DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• NesCio01
    replied
    Het ziet er allemaal erg retestrak uit,
    complimenten voor de foto's.

Als geluidsman ben ik beroepsgedeformeerd en vraag
    me natuurlijk af: Hoe klinkt deze set?

Het is iig erg slim om DAP te vervangen en wellicht
    zinvol om zsm ook Beringher eruit te gooien?

Ik heb geen ervaring met wireless ingebouwd in een
    amprack, maar kwam het al wel eerder tegen op foto's
    ergens op het forum.

Ik weet dat bij de E-series (G3) van wireless Sennheiser er altijd
    bevestigingsmaterialen (1/2 19") in de verpakking zit.
    (heb ook nog het nodige liggen)

grtz

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    @djspeakertje

Ik heb momenteel een Rackcase 10 HE. Daarin zit een Crown XLS 802, Dap Palladium 900, CX2310 crossover, patchpanel (XLR F, Speakon, Powercon in/uit),ventilatiepanelen.

Mijn plan was om de DAP op te ruimen en opzoek te gaan naar een XLS 802 (reeds gevonden), een DBX driverack PA+ erin, een 2 he lade en die mic ontvanger. M'n patchpanel verander ik naar: 2 x XLR F, 2 x XLR M, 2 x powercon, 4 x speakon, 1 x usb (driverack) en een XLR uit voor de mic naar mengtafel. Lade voor de microfoons en andere zooi.

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    Ik zou netjes een apart (binnen?) rackje maken met eerst (van boven naar onder) een blindplaat (1HE), dan zo'n beugel als op de foto (1HE) en dan netjes een connectorplaatje met (?van links naar rechts?) powercon in en uit, 4 XLR male chassisdelen en 2 BNC chassisdelen. Op die manier kan je eerst 1 draadloos ontvangertje erin knallen, later nog een, of 2 dubbele, enz. enz. Zo kan je bijv. ook al je draadloos voor zowel drive-in als tapewerk erin knallen, met een dubbele ontvanger (een echte goede Sennheiser of Shure) en een dubbele zender voor inear. Als je het echt goed doet maak je er ook meteen een (2 of 3 HE) lade in voor (inear) beltpacks, handhelds en batterijen bij, dan heb je je draadloze spul meteen netjes voor elkaar. Dan misschien nog een zgn. "loom" ("loem") erbij, 1 kabel met aan de ene kant 4 XLR male en aan de andere kant 4 XLR Female, of andere combinaties (voor inears), dan heb je met 1 kabel al je signaal van (en naar) je draadloos rackje voor elkaar.

Qua beugels: met een beetje rekenen en vergelijken kan je jouw ontvanger ook wel in een beugel van Sennheiser of Shure krijgen, misschien een beetje flightcaseschuim toevoegen, maar dat moet kunnen. Ik weet niet welke ontvanger je nu hebt, maar voor de meeste gangbare merken zijn per model(lenreeks) speciale beugels te krijgen.

Succes! Daan
    Last edited by djspeakertje; 27-10-10, 21:31.

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Even een vraagje:

Ik heb m'n ontvanger van mijn draadloze microfoonset nu gewoon los staan. Deze wil ik graag inbouwen in een 19" rackje. Is het verstandig om deze in m'n versterkerrack erbij te bouwen of kan het beter los?

Ik heb daarvoor een rackmount nodig voor 1 ontvanger (standaard maatje)
    Wie heeft er ervaring mee en weet welke rackmount ik hiervoor kan gebruiken?
    Ik heb zelf de DB Technologies VH 301 gevonden. Deze is helaas niet meer leverbaar zover ik weet dus wie o wie kent ook andere rackmounts van dit type?

Alvast bedankt!

Leave a comment:

• DJ FR Sound & Licht
    replied
    Okè ziet er mooi uit hoor

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by DJ FR Sound & Licht
    Ziet er goed uit is alles van jou zelf of is er ook grootendeels gehuurt
    Licht en geluid is allemaal van onszelf. De meeste truss van de carré is wel gehuurd. Inhoud daarvan niet.

Leave a comment:

• DJ FR Sound & Licht
    replied
    Originally posted by djsandman
    Klopt helemaal.
    Hoorde er al wat van Tim over.
    Ziet er goed uit is alles van jou zelf of is er ook grootendeels gehuurt

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by 4AC
    Jullie zijn wel van de 15" woofers, is het niet?

Mvg,

Teun
    Ja dat klopt.
    Heb wel expres gekozen voor hoorngeladen subs zodat het toch net even wat verder reikt als een frontloaded 15".

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by DJ FR Sound & Licht
    is op graaf engelbrecht is het niet.
    Klopt helemaal.

Leave a comment:

• 4AC
    replied
    Ziet er goed uit, mooi klusje.

Jullie zijn wel van de 15" woofers, is het niet?

Mvg,

Teun

Leave a comment:

• DJ FR Sound & Licht
    replied
    is op graaf engelbrecht is het niet.

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Update:

Filmpje van de show afgelopen vrijdag.
    Ondanks HD camera van de iPhone is de kwaliteit na uploaden geen HD meer... =(

Klik

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by timedriver
    Die (mooie) humbaur aanhangwagen komt op mij vreemd over...zit er meer ruimte voor de assen, dan erna, of is dat gezichtsbedrog??
    Dat is mijzelf inderdaad ook opgevallen. Ik heb het niet nagemeten maar de kant voor de assen lijkt mij ook iets langer, dat vond ik ook vreemd. Maarja hij was handig om eens te huren voor zo'n grote klus.

Over de baseplates, deze zijn inderdaad driehoekig net als de truss. Baseplates met nog een extra bredere plaat eronder hadden we ook bij ons, maar wegens het gevaar dat je hier weer over kon struikelen hebben we deze niet voor de carré gebruikt.

Leave a comment:

• kevinrelouw
    replied
    Originally posted by timedriver

Die (mooie) humbaur aanhangwagen komt op mij vreemd over...zit er meer ruimte voor de assen, dan erna, of is dat gezichtsbedrog??
    Was mij nog niet opgevallen, maar nu ik er op let, ziet er idd vreemd uit.

Verder ziet het er aardig uit. Ik vind alleen je trusscarré een beetje leegjes uitzien, had hem persoonlijk misschien wat meer gevuld.

Maar zeker complimenten!

Leave a comment:

• timedriver
    replied
    Originally posted by @lex
    Dragen zulke kleine base plates eigenlijk bij aan de soliditeit? Zijn er nog anderen redenen om ze te gebruiken naast soliditeit?

@lex
    Je houdt de vloer heel, je drukt geen 'cirkeltjes' in het marmoleum. Daarbij heb je ook minder kans dat het uiteinde van de truss beschadigd.

Leave a comment:

Working...