mijn geluidssetje (martin audio, crest)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Originally posted by bobkedeba
    zouden deze toppen genoeg zijn als cafe PA of voor andere pa doeleinden tot laat ons zeggen 200 man (met en dubbel 15 inch sub per kant)
    of moet ik dan eerder aan een dubbel 15 top denken zoals de Renkus heinz SR2A, en als jij de keuze had welke luidsprekers zouden dan je voorkeur genieten, de martins of de renus heinz
    Kun je ons iets meer vertellen over het Martin topje?
    Je vergelijkt wel een relatief kleine top met een flinke dubbel 15 hé. Ik heb hem ook zien staan op marktplaats; koopje naar mijn mening! (controller krijg je er bij)

Het is wel lastig om een oordeel te vellen omdat je ook nog niet weet wát voor een subje het gaat worden.

Mvg,

Teun
    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• bobkedeba
      • Aug 2009
      • 85

hier is een pdfje over de martins:

over de renkus heinz speakers kan ik geen pdje vinden
      doe het goed, doe het met martin audio

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

hier is een pdfje over de martins:

over de renkus heinz speakers kan ik geen pdje vinden
        Ah, kijk. Het gaat dus om twee vrij conventionele enkel 12/1 kasten.
        Een dubbel 15" sub -mits met vergelijkbaar kwaliteit/rendement- samen met deze kasten zal een érg mooi setje zijn voor een cafeetje tot 200 man.
        Mijn zegen heb je.

Maar euh... welke subs? Bijpassende versterkers?
        Als ik het goed begrijp allemaal nog toekomstmuziek.

Mvg,

Teun

Ps. De volgorde waarin je het aanschaft kan erg belangrijk zijn. Misschien is het verstandig om eerst microfoons en een tafeltje aan te schaffen, om tegelijkertijd gewoon wat subs te huren. Dat laat ik verder aan jou over.
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• bobkedeba
          • Aug 2009
          • 85

ja het is waar dat die subs niet voor meteen zullen zijn,
          ik heb daarnet even een soundchek gedaan in een feestzaal ( zo,n 200 m²)
          lekker luid en zuiver en nog genoeg overschot,
          meteen afgesproken met de eigenaar (pa van een vriend van me) dat ik vast zijn verhuurbedrijfje wordt, dus nu op zoek naar een nieuwe goeje cd-speler en een goed mengpaneel. XD

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Renkus Heinz SR2A staat gewoon op de FTP site van RH hoor: ftp://ftp.renkus-heinz.com/Legacy_Pr...SR-2A_data.pdf

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Originally posted by hugovanmeijeren
              Renkus Heinz SR2A staat gewoon op de FTP site van RH hoor: ftp://ftp.renkus-heinz.com/Legacy_Pr...SR-2A_data.pdf

Groeten Hugo
              [FONT=Verdana]Als er ook één iemand zou zijn die wist waar info van RH te vinden is… [/FONT]

[FONT=Verdana]Mvg,[/FONT]
              [FONT=Verdana]
              Teun
              [/FONT]
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• bobkedeba
                • Aug 2009
                • 85

na ongeveer een half jaar of iets meer met de martin speakers ben ik echt wel overtuigd van hun klank en kunnen, ik begin zelfs te vinden dat de crest cpx versterker eigelijk te licht is met z'n 300 watt rms @ 8 ohm stereo, ik vind ook dat het tijd geworden is voor subs dus enkele mogelijkheden op een rijtje:

2 dap audio X 15B subjes kopen en deze aansturen met de crest cpx 1500 in bridge mode (zeer veel overschot op de amp) en voor de tops een zwaardere versterker kopen.

1 actieve american audio pxw 18 kopen, en de crest blijven gebruiken op de toppen of eventueel verkopen en verwisselen voor een crest cpx 2600 of iets vergelijkbaars.

mijn bedoelingen met de set is drive- in werk tot max 200 personen, top 100 en 80's muziek in zaaltjes van 15 op 15 enz.

dit zijn 2 opties die binnen het budget liggen, zelf nijg ik meer naar de american audio,omdat ik da dap's toch ook naast elkaar voor de DJ-tafel zou zetten voor de gratis 3 Decibel , maar het idee van nog steeds 2 subs te heben, en goedkoper uit te kunnen breiden naar 4 subs lijkt me ook wel wat, ik hou wel van een stevige en vooral warme bas, en ze moeten dus met gemak de martin audio topkasten kunnen bijhouden (max SPL 128 DB).
                Last edited by bobkedeba; 03-10-10, 21:04. Reason: typfout 2

Comment

• seppe30
                  • Dec 2007
                  • 248

je zegt zelf doe het goed doe het met martin audio

waarom dan iets anders kiezen?

Comment

• bobkedeba
                    • Aug 2009
                    • 85

simpel omdat ik het budget daar niet voor heb. De martin audio topkasten waren een echt koopje voor 500 euro per paar, en daarbij komt nog dat het 2dehands aanbod voor martin audio spullen erg mager is, de originele subs van dezelfde serie zijn dubbel 15 BR subs, maar na dit half jaar wekelijks zoeken ben ik er nog maar 1 tegegekomen op ebay.co.uk, ook de systeemcontroller is gewoon onvindbaar, gelukkig klinken de tops zonder ook al super.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

En zelfbouw dan? Het internet is vergeven van de mooie subs, enkel of dubbel 12", enkel of dubbel 15", enkel of dubbel 18", enkel of dubbel 21", alles wat je maar wensen kan, gewoon het hout op maat laten zagen en zelf alleen nog lijmen en schroeven.

Succes met je zoektocht! Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• daveyb
                        • Aug 2009
                        • 150

Best grappig setje, niet mijn smaak maar voor thuis goed genoeg!
                        We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• bobkedeba
                          • Aug 2009
                          • 85

wat als ik 2 T18 kasten bouw (electrovoice design) de plannen heb ik al, met de emminence sigma pro 18, zouden deze kasten de tops bijhouden?

Comment

• daveyb
                            • Aug 2009
                            • 150

wat als ik 2 T18 kasten bouw (electrovoice design) de plannen heb ik al, met de emminence sigma pro 18, zouden deze kasten de tops bijhouden?
                            Ja waarschijnlijk gaat dit wel. Maar niet op 1 versterker als je dat wilt?
                            We doen het goed, of gewoon niet !

Comment

• bobkedeba
                              • Aug 2009
                              • 85

Originally posted by daveyb
                              Ja waarschijnlijk gaat dit wel. Maar niet op 1 versterker als je dat wilt?
                              dat was sowiso de bedoeling niet hoor, er komt in ieder geval een 2de versterker en een crossover.

Comment

• 4AC
                                • Nov 2007
                                • 1791

Je zegt zelf goede ervaringen te hebben met het kopen van jonge, tweedehands producten. Waarom zou je dat bij je subs niet gewoon weer doen?

Zelfbouwen is ook een optie -en misschien krijg je dan nóg wel meer waar voor je geld- maar de markt is momenteel goed voor de kopers: veel aanbod en daardoor lage prijzen. En reken maar dat er genoeg subs te koop zijn in jouw budget en voor jouw toepassingen. Gewoon marktplaats afstruinen!

Mocht je alsnog kiezen voor zelfbouw, kijk dan ook even naar de Cubo 18: simpel te bouwen, veel woofers geschikt en daardoor hoog rendement/kwaliteit mogelijk.

Mvg,

Teun
                                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

Working...