mijn geluidssetje (martin audio, crest)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

gisteren kwam ik op een tweedehandssite dit martin audio subje tegen:
    De ICS 300 Martin Audio ICS300 Subwoofer - Te koop op 2dehands.be=
    alleen ben ik bang dat deze met zijn 2 10 inch woofers de tops niet zal kunnen bijhouden, ook staat deze mach kast te koop, die een nieuwe laag warnex nodig heeft:
    MACH MARTIN AUDIO - Aangeboden op 2dehands.be
    enkel het typenummer van deze kast is me onbekend.

ik heb al naar beide verkopers gemaild of het mogelijk is om de subs te beluisteren met mijn tops.
    wat denken jullie?
    doe het goed, doe het met martin audio

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Beide lijken me prima oplossingen.
      Volgens de volgende specsheet: http://www.martin-audio.com/archived...0datasheet.pdf komt er toch nog een 100db (131 peak) uit dat kastje. Dat lijkt me echt voldoende voor de meeste klusjes. Maar luisteren gaat je hier zeker meer antwoorden op geven.

De tweede sub is een M152i van Mach: http://www.perfectlight.nl/docs/SP_M152I_EN.pdf Voor mijn gevoel zo ongeveer het meest verkochte subje van Mach, want man-o-man, dat ding kom je vaak tegen op het net. En niet alleen tweedehands, ook veel nagebouwd. Ik zou er dan ook zeker mee oppassen dat het hier niet om een kopie gaat. Volgens mij stak hier Beyma in, maar dat weet ik niet meer zeker.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Mvg,

Teun
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by bobkedeba
        gisteren kwam ik op een tweedehandssite dit martin audio subje tegen:
        De ICS 300 Martin Audio ICS300 Subwoofer - Te koop op 2dehands.be=
        alleen ben ik bang dat deze met zijn 2 10 inch woofers de tops niet zal kunnen bijhouden, ook staat deze mach kast te koop, die een nieuwe laag warnex nodig heeft:
        MACH MARTIN AUDIO - Aangeboden op 2dehands.be
        enkel het typenummer van deze kast is me onbekend.

ik heb al naar beide verkopers gemaild of het mogelijk is om de subs te beluisteren met mijn tops.
        wat denken jullie?
        Ik zou in ieder geval gaan voor 2 subs en voor 18" drivers.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Waarom?
          Het hoeft toch ook niet altijd hetzelfde te zijn?
          En die Martin toppen die de TS heeft zijn nou ook niet bepaald de krachtigste...

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• @lex
            • Jul 2006
            • 1086

simpel omdat ik het budget daar niet voor heb. De martin audio topkasten waren een echt koopje voor 500 euro per paar, en daarbij komt nog dat het 2dehands aanbod voor martin audio spullen erg mager is, de originele subs van dezelfde serie zijn dubbel 15 BR subs, maar na dit half jaar wekelijks zoeken ben ik er nog maar 1 tegegekomen op ebay.co.uk, ook de systeemcontroller is gewoon onvindbaar, gelukkig klinken de tops zonder ook al super.
            Ik heb geen verstand van Martin en welke series gecombineerd kunnen worden... Maar bij desch-audio.de staat een set van 18 Martin MK-II's. Basshorn met 2*15" Gaan voor €595,-/stuk ex controllers e.d.

@lex
            Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Heb je het formaat wel eens gezien van die kisten?

Mvg,

Teun
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Wieltjes eronder, speakons erin (voor zover dat nog niet zo is) en gaan:P

Voor op een slaapkamer is het idd een beetje lompig, maar in de garage kan dat toch prima? Ze zien er in ieder geval goed uit, of zijn dit niet de kasten van die Duitser?

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• bobkedeba
                  • Aug 2009
                  • 85

sub probleem is opgelost, als beide subs afgewerkt zijn en de versterker binnen is, zal ik foto's posten van het geheel

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Originally posted by 4AC

Mvg,

Teun
                    Gaan waarschijnlijk wel hard.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

sub probleem is opgelost, als beide subs afgewerkt zijn en de versterker binnen is, zal ik foto's posten van het geheel
                      Hoe opgelost? Zelfbouw? 2ehands? En weer Martin? Of iets anders? Of nieuw? Ik ben erg benieuwd!

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Turboke
                        • Oct 2006
                        • 463

Originally posted by 4AC

Mvg,

Teun
                        Wat voor een kast is dit een martin S-bin?

Comment

• 4AC
                          • Nov 2007
                          • 1791

Hmm, nee, het lijkt me eerder een 215.
                          In een eerdere post gaat het om een...
                          Originally posted by @lex
                          set van 18 Martin MK-II's. Basshorn met 2*15"
                          Echter, de mark 3's hebben de rechthoekige behuizing en een mark 2 de typerende schuine behuizing. Aan de vliegstrips, het rooster en de handvatten te zien zou dit best wel eens een mark 2 met een omhulsels kunnen zijn. Of echt een nieuwe behuizing. Puur en alleen om de spulletjes te beschermen en tijdens vervoer een gemakkelijkere vorm te hebben. 't is maar een gokje hoor!

Mvg,

Teun
                          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• bobkedeba
                            • Aug 2009
                            • 85

eindelijk heb ik wat tijd gevonden om foto's te nemen en te posten van de nieuwe subs en het amp rack.

het zijn zelfbouw 18 inch bass reflex subjes geworden, met een chinese woofer van thomann, wel met alu chasis en toch redelijke spec's en ik moet zeggen dat de subjes toch wel heel erg lekker drukken. en de volgende 2 zullen snel volgen.

Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes

Plaatjesupload.nl :: Gratis Plaatjes en Foto's Uploaden - Upload Plaatjes

(foto is van 1 kant + amp rack)

ook heb ik nog enkele vraagjes:
                            -is het in mijn situatie het geld waard om een processor te kopen, of is een gewone DBX analoge crossover al voldoende (momenteel gebruik ik de crossover ingebouwd in de versterker, cross over punt 150 Hz)
                            -via mijn broer kan ik aan multikabel komen van 8x1 carré (soepel) is dit voldoende voor de setup, (kabel lengte 15 meter). want dan wil ik graag mijn kabels hiermee vervangen, en voor zowel sub en top slecht 1 kabel gaan gebruiken.

ook wil ik graag voor de tops en zwaardere versterker kopen, deze krijgen nu 300 watt rms en ik zou willen upgraden naar 500 watt, ik weet dat de tops dit kunnen hebben, en zo hou ik een crest cpx 1500 (in bridge) over voor het volgende paar 18 inch subs wat ik ga bouwen.

Comment

• Whitefarmer
                              • Oct 2003
                              • 1244

Wat zijn de specs van je woofer (en topjes), want het ligt daaraan wat je het beste kunt doen mbt andere/extra versterker/ x-over. (150Hz is wel aan de hoge kant voor een 18")

Kabel:
                              8*1 = 1 mm2 of 8 * 1 ader??

1 mm2 vind ik wel erg dunnetjes......

Verder wel een net rekje zo!
                              Groeten John
                              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• bobkedeba
                                • Aug 2009
                                • 85

de subs draaien lekker op 1 kilowatt en ik vind dat ze als ze moeten net wat harder kunnen als de tops, daarom zou ik voor de tops een andere amp willen.

de multikabel heeft 8 aders van 1mm²

Comment

Working...