Drive in show Duo
Collapse
X
-
-
Ik heb nu trouwens ook een website:
Daar staan ook meerdere foto's op.
Onder agenda/foto's en dan gewoon op de linkjes klikken
Ben pas net 14 hoor :DComment
-
amen.....!ik begrijp toch niet waarom iedereen hier zo'n spel van maakt hoor...
spel? het gaat hier over mensen die in een zaal aanwezig zijn.....wil jij blijkbaar nier over nadenken.
Mocht die doek in de fik vliegen (zelfontbranding?) zal er rap nen emmer water over liggen hoor...
zelf ontbranding is helemaal niet ter sprake dat weet je zelf ook donders goed. maar een kortsluiting in een van je apparaten kun je niet voorzien en hitte doet ook al wonderen.
Geimpregneerde doeken zijn vooral voor backdrops die meters hoog in het plafond hangen, waar je niet zomaar aankan met een emmer water...
Absoluut niet waar. impregneren moet op ieder stukje stof. en is echt niet alleen voor metershoge backdrops ook voor het doekje dat voor je meubel hangt bijvoorbeeld.
Brandweer gaat echt niet kijken of het doekje waarmee de dj tafel afgeschermd is wel brandveilig is, die mensen hebben wel wat beters te doen me dunkt.
wel dus.Comment
-
Dat de veiligheid van de bezoeker op één staat daar ben ik volledig akkoord mee.
Maar apparatuur dat zodanig kortsluit of verhit dat het een doek in brand kan steken, daar moet ik het eerste verhaal nog over tegenkomen hoor... Hete lichteffecten buiten beschouwing gelaten. Deze hebben dan ook niets te zoeken op het meubel.
Mocht het ooit zo ver komen dat het brandt, biedt de CO2 blusser een effectieve oplossing.
Ik heb nooit de brandweer weten vragen naar een attestje van de doeken die niet aan truss hangen.
Maar goed, waar maak ik me druk om, 90% van de tijd staat alles toch op kisten
Comment
-
-
1 is een rookmachine die door de versterker blaast
2 Zo'n speakers zet ik/iemand nooit op het meubel erbij wegens te lomp/te veel plek innemen
3 was dacht ik een sigaret in de strooien voering van een volgspotstoel? Plus op hoogte dus moeilijk bereikbaar met een brandblusser.
4 is Car audio Hifi gedoe met blijkbaar een twijfelachtige reputatie als je naar de comments kijkt
Maar ik snap het punt dat je wilt maken.Comment
-
Heb nu ook een link naar filmpje van het opbouwen toegevoegd in de eerste post.
1 is inderdaad een rookmachine
2 Heb ik niet eens.
3 jha ehhm.. ik heb maar 4 lichten en die hangen behoorlijk laagBen pas net 14 hoor :DComment
-
Is niet geimpregneerd dus het kan ook gaan smeulen ipv. ontvlammen, dat ga jij niet doorhebben vrind...
Dan ben jij te laat met die CO² blusser.
Ik heb ooit eens bij een feestje een stukjes doek moeten opofferen (heb het wel standaard bij me) omdat de brandweer langskwam...
En dit ging tot de doeken op de staantafels.
In een poppodium waar ik hoofd techniek ben liggen er bovenop de dimmerkast meestal 2 stukjes doek die van het inkorten afkomstig zijn van:
- De backdrop (Fond)
- De poten (binnenkort ook van de friesen die we gaan plaatsen)
- Horizon/projectie doek
Backdrop en de poten zijn dezelfde partij dus daar voldoet 1 stukje doek in mijn ogen voor.
Onderschat dit nooit, een klein zaaltje zie ik sneller op een catastroffe uitlopen als mijn zaal, ik heb hulpdiensten in de buurt en intern heb ik ook een hoop.
Gewoon een tip
Freelance Light and Video |
Waarom zeggen ze allemaal trusst?Comment
-
Comment
-
dat witte verlengsnoer kan echt niet, en ik hoop toch dat je hem naderhand nog vast hebt getaped o.i.d om ongelukken te voorkomen.......
je hebt zo te zien ook de goedkoopste oplossing gezocht voor je kabels.. ronduit gewoon slecht te noemen. ook gebruik je kins pluggen voor je uitgangs signaal??!?!!
en het is een gigantishe rommeltje onder je meubel, ondanks dat je 14 bent zijn dit toch echt punten waar je op moet letten als je proffesioneel wilt worden, leuk dat je op zoon jonge leeftijd hier al mee bezig bent maar doe het wel goed
Comment
-
@dj-inkognito Misschien ben ik de enige die er zich aan ergert, maar ik vind de reacties die je af en toe geeft wel erg fel!
We hebben het hier over een 14 jaren oud jongetje die vol enthousiasme bezig is met zijn hobby en dat graag laat zien,
en dan ga jij hem afkraken met zo'n reactie? Prima als je wat kritiek en tips wilt geven, maar doe dat dan alsjeblieft opbouwend
en op een manier dat het vriendelijk over komt, dit werkt niet bepaald stimulerend.
Helaas hebben we niet allemaal de expertise om alles perfect te kunnen doen, en we zijn hier allemaal jong begonnen en hebben allemaal fouten gemaakt, zijn daar op een vriendelijke manier op gewezen, hebben er van geleerd en zijn toen met meer ervaring en een betere manier, maar ook vooral nog altijd met plezier(!) verder gaan werken. Laten we deze jonge man zijn plezier en zijn hobby vooral niet ontnemen door dit soort 'wanreacties' a.u.b.
Back on topic:
Je bent al aardig op weg, ziet er leuk uit, probeer inderdaad wel wat dj-inkognito zei je kabeltjes wat netter weg te werken onder je meubel,
zo val je er bijvoorbeeld minder snel over, en het ziet er gewoon een stuk netter uit!
Heb je verder iets van (basis-)licht? Want dat mis ik hier, een drive-in zonder licht vind ik altijd zo'n 'net niet'je
Probeer volgende keer dus op die paar puntjes te letten en je bent goed op weg!Jeroen van GeffenComment
-
+1 voor DMXed@dj-inkognito Misschien ben ik de enige die er zich aan ergert, maar ik vind de reacties die je af en toe geeft wel erg fel!
We hebben het hier over een 14 jaren oud jongetje die vol enthousiasme bezig is met zijn hobby en dat graag laat zien,
en dan ga jij hem afkraken met zo'n reactie? Prima als je wat kritiek en tips wilt geven, maar doe dat dan alsjeblieft opbouwend
en op een manier dat het vriendelijk over komt, dit werkt niet bepaald stimulerend.
Helaas hebben we niet allemaal de expertise om alles perfect te kunnen doen, en we zijn hier allemaal jong begonnen en hebben allemaal fouten gemaakt, zijn daar op een vriendelijke manier op gewezen, hebben er van geleerd en zijn toen met meer ervaring en een betere manier, maar ook vooral nog altijd met plezier(!) verder gaan werken. Laten we deze jongeman zijn plezier en zijn hobby vooral niet ontnemen door dit soort 'wanreacties' a.u.b.Pourquoi? Parce-que c'est possible!Comment
-
Comment
-
Cinch, een andere naam voor de welbekende tulpsteker...
Tis net als Behringer, we spugen er allemaal op, maar als het er op aan komt weet niemand hoe je het precies schrijft
Voor een 14 jarige: nette show, maar die witte stekkerdoos is dus echt NoGo. Wat kabels betreft, vanuit de zaal ziet het er netjes uit, en daar gaat het om!
Heb je al plannen om bezig te gaan met een beetje licht? Een basissetje (led) parren heb je voor een paar honderd euro al, en de boel ziet er ineens uit als een echte drive-in.
Edit: Probeer alle kabels (dus ook je speakerkabels!) zo te laten lopen dat jij/andere mensen er zo min mogelijk over kunnen struikelen. In dit geval een kwestie van langere kabels, vanuit je meubel recht naar achteren en dan onder het podium door naar je speakers. Ook ziet het er vaak netter uit als je de kabels een paar keer om het statief draait, dan hangt de boel er niet zo raar bij (alleen met zwarte kabels
). Een schakelaar op een stekkerdoos, ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar als je er een stukkie tape overheen plakt is er niemand die daar problemen mee maakt, want je hele show plat laten leggen door 1 idioot die op de knop drukt is niet zo handig...
Succes, DaanLast edited by djspeakertje; 02-11-11, 21:07.I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
Bedankt voor de tips.
Die witte stekkerdoos heb ik toen gebruikt normaal gebruik ik een zwarte verlengkabel en gebruik dan de stekkerdoos onder mijn meubel. Had alleen die kabel niet bij en heb het dus maar zo moeten oplossen.
Ook de tips over de luidspreker kabels zijn handig. Ik moet inderdaad eerst wat langere kabels kopen want anders kan ik het niet zo goed neerleggen.
Een lichtset word aan gewerkt. Zit te denken aan de compacte led lichtset van Showtec.
Microfoon werd toen heel erg veel gebruikt dus heb de kabel maar een beetje langs het meubel laten liggen. Om de 5minuten werd er wel weer door de microfoon gepraat op een wat grotere afstand en het ziet er ook niet echt uit als ik om de 5min een beetje die kabel sta op te rollen.
Heb er onder het meubel inderdaad toen wel een beetje een rommel van gemaakt.
De dozen en bakken heb ik normaal ergens anders staan alleen ik heb daar snel alles moeten opbouwen en geen tijd gehad om een geschikte plek te zoeken.
Achterafgezien had ik ze beter onder het podium kunnen schuiven.Last edited by Dj Bjornnie; 03-11-11, 22:06.Ben pas net 14 hoor :DComment

Comment