Woodstock '69

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • oversound
    • Dec 2003
    • 218

Woodstock '69

Ik ben weleens benieuwd of iemand foto's heeft van de geluids installatie die werd gebruikt op woodstock. (de begin jaren dan)
    Heb lopen googlen maar ik kan niets vinden.
    Of iemand mischien gegevens van welke merken er werden gebruikt en types enzo?

Ik vind dit namelijk erg interresant om te weten hoe ze zoveel mensen van geluid konden voorzien in die tijd.
    Zal wel een boel oud hout geweest zijn
    Dit is de enigste foto die ik heb gevonden waar je iets van geludisapparatuur op ziet

Alvast bedankt,
    Emiel
    Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!
  • Orbis
    • Feb 2004
    • 217

deze foto kwam ik onlangs tegen...
    sex, drums & rock \'n\' roll

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Heb daar een aantal keer de video van gezien, geweldig!
      Echt veilig zat alles niet in elkaar, maar wat wil je op het eerste grote muziekfestival.
      Hoe ze dan ook heel rustig vertellen dat er slechte LSD in omloop is, en als je wilt proberen, dat je maar een halfje moet nemen
      Misschien heeft iemand de video of DVD liggen en kunnen er wat duidelijke caps worden gemaakt?
      We're ready to party, are you?

Comment

• rolanddeg
        • Nov 2004
        • 337

ik heb een videoband van woodstock, ik zal proberen wat shots te nemen... ik beloof alleen niks ivm een computer die momenteel oorlog aan het voeren is tegen mijn software [xx(]

Comment

• cobi
          • Aug 2002
          • 1083

Bestond er toen al iets wat leek op een PA?

Ik heb wel eens een verhaal gelezen over de Beatles die een concert voor een paar duizend man gaven. Dat was een 'in the round' opstelling en de roadies draaide gewoon om de zoveel minuten de versterkers een kwartslag verder zodat de andere hoek van de zaal ook even iets kon horen.

Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• JH
            • Feb 2004
            • 11

citaat:Geplaatst door cobi

Bestond er toen al iets wat leek op een PA?

Dat was een 'in the round' opstelling en de roadies draaide gewoon om de zoveel minuten de versterkers een kwartslag verder zodat de andere hoek van de zaal ook even iets kon horen.

Dat snap ik toch niet goed, bedoel je niet dat ze de luidsprekers omdraaiden, want volgens mij komt er geen geluid uit versterkers (toch geen waarneembaar geluid zonder luidsprekers, of je moeste de fan bedoelen [ ) of jij moet mss speciale versterkers hebben

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

De gitaarversterkers enz. al aan gedacht?

Comment

• Klaaske
                • Jun 2003
                • 571

citaat:Geplaatst door DJ.T

De gitaarversterkers enz. al aan gedacht?
                Gezellig zonder vocals
                <font size=\"1\">
                Groeten,
                Jaap
                <b>
                -[GSXke :)]-
                </font id=\"size1\"></b>

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Als er, zoals Cobi vraagt/verteld, nog geen PA was, dan moest daar toch iets anders voor verzonnen zijn.
                  Misschien ook wel op een gitaar amp erbij geprikt?
                  Maar voor zover ik weet was het fenomeen PA toen ''al lang'' uitgevonden.

Comment

• jerre
                    • Jun 2003
                    • 286

Het begrip PA bestaat toch al wel ff ja, 'k had nog altijd 'ns beloofd in 'n ander topic dat 'k 't artikel over de 'vernieuwing' van de geluidsinstallatie vh sportpaleis (in Antwerpen) ging inscannen. Daar wordt al van PA gesproken (en is van 1947), je moet dan wel weten dat 't om 'n installatie gaat van 4x30w, speakers allemaal serieuze hoorns.
                    nu gij en dan ikke weer

Comment

• Sikkie
                      • Sep 2004
                      • 126

maarrrr, ik heb idd wel eens gelezen dat bij een concert van de Beatles, de fans zo uit hun dak gingen en gilden, dat ze boven de versterking uitkwamen... Ik weet alleen niet meer welk jaar dat was.

Gr,

Tom

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

Is dat een prestatie dan?
                        Dat doen die gillende meisjes elke keer weer op de TMF Awards

Comment

• oversound
                          • Dec 2003
                          • 218

citaat:ik heb een videoband van woodstock, ik zal proberen wat shots te nemen... ik beloof alleen niks ivm een computer die momenteel oorlog aan het voeren is tegen mijn software
                          Hoop dat het lukt, zou erg leuk zijn.

Maar vroeger werd sowieso alles toch gedaan met hoorns. Ik vind juist zo grappig dat je zoveel duizenden mensen kon voorzien van geluid met een installatie van maar een relatief weinig Watts.
                          terwijl we tegenwoordig installaties neerplanten van 75000 Watt en meer. Lijkt me toch leuk om terug in de tijd te reizen en daar aan te komen met je line array van duizenden Watts Wat zullen ze opkijken[)]

Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• wouter_jp
                            • Aug 2003
                            • 105

spelen !!

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

Hoe bedoel je, meer mensen dan verwacht?

Comment

Working...