Woodstock '69

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • van schijndel
    • Jan 2005
    • 10

Best hoog, zonder tuigje

JBL site:
    1969 - JBL transducers power Woodstock and other major rock festivals

dus even zoeken:

de FOH mixer op woodstock

dit was z'n mengtafeltje volgens de site (als ik het goed begrepen heb met mijn gebrekkig Engels...) http://www.3rdearmusic.com/hyarchive/hypa.html

en dit de JBL speakers (???)

Of haal ik nu twee woodstocks door elkaar?
    z.o.z.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

citaat:Geplaatst door oversound

citaat:ik heb een videoband van woodstock, ik zal proberen wat shots te nemen... ik beloof alleen niks ivm een computer die momenteel oorlog aan het voeren is tegen mijn software
      Hoop dat het lukt, zou erg leuk zijn.

Maar vroeger werd sowieso alles toch gedaan met hoorns. Ik vind juist zo grappig dat je zoveel duizenden mensen kon voorzien van geluid met een installatie van maar een relatief weinig Watts.
      terwijl we tegenwoordig installaties neerplanten van 75000 Watt en meer. Lijkt me toch leuk om terug in de tijd te reizen en daar aan te komen met je line array van duizenden Watts Wat zullen ze opkijken[)]
      Nee hoor, ze zullen niet opkijken , in die tijd was er niks beters !! Nu zijn er tal van systemen : van gewone tot superdeluxe processor systemen , line array en noem maar op !!!!!!!!!!!!!!!!!
      En nog zijn we niet tevreden , je moet eens een maand uittrekken om alle posts eens goed door te lezen, dan weet je meteen hoeveel ongenoegen er is over al deze hedendaagse topsystemen
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• oversound
        • Dec 2003
        • 218

Ja oke heb al meerdere discussies gelezen over het normaal stacken en line array's.
        En ik moet nageven dat ik best vaak line arrays heb gehoord(verschillende merken) waarbij ik zoiets had van nou dit kan een stuk beter en waarom niet gewoon een paar kasten op elkaar gestackt, wat me op die locatie veel handiger leek.

Maar ach ieder zijn smaak. Zolang het maar goed klinkt.

Emiel
        Turbosound met QSC PL versterking en XTA processing. Ach doet het best goed!

Comment

• ostracized
          • May 2002
          • 214

whaha, aan die contragewichten op de stands te zien wegen die mic's er aardig in...
          (...)

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

citaat:
            Lijkt me toch leuk om terug in de tijd te reizen en daar aan te komen met je line array van duizenden Watts Wat zullen ze opkijken[)]
            Als huidige geluidsontwerpers de ontwerpers uit die tijd zouden ontmoeten dan zouden ze huilen.
            Die jongens moesten gewoon met potlood en rekenlineaal installaties uitwerken die met een paar honderd watt een stadion van verstaanbaar geluid konden voorzien. Of rond de vorige eeuwisseling (1900) geluidsmeubels ontwikkelen die met alleen mechanische versterking platen mooi en luid afspeelden. En dat kregen ze voor elkaar!

Er was niets mis met de acoustische kennis uit die tijd. Tegenwoordig wordt er nogal snel naar headroom en computercontrole van systemen gegrepen waar waarschijnlijk die oude garde met een paar pennestreken gehakt van konden maken op een bierviltje. [V]

Als ik dan toch aan het stoken ben... vergelijk het geluid van een thorensdraaitafel uit de sixties eens met een MP3 speler van de zelfde prijs. Of een "wurlitzer" met een "pubcomputer" systeem. Dan weet je waar de prioriteiten liggen.
            lekker belangrijk!

Comment

• oversound
              • Dec 2003
              • 218

Het opkijken bedoelde ik ook meer in de zin van ontwerp van de kasten de grote enzo tegen over de enorme hoorns enzo van toen. En ik twijfel er niet aan dat ze in die tijd ook voor goed geluid konden zorgen.
              Heb zelf ook nog een aantal loodzware peavey cs serie bakken uit de jaren tachtig staan. perfect spul niet kapot te krijgen.

Maar ik heb dit topic ook geopend om wat te zien van die oude tijd.

Comment

• wouter_jp
                • Aug 2003
                • 105

citaat:Geplaatst door oversound

Het opkijken bedoelde ik ook meer in de zin van ontwerp van de kasten de grote enzo tegen over de enorme hoorns enzo van toen. En ik twijfel er niet aan dat ze in die tijd ook voor goed geluid konden zorgen.
                Heb zelf ook nog een aantal [u]loodzware peavey cs serie bakken </u>uit de jaren tachtig staan. perfect spul [u]niet kapot te krijgen</u>.

Maar ik heb dit topic ook geopend om wat te zien van die oude tijd.

dat is niet helemaal waar...
                spelen !!

Comment

• Olaf Duffhuës
                  • Oct 2000
                  • 2477

citaat:Het opkijken bedoelde ik ook meer in de zin van ontwerp van de kasten de grote enzo tegen over de enorme hoorns enzo van toen. En ik twijfel er niet aan dat ze in die tijd ook voor goed geluid konden zorgen.
                  Heb zelf ook nog een aantal loodzware peavey cs serie bakken uit de jaren tachtig staan. perfect spul niet kapot te krijgen.
                  Die stammen al uit de jaren 70...En 1 keer perongeluk iets in de vorm van sluiting..en heel de eindtrap eruit...Wat was het, 13 torren per kant?
                  Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• oversound
                    • Dec 2003
                    • 218

Ach zolang ik er maar blij mee ben he

Maar niemand meer iets van woodstock?

emiel

Comment

• Iko
                      • Feb 2002
                      • 766

In 69 waren er toch al wel mengtafels... ? in ieder geval meer als een losse unit per kanaal ..

Comment

• Olaf Duffhuës
                        • Oct 2000
                        • 2477

citaat: In 69 waren er toch al wel mengtafels... ? in ieder geval meer als een losse unit per kanaal ..
                        Voor de liefhebbers, het is geen PA gebeuren, maar ze waren er al wel in de 60's, mixers...

Die laatste was (misschien is) een groot merk, destijds...
                        Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Jag
                          • Nov 2002
                          • 319

citaat:Geplaatst door Iko

In 69 waren er toch al wel mengtafels... ? in ieder geval meer als een losse unit per kanaal ..
                          Het is niet eens een losse unit per kanaal. Het zijn vier kanaals mixers . Ben wel benieuwd wat ze aan EQ hadden. En of ze delay stacks hadden, en hoe dat dan gedelayed werd (na ja, als het uberhaupt al gedelayed werd).

Comment

• LodeS
                            • Jan 2005
                            • 45

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

citaat: In 69 waren er toch al wel mengtafels... ? in ieder geval meer als een losse unit per kanaal ..
                            Voor de liefhebbers, het is geen PA gebeuren, maar ze waren er al wel in de 60's, mixers...

Die laatste was (misschien is) een groot merk, destijds...
                            Die dingen lijken meer op geheime radio zenders uit de tweede wereldoorlog[8)]

Comment

• erik_gj
                              • Jan 2004
                              • 129

Ik vind het echt mooi om te zien al, die oude spullen! Dat doet me denken aan een oude stoffige kast bij ons op school...volgens mij staat daar nog een hele oude (Siemens?) versterker. die past ook wel in dit rijtje thuis! zal er morgen even foto's van maken tijdens de opendag.

greetz erik!
                              zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

• erik_gj
                                • Jan 2004
                                • 129

ja opendag geweest! foto's gemaakt van de "tischverstarker" (duitsers en lange woorden....) hier volgen ze,

bij de volgende muziek avond maar eens kijken of hij het nog doet!

greetz Erik
                                zoveel knoppen het lijkt wel lente!

Comment

Working...