Timedrive Drive-In Show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

Missen is een relatief begrip. Ik sta daar niet voor mezelf te draaien, naast de belangen van het bruidspaar en de gasten heb je ook nog altijd te maken met de belangen van de gelegenheid waar je staat. Niet overal stellen ze het op prijs dat je in het laag bijzonder kunt doordrukken, omdat daar vaak de overlast zit.

Daarom mis ik het niet, als het ervoor zorgt, dat ze je graag nog eens binnen zien wandelen in die gelegenheid. De gasten merken het vaak niet eens, het zijn dus alleen wij...de beroeps-deformanten die het missen...haha

Ja, we hebben ook Eric Audio subs. 4 stuks van het type M3215B; een dubbel 15" / 800W RMS kast. Klik voor een datasheet.. Onze toppen: Datasheet
    Last edited by timedriver; 16-05-11, 20:15.
    I am a Timedriver!

Comment

• DJJJ
      • Feb 2010
      • 41

Originally posted by timedriver
      Ja, we hebben ook Eric Audio subs. 4 stuks van het type M3215B; een dubbel 15" / 800W RMS kast. Klik voor een datasheet.. Onze toppen: Datasheet
      Nu ben ik naar 1 ding heel erg benieuwd..
      Welke subs bevallen je beter? De enkel 18 of de dubbel 15?
      Want qua top is het niveau denk ik gelijk gebleven?
      Alleen het uiterlijk is er op voor uit gegaan!

PS: je hebt een heel erg mooie show!
      (toch ben ik heel erg benieuwd hoe de show er met de grote set er uitziet)

Comment

• timedriver
        • Sep 2010
        • 144

Originally posted by DJJJ
        Nu ben ik naar 1 ding heel erg benieuwd..
        Welke subs bevallen je beter? De enkel 18 of de dubbel 15?
        Bedoel je in beide gevallen Eric Audio subs? Of in het algemeen? Ik heb hiervoor altijd enkel 18" gehad. Ook prima bevallen, maar een dubbel 15" is gevoelsmatig net iets sneller, heeft iets meer kick. Qua gewicht is een 18" lichter, maar daar krijg je een hogere gevoeligheid en hogere SPL voor terug.

Want qua top is het niveau denk ik gelijk gebleven?
        Alleen het uiterlijk is er op voor uit gegaan!
        De max-spl van de Eric Audio kasten is 2 dB meer dan de RCF kasten. (129 tegen 127 dB); ze gaan dus theoretisch ietsje harder. Ik denk alleen niet, dat ik ze ooit volledig op hun staart moet trappen...dat is met de RCF kasten ook nooit voorgekomen.

PS: je hebt een heel erg mooie show!
        (toch ben ik heel erg benieuwd hoe de show er met de grote set er uitziet)
        Dank! Onze kleine show wordt vele malen vaker verkocht, dan de grotere shows, maar sowieso binnen nu en een maand een aantal keren de grotere shows bij de weg, tot en met de allergrootste show aan toe. Lang leve het zomerseizoen!
        I am a Timedriver!

Comment

• djtom
          • Jan 2009
          • 142

Ziet er mooi uit.
          Ben benieuw naar een over zicht foto van je nieuwe speakers.

Comment

• DJJJ
            • Feb 2010
            • 41

Ik bedoel dan vooral deze subs die je nu hebt en die je hiervoor had.
            Ik ben het helemaal met je eens dat de Eric-audio toppen er mooier uit zien dan die plastic RCF topjes!
            Denk dat deze setjes van jullie wel mooi klinken: dubbel sub enkel top per kant of dubbele set per kant!

Dan ben ik erg benieuwd naar nog eens een fotootje van de grote show binnen kort!

Comment

• timedriver
              • Sep 2010
              • 144

En weer een bruiloft afgewerkt, dit keer met een iets groter showtje... Op zich op een mooie lokatie, maar ietwat groot.

De lichtbeelden:

Achter de schermen:

Showtje bestond uit...

Eric Audio geluidsset
              Standaard DJ meubels
              8 Led Parren
              2 JB Puma
              2 Showtec Phantom Pro's
              4 meter truss op 2 Fantek windups
              RCF ART310a monitortje

Sterrendoek was van de lokatie. Normaal hangen wij onze eigen backdrop op, maar dat vond ik hier een beetje zonde...
              Last edited by timedriver; 30-05-11, 16:11.
              I am a Timedriver!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                • Jun 2010
                • 640

ziet er ook gewoon netjes uit zoals we gewend zijn van jullie!
                hoe zat het nou met dat het wat aan de grote kant was?
                kwam je tekort met geluid ofzo?

Comment

• timedriver
                  • Sep 2010
                  • 144

Ik houd niet zo van grote bruiloftslocaties, het is daarbij veel moeilijker om het feest op gang te krijgen, omdat mensen automatisch verder bij je vandaan gaan staan. Niemand zet gemakkelijk de eerste stap op de dansvloer.

Het aantal genodigden en het werkelijk aantal aanwezige gasten liep nogal uiteen, dat vond ik zelf vooral jammer voor het bruidspaar. De ruimte was gekozen voor een groter aantal gasten. Verder kan ik niet alle zalen persoonlijk gaan bekijken, als ik er nog niet geweest ben, dan is de zaal wel eens wat groter dan verwacht...haha Ik ga af op het aantal gasten.

Je komt niet gauw geluid tekort op een bruiloft. Mensen vooraan kunnen zat dansen, de mensen in de zaal kunnen nog een praatje maken, dat wordt op bruiloften meestal wel gewaardeerd.

Deze zaal heeft ooit dienst gedaan als theater, compleet met trekkenwand etc. De huidige pachter wist me eigenlijk niet te vertellen of er ook krachtstroom was...schijnbaar waren de 4 64A aansluitingen aan weerszijden van het podium hem nog niet opgevallen...
                  Last edited by timedriver; 30-05-11, 20:54.
                  I am a Timedriver!

Comment

• timedriver
                    • Sep 2010
                    • 144

Zaterdag eens met een wat grotere show op pad:

De show bestond uit:

6 meter truss met backdrop op Fantek Wind-Ups
                    10 x LED Par 56 per 2 op een balkje (hadden eigenlijk 12 moeten zijn, maar 1 weigerde dienst, zekering kapoet (die bij deze parren niet in 5 minuten vervangen zijn)...)
                    4 x HQ Exciter
                    2 x Showtec Phantom Pro 250 op trusspoot

Dubbel 18" / dubbel 12"/1" eindset op Eric Audio versterkers
                    RCF Art 310 DJ monitor
                    Standaard timedrive meubel

Filmpje voor een indruk: youtu.be/eErfsazpttM
                    I am a Timedriver!

Comment

• ethen
                      • May 2010
                      • 92

zeer netjes

meer kan ik er niet van zeggen

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                        • Jun 2010
                        • 640

zeker heel erg netjes zoals we van jullie gewend zijn!
                        ook de stack hoogte op de dubbel 18 is precies goed zo volgens mij.

Comment

• discover
                          • Feb 2005
                          • 108

ik kan niet meer zeggen dat het er weer netjes uit ziet

Comment

• timedriver
                            • Sep 2010
                            • 144

En dan nu het recept voor een geslaagd feestje...men neme:

1 Feesttent(je) :

1 Timedrive Drive-In Show:

1 Handje vol lampen:

2 Malloten:

Hussel dit goed door elkaar en je hebt een avond lol! []

Wat zat er allemaal in de bus:

- IVEN Eindset op Eric Audio versterkers met DLP3224 processor (dubbel 18" / dubbel 12" / 1")
                            - Timedrive meubel met Pioneer DJM5000 en Numark DMC / Virtual DJ
                            - 4 2-balkjes Led par 56
                            - 2 HQ Exciters
                            - 2 Showtec Phantom Pro
                            - 5 meter truss op fantek windups met doekje
                            - Eurolite 700W Fazer (rookt zonder problemen zo'n tent vol...)
                            I am a Timedriver!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                              • Jun 2010
                              • 640

Netjus hoor!

Enige vraagpuntje, waarom niet wat verder omhoog gegaan met je achtertruss?
                              Heb toch een beetje het idee dat nu jullie reclame niet goed over komt Is toch belangrijk als je er zo netjes bij staat.

Verder niets op aan te merken!

Comment

• @lex
                                • Jul 2006
                                • 1087

Inderdaad. Je staat nu voor je eigen reclame en maakt middels de tekst op je eigen kleding reclame voor een kledingmerk. Ik snap dat niet echt goed. Trek een zwarte polo aan of laat iets met de naam van je eigen drive in maken. Kost geen fluit, ziet er professioneel uit en maak je in ieder geval geen reclame voor iemand anders.

Moet wel zeggen dat de laatste foto er een stuk uitnodigender uitziet dan de heer in het blauw op de foto aan het begin van dit topic!

@lex
                                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

Working...