DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4AC
    replied
    Die 802 houdt inderdaad niet over, zeker niet voor de 18sound. Dat beestje mag wel minimaal 1 kw aan 8 ohm gevoerd krijgen.
    De HK Audio Pro serie ken ik niet zo goed, maar als je de 1,5-2x vermogen regel neemt, dan zouden deze ook wel meer voor hun kiezen mogen krijgen.

Zwaardere versterkers aanschaffen dus, maar dat had je zelf ook al door, geloof ik.

Echter, bij half vermogen al clippen is wel erg vlug. Heb je ook allerlei eq's aanstaan? Of op je crossover de bass ver open gedraaid of zoiets?
    Mvg,

Teun
    Last edited by 4AC; 03-04-11, 13:29.

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Ik blijf vinden dat mijn versterkers te snel clippen, vandaar dat ik jullie hulp wil vragen bij hetvolgende:

Ik heb een versterkerrack met 2 Crown XLS 802d versterkers en een CX2310 crossover.

Speakers die aangestuurd worden zijn 2 (8ohm per kant) of 4 (4ohm per kant) 18Sound 15LW1400's en 2 HK Pro 15. (8ohm per kant)

Enkele gegevens:

- 18Sound 15LW1400
    - HK Audio Pro 15
    - Crown XLS 802d
    - Amprack

Nu dus mijn vraag, zijn dit de juiste versterkers? Ik cross rond de 120 hZ. Versterkers beginnen te clippen bij half open, terwijl toppen en bassen nog niet beginnen te kraken.

Een driverack komt er zo snel mogelijk aan zodat ik het geheel beter kan configureren. Ik stel de EQ nu meestal wat bij met me mengtafel, maar dat werkt gewoon niet.

Iemand die tips heeft?
    Alvast bedankt.

Leave a comment:

• DJ FR Sound & Licht
    replied
    Originally posted by djsandman
    Klopt! Dingen die wij niet allerdaags gebruiken huren wij liever.
    Ik zal het eens laten weten als we weer een mooi klusje hebben in de buurt. Drie linden is zeker een mooie locatie, op het frontlicht na dan.
    Is goed ik hoor het wel.
    Over dat front licht geef ik je groot gelijk

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by 4AC
    Trekken de HK toppen die zaal?
    Zeker als het een beetje vol raakt...

Mvg,

Teun
    Voor deze toepassing wel, het geluid hoefde niet extreem te zijn, maar wel goed hoorbaar. Daarom had ik achterin de zaal een klein mini array'tje gebouwd. Per kant 2 oudere toppen van 200 watt RMS onder elkaar. Deze met 2 wind-ups omhoog gedraaid. Ik heb hier helaas geen foto van. De DAP P900 bij de FOH stuurt deze kasten dan ook aan.

Originally posted by DJ FR Sound & Licht
    Ziet er goed uit, Mooie locatie ook in de Drie Linden.
    Als je weer eens een keer in de buur bent laat maar weten hoor kom graag een keer kijken??

Gehuurd bij Idak zo te zien!
    Klopt! Dingen die wij niet allerdaags gebruiken huren wij liever.
    Ik zal het eens laten weten als we weer een mooi klusje hebben in de buurt. Drie linden is zeker een mooie locatie, op het frontlicht na dan.

Leave a comment:

• 4AC
    replied
    Trekken de HK toppen die zaal?
    Zeker als het een beetje vol raakt...

Mvg,

Teun

Leave a comment:

• DJ FR Sound & Licht
    replied
    Ziet er goed uit, Mooie locatie ook in de Drie Linden.
    Als je weer eens een keer in de buur bent laat maar weten hoor kom graag een keer kijken??
    -
    Foto 5 (Outboard)
    Gehuurd bij Idak zo te zien!

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Inmiddels een leuke klus gehad. We doen deze klus ieder jaar, maar proberen toch ieder jaar weer beter te worden.

De apparatuurlijst is wel erg uitgebreid, daarom hieronder een paar vernieuwende dingen:

- brug 12 meter
    - 2 x 2 meter trusspoot (baseplate 60cm x 60cm)
    - 2 x 1 meter trusspoot (baseplate 60cm x 60cm)
    - 8 x Sunstrip (Funstrip) Active of hoe je ze ook wilt noemen.
    - 1 x Unique hazer
    - Low ice fog machine
    - Pearl Tiger
    - Midas Venice 320 + outboard
    - Meer? Vraag maar!

Het was een voorstelling van een school. Optredens waren van dansgroepen, duo's, 2 bandjes, een dj en wat andere acts.

Hieronder een paar foto's:

Foto 1 (Opbouw)
    Foto 2 (FOH geluid)
    Foto 3 (brug en trusspoten)
    Foto 4 (Midas)
    Foto 5 (Outboard)

Leave a comment:

• tha_dj
    replied
    Originally posted by keenoncoolstuff
    Leuk, maar ik zou écht kiezen voor 2 mono-DI's in plaats van een stereo. Die is misschien nu wel handig, maar wat moet je als je later eens een optreden krijgt van een band met een akoestische gitaar, en je wilt de bas ook via DI pakken?
    Doormidden zagen lijkt me dan geen optie...

Groet, Rob.
    Ja, dat wel......maar daarom heb je voor een bedrijf ook VEEL spullen nodig op den duur.

Kijk alles heeft zo zijn doel in de branche, en zoals gezegd is het bedoeld voor toetsen en omdat degene ook disco doet........dubbele combi ( altijd handig voor je eigen signaaltje elders, evt. )
    En het feit dat er maar 1 blokje ligt op de meestal al overvolle podia's.

Ga je verder met bands gewoon ook mono DI bijkopen.......voor je het weet heb je een vrachtwagen vol spul.

En anders zet je ze naast elkaar !!!! die basist en akoestische gitarist

Leave a comment:

• keenoncoolstuff
    replied
    Leuk, maar ik zou écht kiezen voor 2 mono-DI's in plaats van een stereo. Die is misschien nu wel handig, maar wat moet je als je later eens een optreden krijgt van een band met een akoestische gitaar, en je wilt de bas ook via DI pakken?
    Doormidden zagen lijkt me dan geen optie...

Groet, Rob.

Leave a comment:

• tha_dj
    replied
    Koop dan de stereo uitvoering van € 118,- scheelt je centjes, en je kan hem nog gebruiken tussen een DJ mixer in de toekomst.

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by djspeakertje
    En als je dan actieve DI's hebt heb je een probleem, want een show op batterijen draaien vind ik met wireless zo af en toe stiekem nog wel een beetje eng, maar met een DI zou ik zoveel mogelijk monokanalen aanhouden, dan maar 2* mono opofferen. Op een Venice 320 heb je trouwens maar 24 monokanalen, plus nog eens 4 stereo (ook 4 bands EQ, maar geen midsweeps).

Edit: en dan hebben we het er nog niet eens over gehad of je DI's überhaupt wel op batterijen kunnen draaien (bij mijn beste weten zijn dat meestal kwalitatief niet al te beste bakkies, doe mij maar Klark)

Daan
    Het worden 2 DI's LA Audio over 2 monokanalen. Geen gekloot met 9V batterijen hoor, gewoon phantoom.

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    Opzich is de EQ niet zo belangrijk. Een low,mid,high zit er bijna altijd wel op ook bij stereo.

Ik denk dat ik met 2 jacks uitga naar 2 di's deze gaan uit naar de XLR multi. Bij de tafel ga ik door middel van 2 XLR F to 2 Jack 6,3 M het stereokanaal in.

Opgelost denk ik? =) Bedankt allen

En als je dan actieve DI's hebt heb je een probleem, want een show op batterijen draaien vind ik met wireless zo af en toe stiekem nog wel een beetje eng, maar met een DI zou ik zoveel mogelijk monokanalen aanhouden, dan maar 2* mono opofferen. Op een Venice 320 heb je trouwens maar 24 monokanalen, plus nog eens 4 stereo (ook 4 bands EQ, maar geen midsweeps).

Edit: en dan hebben we het er nog niet eens over gehad of je DI's überhaupt wel op batterijen kunnen draaien (bij mijn beste weten zijn dat meestal kwalitatief niet al te beste bakkies, doe mij maar Klark)

Daan

Leave a comment:

• BJD
    replied
    Waarbij je weer phasing problemen introduceert.
    Als de bron niet goed is moet je dat niet op de tafel proberen op te lossen.

Leave a comment:

• SPS
    replied
    Originally posted by Junior
    Als je door op een stereo kanaal te prikken je een minder uitgebreide EQ hebt en geen mogelijkheid tot een insert.
    Lijkt mij dit toch iets wat je mee moet nemen bij de vraag of je 2 mono of 1 stereo kanaal gaat gebruiken.

ik zelf zou als ik kanalen genoeg heb altijd voor twee keer mono gaan.
    Kies zelf ook voor zoveel mogelijk monokanalen. Al was het alleen maar voor de panning.
    Sommige keyboardspelers gebruiken extreme L/R effecten die in een zaal met slechte acoustiek niet bruikbaar zijn.
    (Sta je links, hoor je niks van rechts..) Dus maar een beetje uit mid pannen is dan wel lekker, en dat is niet mogelijk met de balansregeling op een stereokanaal.

Paul

Leave a comment:

• vasco
    replied
    Ik denk dat ik met 2 jacks uitga naar 2 di's deze gaan uit naar de XLR multi. Bij de tafel ga ik door middel van 2 XLR F to 2 Jack 6,3 M het stereokanaal in.
    Wat is hier dan nog het nut van je DI?

Leave a comment:

Working...