Trancy State Of Mind

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • noisecrew
    • Nov 2003
    • 3

citaat:Geplaatst door ronny

dat is juist. het zijn geen technics. Waren accura's of zoiets meen ik.

We hadden technics opgesteld, maar een van de dj's wou toch echt liever met zijn draaitafels draaien, vandaar dat deze er dus staan.

mvg
    ronny
    Jep, dat was ik dus (kerel rechts op die foto waar we met z'n 2 draaien, dit doen we BTW altijd samen -> zo hebben we na veel oefenen een kleine meerwaarde aan een set kunnen meegeven)
    De reden hiervoor was dat de Technics die Chris (BSL) bijhad ontzettend snel oversloegen op de naald. Zelfs Chris zelf kon dit niet veklaren, we hadden vanalles geprobeerd (En ja, ook wij weten hoe je een arm afstelt [8D]) [?]

Omdat wij die avond de enigen waren die met draaitafels draaiden, en ik 10 minuten van daar vandaan woonde ben ik toen rap even mijn Acura's (nieuwe OEM-bak) gaan halen. Stel je voor dat zo'n Technics midden in de mix de geest geeft...

Al bij al vond ik het die avond heel geslaagd, geluid was ietske stil maar daar was eigenlijk wel een reden voor...
    DX-1000 vond ik relax draaien, voor een Behringer DJ-serie []
    Dit forum is het helemaal!

Comment

• Davy Gabriels
      • Aug 2002
      • 819

citaatEn ja, ook wij weten hoe je een arm afstelt )

Stel je voor dat zo'n Technics midden in de mix de geest geeft...
      De Technicsen die Chris gezet heeft voor jou zijn splinternieuwe, met Stanton 500-II cel op.
      Als je die niet afgesteld krijgt, sja waar ligt het dan aan?

Comment

• noisecrew
        • Nov 2003
        • 3

Ik zou het niet weten. We hebben gekeken naar de hoogteinstelling, het nulpunt + afstellen van het contragewicht, extra gewichtje hing er niet aan, speling, meerdere platen geprobeerd, zowel Ortofon als Stanton elementen, ...

Comment

• ronny
          • Dec 2002
          • 2139

heb je ook de antiskating instelling tegoei gezet? Verder snap ik niet wat je veel kunt misdoen aan een platenspeler. Maar goed ik ben zelf niet daar geweest dus kan ook niet de preciese oorzaak geven.
          mvg
          ronny
          niet zagen, gewoon doen!

Comment

• noisecrew
            • Nov 2003
            • 3

Ja de antiskating hebben we zowel op maximum als 0 gezet...
            Ook heb ik het tegengewicht op 3 gram gezet, zodat deze (zoals het eigenlijk hoort) gelijk staat aan de antiskating. Tevergeefs :-)

Achja, het is uiteindelijk toch nog goedgekomen :-)

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

het tegengewicht van de arm moet je zo zetten dat de arm in balans is. hij zweeft dan in feite. dan stel je met het wieletje de gewenste naalddruk in. daarna zet je de antiskating gelijk aan de ingestelde naalddruk. voor nu een backspin uit en je arm en daarmee ook de naald dan moet nu op zijn plaats blijven.

De antiskating is er juist om er voor te zorgen dat je naald schoon in het midden van de groef loopt en niet tegen de wand aan ofzo. Waneer je naald in het midden van de groef loopt zal deze daar ook blijven bij de nodige bewegingen met de plaat, mits er genoeg druk op de naald zit.

Zo leg ik het altijd uit en zo doe ik het ook. Werkte vroeger altijd toen ik met platen draaide dus...

mvg
              ronny

niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...