Timedrive Drive-In Show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

Misschien...maar dan zou ik eerder overstappen op aktieve kasten. Die oude versterkers leveren tweedehands toch niet veel op, dus kan ik ze beter gebruiken tot het niet meer gaat...

Al lijkt een enkele Lab FP10000q in een 3he kistje ook wel interessant...
    I am a Timedriver!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Doe er dan een 4HE kistje omheen, kan er een aansluitplaat en processor bij in.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timedriver
        • Sep 2010
        • 144

Originally posted by MusicXtra
        Doe er dan een 4HE kistje omheen, kan er een aansluitplaat en processor bij in.
        Welke bank moet ik daarvoor beroven??? Alle gekheid op een stokje...ik ben er niet helemaal van overtuigd, om een volledig showtje op een enkele vierkanaals versterker te laten draaien; zonder enige vorm van backup.

Ik zou dan toch eerder kiezen voor twee tweekanalers, zodat bij een probleem in 1 van de twee versterkers, na wat omsteken, kan worden doorgedraaid. Maar op dit moment is dit allemaal (nog) niet aan de orde...
        I am a Timedriver!

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by timedriver
          Welke bank moet ik daarvoor beroven??? Alle gekheid op een stokje...ik ben er niet helemaal van overtuigd, om een volledig showtje op een enkele vierkanaals versterker te laten draaien; zonder enige vorm van backup.

Ik zou dan toch eerder kiezen voor twee tweekanalers, zodat bij een probleem in 1 van de twee versterkers, na wat omsteken, kan worden doorgedraaid. Maar op dit moment is dit allemaal (nog) niet aan de orde...
          Je kan natuurlijk naar een rackje met dubbel Synq 3K6 kijken, of Powersoft/Digam als je wat meer budget hebt. Twee tweekanaals versterkers in plaats van een enkele vierkanaals vind ik trouwens wel een goed argument: Als je een storing hebt hoef je in principe maar je processor op fullrange te schakelen en alles parallel door te prikken. Klinkt het misschien iets minder mooi, maar je kan door.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Al is de kans dat een Synq stuk gaat toch wel een stukje groter dan bij een Lab Gruppen.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by MusicXtra
              Al is de kans dat een Synq stuk gaat toch wel een stukje groter dan bij een Lab Gruppen.
              Sja, maar daarom betaal je er ook minder voor. Voor de prijs van één Lab kun je een heel reserve RACKJE kopen met die Synqs erin.

Bovendien hebben de latere Synqs voor zover ik weet wat minder aanloopproblemen en stelde ik ook al Powersoft voor als middenweg.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• SoundT
                • Apr 2010
                • 25

Balkjes met ledparren..

Een filmpje van de avond...

YouTube - Schuurfeest Nieuwe Pekela - Timedrive Drive-In Show & Martin Zemering

Materialen:

- RCF eindset (ART 312 / IVEN B18 / V4001 / V6001 / Driverack PA)
                - RCF ART 310 monitor
                - DJ-Set ( Pioneer DJM-5000 / Numark DVC / Virtual DJ)
                - Mixwizard 16:2 als tussengas voor de zanger...

- 4 meter Global Truss op ADJ Wind-Ups
                - 8 Stairville Led Par 56 (10mm)
                - 2 HQ Exciters
                - 2 Showtec Phantom 250 op trusspoot
                - 1 HQ Rokertje 'Kwalmpie'
                - 1 Geni FL1800 Strobe
                - Alles met Daslight 512 tot de orde geroepen.

Nog een plaatje van de gek zelf:

(Die ene....met die SM58 in de klauwen....)

Ik heb een paar vraagjes:
                Waar heb je die kleine balkjes weg, waar je ledparren aan hangen?
                En hoe heb je de led parren geprogrammeerd, want ik krijg het niet voor elkaar om een kleur per 2 parren te doen, en andere 2 weer anders.
                OF is dat ook heel lastig met een licht tafeltje, zou ik daar al Daslight 512 voor nodig hebben bijv. Want ik neem aan dat je al je parren gewoon met DMX kabels hebt doorgelust?

Je show ziet er trouwens zeer goed en prof. uit!

Groetjesss
                Pioneer, UDG, Case Logic, Sony.

Comment

• timedriver
                  • Sep 2010
                  • 144

Die kleine balkjes zijn eigen fabricaat. Er is een bedrijf in NL dat ze maakt, uit mijn hoofd zitten ze in Assen. Zie ook Advertenties van RDAV Alumunium uit Assen , Drenthe - Marktplaats.nl Ik heb het afgekeken van een drive-in uit het Oosten van NL...

De led parren hebben allemaal een eigen adres, in Daslight en ook duurdere tafels programmeer je anders dan op een klein tafeltje. (Volgens mij noemen ze dat transparant programmeren) Ik heb de mogelijkheid om meerdere scenes en chases over elkaar heen te programmeren en uit te voeren, iets wat bij een klein tafeltje niet lukt.

Ik vond dat al beroerd bij twee simpele 4 kanaals scannertjes en een scanmastertje, die deden ook nooit wat ik in gedachten had.

In Daslight en andere programma's of duurdere tafels programmeer je bewegingen los van kleuren, gobo's, lampcontrole etc. Die programmeer je in losse scene's. Tijdens de show worden verschillende scenes 'aangeklikt' die samen de lampen controleren.

Je ziet hier bijvoorbeeld, dat 1 par aan is en 1 uit. Die scene heet 1 om 1; stap 1 is linker par aan op 100% en de rechter uit, stap 2 is rechter par aan op 100% en de linker uit.

De kleuren staan weer in een andere scene. etc.

Originally posted by SoundT
                  Je show ziet er trouwens zeer goed en prof. uit!
                  Thanx Ik heb overal zo goed mogelijk over nagedacht en voor mijzelf bedacht, hoe mijn ideale drive-in show er uit zou zien. Dat punt heb ik nu redelijkerwijs bereikt. Dit zijn qua omvang shows, die je in een redelijke tijd kunt opbouwen en afbreken.

Als semi-pro / half-hobby show, met KVK en BTW nummer, verwachten de klanten ook echt wel iets goeds, zeker op bruiloften. Wij proberen in ieder geval qua netheid en showopbouw aan die verwachting te voldoen.

Natuurlijk zijn er altijd shows die het mooier doen, betere apparatuur hebben, maar die zijn al wat langer bezig. (Ook al loop ik al vanaf mijn 14e te prutsen met luidsprekers, versterkers etc...)
                  Last edited by timedriver; 09-11-10, 22:44.
                  I am a Timedriver!

Comment

• SoundT
                    • Apr 2010
                    • 25

Die kleine balkjes zijn eigen fabricaat. Er is een bedrijf in NL dat ze maakt, uit mijn hoofd zitten ze in Assen. Zie ook Advertenties van RDAV Alumunium uit Assen , Drenthe - Marktplaats.nl Ik heb het afgekeken van een drive-in uit het Oosten van NL...

De led parren hebben allemaal een eigen adres, in Daslight en ook duurdere tafels programmeer je anders dan op een klein tafeltje. (Volgens mij noemen ze dat transparant programmeren) Ik heb de mogelijkheid om meerdere scenes en chases over elkaar heen te programmeren en uit te voeren, iets wat bij een klein tafeltje niet lukt.

Ik vond dat al beroerd bij twee simpele 4 kanaals scannertjes en een scanmastertje, die deden ook nooit wat ik in gedachten had.

In Daslight en andere programma's of duurdere tafels programmeer je bewegingen los van kleuren, gobo's, lampcontrole etc. Die programmeer je in losse scene's. Tijdens de show worden verschillende scenes 'aangeklikt' die samen de lampen controleren.

Je ziet hier bijvoorbeeld, dat 1 par aan is en 1 uit. Die scene heet 1 om 1; stap 1 is linker par aan op 100% en de rechter uit, stap 2 is rechter par aan op 100% en de linker uit.

De kleuren staan weer in een andere scene. etc.

Thanx Ik heb overal zo goed mogelijk over nagedacht en voor mijzelf bedacht, hoe mijn ideale drive-in show er uit zou zien. Dat punt heb ik nu redelijkerwijs bereikt. Dit zijn qua omvang shows, die je in een redelijke tijd kunt opbouwen en afbreken.

Als semi-pro / half-hobby show, met KVK en BTW nummer, verwachten de klanten ook echt wel iets goeds, zeker op bruiloften. Wij proberen in ieder geval qua netheid en showopbouw aan die verwachting te voldoen.

Natuurlijk zijn er altijd shows die het mooier doen, betere apparatuur hebben, maar die zijn al wat langer bezig. (Ook al loop ik al vanaf mijn 14e te prutsen met luidsprekers, versterkers etc...)

Okee! super man!

Zijn het gewoon aluminium buizen, of heb je er conectoren ingemaakt ofzo?
                    Ik heb nu zelf 6 ledparren, met scanmaster 1, maar het voldoet me niet, ik kan niet de show programeren die ik wil

Ik ben nu net 16 en me andere vriend waarmee ik samen doe 15, je show ziet er het zelfde uit als mijn ideale show:P

Suc6, en ik hou dit forum goed in de gaten

Comment

• timedriver
                      • Sep 2010
                      • 144

Het zijn 35mm kokerprofielen. Simpel, recht-toe / recht-aan staal. Ik heb er geen connectoren ingemaakt; dat was me teveel gepriegel en het zou betekenen, dat ik een dikkere koker moest gebruiken. De koker is wel voorzien van slagdoppen, om de scherpe kanten te verdoezelen en om te voorkomen, dat je in de koker kijkt.

De 230v van de ledparren zijn met elkaar in 1 stekker gezet, voorzien van krimpkous en adereindhulzen, zodat ik maar 1 stekker per 2 parren heb, natuurlijk voorzien van een degelijke rubberen stekker.

16? Dat ben ik al een paar jaar niet meer...
                      I am a Timedriver!

Comment

• SoundT
                        • Apr 2010
                        • 25

Het zijn 35mm kokerprofielen. Simpel, recht-toe / recht-aan staal. Ik heb er geen connectoren ingemaakt; dat was me teveel gepriegel en het zou betekenen, dat ik een dikkere koker moest gebruiken. De koker is wel voorzien van slagdoppen, om de scherpe kanten te verdoezelen en om te voorkomen, dat je in de koker kijkt.

De 230v van de ledparren zijn met elkaar in 1 stekker gezet, voorzien van krimpkous en adereindhulzen, zodat ik maar 1 stekker per 2 parren heb, natuurlijk voorzien van een degelijke rubberen stekker.

16? Dat ben ik al een paar jaar niet meer...
                        okee! ik wil trusstube van 1 meter, en er dan 3 ledparren aan hangen, en dan 4 van die trusstube,, dus 12 parren

en ik denk dat ik dan ook maar Daslight 512 moet aanschaffen, want het effect dat ik wil, lukt niet met me scanmaster

haha ja net 16, dus heb nog wat jaartjes te gaan om een mooie show optebouwen

Groetjess

Comment

• timedriver
                          • Sep 2010
                          • 144

Na wat wikken en wegen heb ik vandaag besloten om de ADJ Wind-ups te vervangen door Fantek T-101's.

De redenen:
                          [LIST][*] Opbouwhoogte geen 2 meter, maar 1,30 meter. (Mijn collega is 1,75m; het wordt voor hem dus wat gemakkelijker, al moet ik eerlijk zeggen, dat laag werken mij ook wel aan staat!)[*]Zwart in plaats van metaalkleurig; de wind-ups vallen dus niet meer op tegen de backdrop[*]De belangrijkste: het gewicht bedraagt 21kg tegen +/- 28 van de ADJ's..(ik geloof niet zo in de 25kg die ADJ zelf opgeeft)[*]Gekeurd volgens BGV-C1, de ADJ statieven hebben geen keuring.[*]Ook belangrijk: de vervoerslengte is stukken geschikter![/LIST]
                          I am a Timedriver!

Comment

• daveyb
                            • Aug 2009
                            • 150

Offtopic: Hoe heet het 1e liedje van dit filmpje?:$YouTube - Schuurfeest Nieuwe Pekela - Timedrive Drive-In Show & Martin Zemering

Ontopic: ziet er netjes uit en prof
                            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• timedriver
                              • Sep 2010
                              • 144

Dat nummer is van Danny Canters - De avond voor ons tweeën.

Ontopic: ziet er netjes uit en prof
                              Thnx!
                              I am a Timedriver!

Comment

• timedriver
                                • Sep 2010
                                • 144

Sinds lange tijd weer eens een paar foto's kunnen maken die ook ergens naar lijken... We hadden gisteren een bruiloft op een hele mooie locatie. Tevens hebben we onze kleinste show een beetje aangepast; geen gloeilampen meer, maar led.

Mooie lokatie, maar de kinderkopjes om de borg deden onze kisten alle kanten op stuiteren...
                                Last edited by timedriver; 12-02-11, 14:03.
                                I am a Timedriver!

Comment

Working...