Drive in show Duo

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DynaSpan
    • Aug 2011
    • 2

Is dat impregneren duur?

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5949

Ligt er maar net aan wat je gaat impregneren en hoeveel vierkante meters

ff googlen?

LOL..en wat krijg je dan als zoekresultaat... http://www.licht-geluid.nl/forum/tec...pregneren.html
      Last edited by moderator; 08-08-11, 19:28.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

@ mod danku. als we allen netjes blijven komt het goed.

het is OF verwijderen. OF een oplossing zoeken OF bij een hercontrole ( 2e x een boete, en die boete loopt in de 3 nullen en die boete geeft de brandweer wel degelijk. het is zelfs zo dat je bij een "aangekondigde" controle. ( veel in feesttenten etc ) de boete direct de 1e controle al aan je broek hebt hangen. er word van je verwacht dat je de regeltjes kent.

Eisen:
        - ALLE decoratie moet brandwerend geimpregneerd zijn met een door TNO goedgekeurd middel. en voorzien van een geldig certificaat.

linkje! > KLIKBAAR

100m² impregneer kost u 89 eurotjes kun je het niet voor laten doen lijkt me en echt theater doek is duurder dan die 89 euro.
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5949

Krijg alarmbelletjes voor malware wanneer ik op die link klik....
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj-inkognito
            • Jun 2011
            • 416

Originally posted by moderator
            Krijg alarmbelletjes voor malware wanneer ik op die link klik....

vaag, hier niets geen last van ( win 7 avast antivirus )
            is gewoon een online shop. die impregneer verkoopt.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by dj-inkognito
              het is zelfs zo dat je bij een "aangekondigde" controle. ( veel in feesttenten etc ) de boete direct de 1e controle al aan je broek hebt hangen. er word van je verwacht dat je de regeltjes kent.
              En terecht!
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by MusicXtra
                En terecht!
                is zeker terecht, veiligheid staat voorop in MIJN ogen. helaas in die van een "áantal" anderen niet, die denken over regeltjes nog wel eens makkelijk. tot dat de verzekering bij brand op de stoep staat en de schade komt verhalen op je.

Comment

• Dj Bjornnie
                  • Jul 2011
                  • 17

Als ik ooit een controle van de brandweer zal krijgen dan pleur ik dat doek er denk ik gewoon van af.

't is inderdaad gewoon gordijn doek en ik zou niet weten of dat geïmpregneerd is.
                  Ben pas net 14 hoor :D

Comment

• mrVazil
                    • Mar 2010
                    • 330

dus je wacht liever tot het te laat is ipv nu maatregelen te nemen??

Comment

• Roelande
                      • Jan 2009
                      • 140

ik begrijp toch niet waarom iedereen hier zo'n spel van maakt hoor...

Mocht die doek in de fik vliegen (zelfontbranding?) zal er rap nen emmer water over liggen hoor...

Geimpregneerde doeken zijn vooral voor backdrops die meters hoog in het plafond hangen, waar je niet zomaar aankan met een emmer water...

Brandweer gaat echt niet kijken of het doekje waarmee de dj tafel afgeschermd is wel brandveilig is, die mensen hebben wel wat beters te doen me dunkt.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Tot er iemand voor je doekje loopt en ernstige brandwonden oploopt! En heb jij bij je discobar altijd een emmer water staan?
                        ***verdomme gasten, zijn jullie dan echt te stom om te leren uit de fouten uit het verleden (brand met Kerst in een hotel in Antwerpen, brand rond nieuwjaar in Volendam, ...)? Daar dachten ze ook dat ze met een emmer water die paar takjes of die paar kerstboompjes gingen kunnen blussen. De doden en gewonden hebben bewezen dat dit niet zo was!!

NIET ALLES IS TE VOORZIEN!! DE ENIGE MANIER OM JE DAAR TEGEN TE WAPENEN: WERK ALTIJD MAXIMAAL VEILIG! GET THE SAFETY HABIT!!
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Roelande
                          • Jan 2009
                          • 140

Geen emmer water, wel een CO2 blusser... (gelukkig nog niet moeten gebruiken)

De tafellakens van het restaurant/feestzaal zijn toch ook niet geimpregneerd? En vaak nog veel gevaarlijker omdat er kaarsen enzo opstaan...

Versta mij niet mis, ik probeer alles ook zo veilig mogelijk te doen maar binnen de mate van het financieel haalbare en het mogelijke.

Redenen waarom ik geen geimpregneerde doek (backdrop dus) gebruik als tafelkleed:

- snel haken en scheuren in het doek (flightcasen, tafelhoeken,...)

- vuile doek = droogkuis en opnieuw laten impregneren. Dus als de dj een pint omstampt over de tafel en je moet volgende keer iets deftig doen heb je het vlaggen.

- een simpel katoenen doekje is minstens even goed aangekleed en kost minder.

- meestal plaats ik alles op flightcasen of op een meubeltje

Zoals eerder al gezegd, gebruik ik geimpregneerde doeken enkel voor backdrops die ettelijke meters hoog in het plafond bevestigd zijn. Omdat je daar simpelweg niet aan kan mocht het fikken.

edit: en het kerstboomverhaal, daar zal je brandvertragend doekje weinig tot niets aan veranderen hoor...
                          Last edited by Roelande; 29-08-11, 22:34.

Comment

• laserguy
                            • Jun 2003
                            • 2755

De tafellakens van het restaurant/feestzaal zijn toch ook niet geimpregneerd? En vaak nog veel gevaarlijker omdat er kaarsen enzo opstaan...
                            Is jouw probleem niet. Als dat in brand gaat, gaan ze niet achter jou aan maar achter de uitbater van de zaal.
                            Dus als de dj een pint omstampt over de tafel en je moet volgende keer iets deftig doen heb je het vlaggen.
                            Geen drank in de buurt van apparatuur. Basisregel.
                            meestal plaats ik alles op flightcasen of op een meubeltje
                            Dan omzeil je idd het probleem en daar is niets mis mee.
                            een simpel katoenen doekje is minstens even goed aangekleed en kost minder.
                            Aangezien de tafel van de DJ booth niet gigantisch lang zal zijn, is de kost van een deftig doek nog redelijk. Je moet geen kant-en-klaar afgewerkt doek hebben. Je kunt de geïmpregneerde stof ook kopen aan de lopende meter en het hoeft niet de zwaarst dempende kwaliteit te zijn.
                            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Dj Bjornnie
                              • Jul 2011
                              • 17

Ik zorg wel dat ik er voortaan een mooie brandblusser bij heb staan.
                              Ik zou niet weten HOE het doek in de fik zou moeten vliegen... Maar ik neem toch maar een blussertje mee.
                              Ben pas net 14 hoor :D

Comment

• stainz
                                • Sep 2009
                                • 609

Hoe het in de fik moet vliegen, misschien dat je huidige leeftijdsgenoten niet zozeer een bedreiging vormen. Maar als je draait voor een groep van wat ouderen die eens flink wat drinken wordt het gedrag soms onvoorspelbaar.

En je hebt maar 1 gek nodig.

Comment

Working...