Line-Array to the Max!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robert
    • Aug 2000
    • 630

Goed bezig

Comment

• kokkie
      • Nov 2003
      • 1166

Op de foto zie je mainstage B van Fields of rock.
      De opzet was 2 buhnes aan elkaar gebouwd, mainstage A en B en er hing dus links en rechts een line array met 22 kasten onder elkaar en de 2 kleine banaantjes nog voor infill. Als midden cluster hing er nog een Array van een kast of 8, met links en rechts daarvan weer zo'n klein banaantje als infill en voor het podium op de camerabaan stonden nog een aantal synco toppen verdeeld als frontfill en als ik het goed heb lagen er totaal 104 synco subjes [] Wat ik wel grappig vond is dat het programma dat Ampco voor het berekenen van het line array gebruikt niet verder gaat dan arrays van 16 kasten. Dus hoe ze het precies gedaan hebben weet ik niet. Op het front en op monitors lagen volgens mij Heritage 3000 tafels, vier stuks dus totaal en verder houd mijn verstand van geluid een beetje op, ja een heleboel versterkers waren er ook natuurlijk.

De hele geluidsset is een week blijven hangen aangezien Fields of rock en Rock in park beide in het Goffertpark waren. Tafels en randapparatuur zijn wel weggehaald, maar ook versterkercity is gebleven. Dat geld ook voor de lichtset op mainstage A inclusief dimmercity en dimmercity van mainstage B. Op mainstage B hing op Fields of Rock een lichtset/ontwerp voor Rammstein en tijdens Rock in park een lichtontwerp voor R.E.M. Verder was de clearance boven de buhne ongeveer 15 meter, een eis van Rammstein ivm vlammen en het gebruik van het cyberhoistsysteem.

Lijstje van mij bekende toeleveranciers:
      Ampco - Geluid
      Flashlight - Licht & Cyberhoistsysteem
      Frontline - Rigging
      Stageco - Podium
      Powershop - Stroom
      Cando - Vidiwall
      Tenfeet - portable WysiRIK Studio [B)] + huis operator

[off topic]

citaat:Geplaatst door FiƫstaLj

Trouwens vraagje voor die dove lichtmiet... Gaan die loshangende trusjes niet enorm op en neer wapperen als je die koppen beweegt ?
      Ja die trussjes gaan enorm wapperen, want er hingen 10 van dit soort trussjes aan 20 Cyberhoisten dus het is wel de bedoeling dat het op en neer gaat [}] en er hingen nog eens 16 cyberhoisten om de 8 par pods van Rammstein te bewegen (met 72 4-barren allemaal 201 gefilterd [8D]) de bewuste trussjes waren geloof ik van Thomcat en kunnen wel het een en ander hebben, was in het ieder geval een heel stuk steviger dan een H40V van prolyte.

[/off topic]
      Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• jadjong
        • Oct 2003
        • 654

Zie hier een foto van wat kokkie beschrijft. Links op de foto zie je nog net het laatste stukje van de linker array.

Huge [8D]

Comment

• Jasper-Lichtbron
          • Jun 2001
          • 2155

**** meer foto's! Dat het tegenwoordig al zo gaat is wel erg overdreven. Als je overigens tijdens act 1 lekker vooraan bij het linker podium staat zie je bij act 2 helemaal niks, of werd dat opgelost met videobeelden ofzo?

Hoe dan ook: meer foto's!

Comment

• jadjong
            • Oct 2003
            • 654

citaat:Geplaatst door (iCe)

**** meer foto's! Dat het tegenwoordig al zo gaat is wel erg overdreven. Als je overigens tijdens act 1 lekker vooraan bij het linker podium staat zie je bij act 2 helemaal niks, of werd dat opgelost met videobeelden ofzo?

Inderdaad een aantal videowalls.

Meer weet ik ook niet, post alleen wat foto's

Comment

• Harmen
              • Sep 2003
              • 379

ice bedoelde waarschijnlijk niet op die rigjes met cyberhoists op een neer gingen maar meer of ze heen en weer gingen door de bewegingen van de koppen?

n'est ce pas ice?

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

we gaan geeeen tig keer dezelfde foto posten, he...

Comment

• kokkie
                  • Nov 2003
                  • 1166

citaat:Geplaatst door (iCe)

Helemaal links zie je 1 van de Vidi/ledwalls zien, zo een hing er rechts ook en nog een achterop de FOH toren met links en rechts van de wall weer een delay array, alsof de rest nog niet hard genoeg was [xx(]
                  Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

zijn er nog meer foto's van?
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• Jasper-Lichtbron
                      • Jun 2001
                      • 2155

Hier staan nog wel wat leuke plaatjes:

Comment

• jens
                        • Aug 2004
                        • 1066

het ziet er beter uit dan 2 jaar geleden op hetzelfde festival.....

Comment

• MGA
                          • Jul 2004
                          • 16

Hallo,
                          Ik ben ook even wezen kijken bij rock in park. Ik moet zeggen, vooral Lenny kravitz was lekker knalluhhh. Het gebruikte systeem is als ik me niet vergis Martin W8L.

M. Vr. Gr. Marco

Comment

• MGA
                            • Jul 2004
                            • 16

Hallo,
                            Ik ben ook even wezen kijken bij rock in park. Ik moet zeggen, vooral Lenny kravitz was lekker knalluhhh. Het gebruikte systeem is als ik me niet vergis Martin W8L.

M. Vr. Gr. Marco

Comment

• Freek Fokker
                              • Aug 2003
                              • 495

Dat wisten we al.
                              SR20DET

Comment

Working...