlijk niks zoals hij eruit ziet goedkope knoppen enz. maarja wat verwacht je voor die prijs het zou een leuk beginners ding zijn maar dan zou ik dan nog eerder een behringer nemen.
                        <laat het maar draaien>

Comment

• djsunnyday
                          • Nov 2005
                          • 112

citaat:Geplaatst door @ndrew

ik was zaterdag bij de plaatselijke geluidszaak voor wat stekkers en connectors en daar zag ik toevallig een tafeltje van wharfedale staan. ding koste 159 eurotjus en heb er een beetje mee zitten rommelen mar vind het persoonlijk niks zoals hij eruit ziet goedkope knoppen enz. maarja wat verwacht je voor die prijs het zou een leuk beginners ding zijn maar dan zou ik dan nog eerder een behringer nemen.
                          behinger is even goedkoop
                          Zonde van de Zendtijd.

Comment

• Drive inn tnt
                            • Sep 2003
                            • 1082

citaat:
                            duss[?]
                            Vette boksuh meneer

Comment

• djsunnyday
                              • Nov 2005
                              • 112

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

citaat:
                              duss[?]
                              dus moet er een dus zijn
                              ik zeg aleen dat het prijsverschil niet zo groot is
                              dat vind ik fijn want dan kan je kijken wat de goedkoopste is
                              en dan kan je daar voor kiezen.
                              Zonde van de Zendtijd.

Comment

• Banned
                                Banned
                                • Dec 2003
                                • 951

heb van de week gemerkt dat ALS de speaker kapot gaat je niet snel een vervanger hebt.

Losse onderdelen zijn moeiljk te krijgen en als je een ouder type hebt is het niet meer leverbaar ......

Comment

Working...