DJ Sandman's Drive-in Show

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Junior
    replied
    Originally posted by SPS

Verklaar je nader zou ik zeggen. Wat heeft de eq er mee te maken???

Paul
    Als je door op een stereo kanaal te prikken je een minder uitgebreide EQ hebt en geen mogelijkheid tot een insert.
    Lijkt mij dit toch iets wat je mee moet nemen bij de vraag of je 2 mono of 1 stereo kanaal gaat gebruiken.

ik zelf zou als ik kanalen genoeg heb altijd voor twee keer mono gaan.

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by mrVazil
    denk dat hij bedoelt dat op sommige tafels de stereokanalen een minder uitgebreide eq hebben dan de mono-kanalen. geen idee hoe dat bij de venice zit.
    Opzich is de EQ niet zo belangrijk. Een low,mid,high zit er bijna altijd wel op ook bij stereo.

Ik denk dat ik met 2 jacks uitga naar 2 di's deze gaan uit naar de XLR multi. Bij de tafel ga ik door middel van 2 XLR F to 2 Jack 6,3 M het stereokanaal in.

Opgelost denk ik? =) Bedankt allen

Leave a comment:

• mrVazil
    replied
    denk dat hij bedoelt dat op sommige tafels de stereokanalen een minder uitgebreide eq hebben dan de mono-kanalen. geen idee hoe dat bij de venice zit.

Leave a comment:

• SPS
    replied
    Originally posted by Junior
    Dit kan je op 2 mono kanalen doen maar ook op een stereo kanaal afhankelijk van je wensen (de sweep op de mid banden van je eq/inserts)

Verklaar je nader zou ik zeggen. Wat heeft de eq er mee te maken???

Paul

Leave a comment:

• Junior
    replied
    Ik zou sowieso voor stereo gaan. Dit omdat het stereo geluid een stuk " ruimtelijker" klinkt.
    Er vanuit gaande dat het keyboard wel een stereo geluid produceert!

Dit kan je op 2 mono kanalen doen maar ook op een stereo kanaal afhankelijk van je wensen (de sweep op de mid banden van je eq/inserts)

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Binnenkort mogen wij een theatervoorstelling voorzien van licht en geluid waarbij meerdere bandjes, duo's en dansgroepen zullen optreden.

Voor deze gelegenheid maken we gebruik van een Midas Venice 320 geluidstafel.
    Ik blijf in mijn voorbereiding even bij de keyboard hangen. Hoe ga ik deze precies aansluiten? met 1 DI of met 2? Ga ik deze op een mono kanaal (XLR) doen of op een stereo kanaal 2x jack 6,3?

Wie heeft raad of tips?

Voor mensen die verder geinteresseerd zijn in het apparatuurlijstje oid staan wij ook open

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Bedankt voor de informatie. We kiezen ervoor om het met transparante krimpkousen te gaan doen. Wie heeft enig idee welke diameter krimpkous je nodig hebt voor XLR (neutrik, procab), Stroom 3 x 2,5mm en speakons 2 en 4 polige 2,5mm kabels?

Alvast bedankt

Leave a comment:

• showband
    replied
    grote aantallen?
    Kabel op rol kopen en naar een bedrijf als dit sturen.
    Maas Electro Systems B.V. - Products - wire and cable

Kleine aantallen met krimpkous-lettertang
    bv:
    http://nl.farnell.com/dymo/s0771930/...kit/dp/1521909

Medium aantallen? (conventioneel PA kabelkist)
    Paar rollen kleurentape voor lengteaanduiding
    Last edited by showband; 07-01-11, 17:22.

Leave a comment:

• cru
    replied
    Originally posted by djsandman
    Wij willen onze kabels gaan voorzien van onze naam.
    De kabels zijn aan 1 zijde al op kleur gemerkt voor de lengte.

Wie heeft ervaring en deelt zijn ervaringen graag hier? =) Dymo? Gaffa met stift? Printer met doorzichtige tape?

Groeten
    Dymo label op beide fiches, transparante krimpkous er rond en verhitten maar. Hier heb ik de beste ervaring mee.
    Merken deed ik vroeger ook met gaffa, die gekleurde plastic kapjes van Neutrik zijn wel degelijker.

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Wij willen onze kabels gaan voorzien van onze naam.
    De kabels zijn aan 1 zijde al op kleur gemerkt voor de lengte.

Wie heeft ervaring en deelt zijn ervaringen graag hier? =) Dymo? Gaffa met stift? Printer met doorzichtige tape?

Groeten

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Originally posted by JanFryslan
    Mooi voor elkaar, maar toch één negatieve reactie:

Bekijk de 'Foto trussbrug 2' eens. De voorste poot van de St 132 staat 10 cm van de afgang vandaan.

Er hoeft maar één kind van achteren tegenaan te rennen en je kunt 25 kinderen naar het ziekenhuis brengen...
    Dat klopt, dat hadden we zelf ook al gezien, alleen was er simpelweg de ruimte niet om hem anders neer te zetten. Het gedeelte voor het meubel hebben we daarom zoveel mogelijk proberen vrij te houden.

Originally posted by djspeakertje
    Ik zou de ST132's eerst vervangen voor echte statieven (die wat meer gewicht kunnen dragen) en dáár een kist voor (laten) bouwen. Of je moet je kist ruim genoeg maken om later eventueel grotere statieven in kwijt te kunnen. (daar zitten trouwens wieltjes onder, dus die hoeven niet in een kist, gewoon naar de bus, platleggen en erin rollen).

Daan
    Zolang we met deze statieven vooruit kunnen, doen we ze niet weg. Een statief van VMB oid is natuurlijk altijd beter, maar de prijs is er ook wel naar.
    Momenteel zijn we bezig om eerst het vervoer anders te gaan doen, aangezien het nu allemaal nog in een aanhangertje moet passen.

Leave a comment:

• djspeakertje
    replied
    Ik zou de ST132's eerst vervangen voor echte statieven (die wat meer gewicht kunnen dragen) en dáár een kist voor (laten) bouwen. Of je moet je kist ruim genoeg maken om later eventueel grotere statieven in kwijt te kunnen. (daar zitten trouwens wieltjes onder, dus die hoeven niet in een kist, gewoon naar de bus, platleggen en erin rollen).

Daan

Leave a comment:

• JanFryslan
    replied
    Originally posted by djsandman

Foto trussbrug 2

Graag horen wij reacties op deze foto's. Zowel positief als negatief!!
    Mooi voor elkaar, maar toch één negatieve reactie:

Bekijk de 'Foto trussbrug 2' eens. De voorste poot van de St 132 staat 10 cm van de afgang vandaan.

Er hoeft maar één kind van achteren tegenaan te rennen en je kunt 25 kinderen naar het ziekenhuis brengen...

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    Wij willen graag onze ST 132 windups gaan vervoeren in een zelfbouw flightcase. Iemand hier ervaring mee en misschien tips?

Leave a comment:

• djsandman
    replied
    @NesCio01

Bedankt voor het compliment.
    De behringer wordt dan idd vervangen door de DBX driverack PA+. Daar zitten alle nodige dingen (crossover, eq, limiter, processor e.d.) al in en is nog digitaal ook! =)

Via een filmpje kan ik moeilijk laten horen hoe de set klinkt, daarvoor moet je er toch echt voor staan..

Ik heb een heel goedkoop en simpel Koolsound VHF 270 microfoonsetje (1 handheld en 1 dasspeld of headset)
    De microfoon is niet bedoeld als zang, meer voor het (zatte) publiek die een nummer mee willen lallen. Voor bands gebruiken we draadgebonden Shures.
    Nu zat bij deze koolsound set geen rackmount. Wat heb je nog liggen, heb je evt foto's?
    Alvast bedankt!

Leave a comment:

Working...