Timedrive Drive-In Show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Copains Deluxe
    • Dec 2009
    • 293

Ik vind het er zeker appart uitzien met 3 statieven in plaats van altijd die zelfde standaard setup met 2 x een T4tje , ben al even je topic aan het volgen en ik geniet er nog steeds van !
    Knallen maar

Comment

• djtom
      • Jan 2009
      • 142

Ik vind ook 3 stativen met led parren leuker.

ga zo door.

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Nice, goed en simpel opgezet. Perfect voor diverse feesten.
        even over het filmpje een paar posts eerder: wat een verschrikkelijke microfoon techniek @ 0:40:P
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• timedriver
          • Sep 2010
          • 144

Originally posted by Copains Deluxe
          Ik vind het er zeker appart uitzien met 3 statieven in plaats van altijd die zelfde standaard setup met 2 x een T4tje , ben al even je topic aan het volgen en ik geniet er nog steeds van !
          Thnx! Dit idee is nog niet helemaal uitgekristaliseerd en ook nog niet perfect. Het is nu zaak om met deze show te komen tot een zo laag mogelijke bouw en breektijd, dus ik moet nog een beetje solderen her en der...

Nice, goed en simpel opgezet. Perfect voor diverse feesten.
          even over het filmpje een paar posts eerder: wat een verschrikkelijke microfoon techniek @ 0:40:P
          Ehm..tja. Er is hier nog een zanger, die het nog een slag erger doet, alleen is die net ietsjes bekender...haha (*) Het zal er wel een beetje bijhoren. Overigens, het klinkt in mijn fimpje net alsof hij een beetje vals zingt, maar dat zijn de mensen die om mij heen stonden...

Het is toch wel jammer...nou ja jammer...dat de grotere shows lang zo vaak niet bij de weg zijn, als de kleinste. Nu ben ik daar niet zo heel erg rouwig (snel er in / snel er uit) om, maar het betekent wel, dat 60% van datgene wat er allemaal in de opslag slingert 80% van de tijd werkloos is. Zou het een 'normaal' bedrijf zijn, dan kwam er iets niet goed...

Maar, het is altijd fijn om niet te hoeven bijhuren, want daar heb ik inmiddels ook een broertje dood aan. Niet om de kwaliteit of de prijzen, maar meer omdat het erg veel tijd kost om er achteraan te sjouwen. De betere verhuurbedrijven moet ik toch minimaal 50km verderop zoeken....
          Last edited by timedriver; 15-02-11, 21:02.
          I am a Timedriver!

Comment

• timedriver
            • Sep 2010
            • 144

Gisteravond en vannacht de binnenstad van Groningen eens onveilig gemaakt met onze kleinste bruiloftsshow...

De show:

Onze geweldige banaan... We noemen hem zelf onze Gado bus. (De Gado was de busmaatschappij die het busvervoer in Groningen verzorgde voordat de hele meuk geprivatiseerd werd...) Gelukkig konden we gratis en gemakkelijk parkeren; dat is wel eens anders in de binnenstad!

Het feestje:

Showtje bestaat uit:

6 x Led Par 56 10mm; per 2 op een statief
            2 x Showtec Phantom Spot op trusspoot
            2 x RCF ART312p op AA V3000
            1 x Pioneer DJ set met Virtual DJ
            1 x Daslight Sturing

Voorheen stonden de phantom's op driehoektruss, op een stalen baseplate. Dit was de eerste show waarbij we gebruik maken van een kruisvoet van RDAV, het voordeel daarvan is, dat de hele poot zo de bus in kan. Scheelt toch weer een paar minuten opbouwen en afbreken.

Overigens zal dit een van de laatste keren geweest zijn, dat wij een combi van American Audio / RCF ART gebruikt hebben. Zowel de versterkers als de toppen gaan er uit en worden vervangen door luidsprekers van een relatieve nieuwkomer op de markt: Eric Audio.

Dit mede omdat ik het uiterlijk van de ART series een beetje zat ben. Zoals hier al eens eerder gezegd werd; het zijn niet de mooiste kasten. We hebben straks een show met een goed uiterlijk (al zeg ik het zelf) maar je hebt dan nog steeds van die kunststof kasten naast je staan, die niet echt een premium uiterlijk hebben. Ik geloof dat ze dat voortschrijdend inzicht noemen...
            Last edited by timedriver; 16-04-11, 19:20.
            I am a Timedriver!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

ziet er weer netjes uit!

kun je dat eric audio misschien wat meer toelichten? ben er wel benieuwd naar heb er nog nooit van gehoord...

Comment

• timedriver
                • Sep 2010
                • 144

Eric Audio is een relatief nieuw merk, het wordt sinds halverwege vorig jaar geimporteerd door Improsale uit Maarssen, de origine ligt in het verre oosten. Het is een merk met een eigen R&D en productie, in tegenstelling tot kopieerfabrikanten. De luidsprekers klinken voor het geld erg goed en zien er erg netjes uit. Meer info vindt je met Google: klik!

Wij krijgen topkasten uit de HE serie (HE512) met dubbel 15" baskasten (M3215B), met HA versterkers en DLP processoren, inclusief Muzip hoezen voor alle kasten. In totaal 4 toppen, 4 subs, zodat we tot ongeveer een 350 gasten met eigen materiaal aan kunnen.

Zelf zijn we dealer geworden van dit merk, de set zal deels onze demoset gaan vormen. Aangezien het een merk uit China is, stuit je op veel sceptische reacties. Er zijn namelijk veel merken uit China die maar wat doen...kastje kopieren en er willekeurige luidsprekers inzetten... De kunst is dan om de set te laten horen, zodat mensen hun eigen oordeel kunnen vormen. Wij achten de kwaliteit prima en ook prima bruikbaar voor onze doelgroep.
                Last edited by timedriver; 18-04-11, 11:56.
                I am a Timedriver!

Comment

• Dimi
                  • Oct 2002
                  • 91

Originally posted by timedriver
                  Dit mede omdat ik het uiterlijk van de ART series een beetje zat ben. Zoals hier al eens eerder gezegd werd; het zijn niet de mooiste kasten.

Dit ben ik helemaal met je eens, ik heb er zelfs al aan gedacht om een mijn 322s/8001AS combi weer de deur uit te doen voor een HK Actor DX. Maar dat vind ik alleen voor de looks toch even te gek voor woorden want dat is toch ook geen goedkope set en vraag me daarbij af of deze mijn huidige combi wel kan bijhouden.

Maar persoonlijk vind een setje met 2 bassen en een topje per kant, ZONDER een tussenpaal, toch wel erg strak staan (oog wil ook wat). Dus ik blijf er met een schuin oog naar kijken. Lijkt toch heel vaak of een topje net wat scheef staat op een tussenpaal, en zoals je zei is zo'n ART kast niet heel erg mooi.

Comment

• timedriver
                    • Sep 2010
                    • 144

Vrijdag een leuke bruiloft gedraaid; dit keer met wat extra's; namelijk 2 LCD schermen voor de foto's van de daggasten en vrijgezellenfoto's:

Materiaal:

2 Eric Audio HE512 topjes op een V3001
                    2 Samsung 32" LCD's op trusspoot met baseplate
                    2 Showtec Phantom 250's op trusspoot met kruispoot
                    Pioneer / Virtual DJ DJ-set
                    6 LED Par 56, per 2 op een statief
                    1 Rookdoosje

Het was de eerste keer, dat de Eric Audio toppen op de baan kwamen. Dit was een bruiloft met ongeveer 70 gasten, dat ging best. Toch zal deze set straks standaard weg gaan met 2 dubbel 15" subs. Dat wordt een standaardshow. Het verschil in uiterlijk tussen de RCF toppen en deze toppen is behoorlijk groot, dit ziet er toch iets strakker uit, geeft een luxere uitstraling.
                    I am a Timedriver!

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

Die voeten onder de MH-truss, is dat kunststof, metaal hout? Zelf gemaakt?
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• timedriver
                        • Sep 2010
                        • 144

Nope, niet zelf gemaakt. Komen van RDAV uit Assen. Zijn Alu kruizen, 50 x 70 van 50mm kokerprofiel met zwarte poedercoat.

Die hele constructie gaat zo de bus in, ideaal, scheelt me toch weer 5min opbouwen...
                        I am a Timedriver!

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Zou je me een prijsindicatie kunnen geven van dat 'Eric Audio'?
                          Om eerlijk te zijn krijg ik de indruk dat het de zoveelste Chinees is, maar als dit een upgrade is na RCF Art dan zal dat wel meevallen (speculatie).

Precieze prijzen kun je beter niet noemen op dit forum, dus misschien een vergelijkbaar product wat in dezelfde prijsklasse zit?

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

show ziet er goed uit...
                            vraag me alleen wel af waarom er geen subjes mee gaan maar wel plasma's???

Comment

• timedriver
                              • Sep 2010
                              • 144

Prijzen liggen ongeveer op het niveau van bijvoorbeeld HK-Premium (excl. opties.)

Het komt inderdaad uit China, dat kun je niet verbergen.... Eric Audio verschilt echter op 1 bepaald punt van veel andere willekeurige chinese fabrikanten; ze hebben een eigen R&D, het is in dat opzicht geen kopieermerk. Ze fabriceren voornamelijk voor de eigen markt. Het merk wordt sinds vorig jaar ook in NL geïmporteerd door Improsale uit Maarssen.

Kijk, je kunt hele marketingverhalen opschrijven waarom iemand voor een Eric Audio kastje zou moeten kiezen, maar uiteindelijk moet je ze gewoon gaan beluisteren. Het zijn nette kasten met een nette (ook intern) afwerking en een voor mij hele interessante prijs / klank / uiterlijk verhouding.

Originally posted by radioactivediscoshow
                              show ziet er goed uit...
                              vraag me alleen wel af waarom er geen subjes mee gaan maar wel plasma's???
                              Dat was afgesproken met het bruidspaar. Heel simpel...daarbij moet ik zeggen, dat het over het algemeen prima ging met alleen de toppen. Je mist natuurlijk wel wat sublaag, maar het hoeft toch niet op een gigantisch volume. (Niet iedereen staat continu op de dansvloer en veel mensen willen nog gewoon een praatje kunnen maken.)
                              Last edited by timedriver; 16-05-11, 16:08.
                              I am a Timedriver!

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                                • Jun 2010
                                • 640

oke duidelijk... maar je geeft zelf al wel aan dat je het sublaag wel miste eigenlijk dus toch is dat jammer dan... juist op die momenten dat je het echt nodig hebt mag je het eigenlijk niet missen...

Heb je ook subjes genomen van dit merk???

Comment

Working...