mijn geluidssetje (martin audio, crest)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

mijn geluidssetje (martin audio, crest)

het is niet echt een drive in maar eigelijk gewoon een setje om thuis alleen of met vrienden van muziek te genieten, luide muziek maar wel van goede kwaliteit.
    materiaallijst:
    -goedkoop mixertje img stage line
    -goedkoop CD spelertje US blaster (word vervangen)
    -stanton platenspeler T 50 (gewoon om af en toe een elpeetje te spelen.
    -zelfbouw meubeltje met patch paneel

eind set:
    -2 martin audio EM 75 toppen (2dehands gekocht, nieuwe warnexn rooster gespoten enz.)
    -Crest audio CPX 1500 (jong 2dehands)

ik ben eeeeeeeeeeeeeeerg blij met die toppen en de versterker, er komt gewoon een fantastisch geluid uit, of het nu een laag of een hoog volume is, en ze gaan ook nog eens bikkelhard.

statiefjes en een flightcase zijn onderweg,
    tips of opmerkingen hoor ik graag

foto's

doe het goed, doe het met martin audio
  • Roel K
    • Feb 2008
    • 55

bobkedeba,
    Het patch paneel is erg mooi gedaan en goed afgewerkt. Zoals je als zij is het geen grote set maar ik kan geloven dat het voor thuis meer dan voldoende is.
    En je hebt zeker geluk met die toppen+versterker.
    Ook mooi opgeknapt met warnex heb je een rollertje of een spuitpistool gebruikt ?

Ivm tips, wat wil je met je installatie verder doen, Gaan verhuren of als thuis systeem blijven gebruiken ?

Comment

• bobkedeba
      • Aug 2009
      • 85

mijn doel is eigenlijk een cafe pa setje, maar dan moeten er nog serieuze subs bij een monitor of vier, mengtafel, micro's, veeeeeeel kabel, dus dat gaat nog even duren, misschien dat ik het tussendoor al verhuur als discobaretje en er dan nog een T bar par 56 bij doe of led pars. ik vind ook dat het beter is om iets basic maar goed te houden ipv een uitgebreide set met skytec of dap troep.

de warnex heb ik gewoon de 1ste laag met een reliefrolletje gedaan en de 2de laag met een lakrolletje, ik ben erg blij met het resultaat, ze zijn net nieuw.

Comment

• Roel K
        • Feb 2008
        • 55

Inderdaad je boxen zien er geweldig uit, ik ben van plan om die van ons ook een verfbeurt te geven.
        Als je wilt uitbreiden is het beginnen bij het begin het belangrijkste.
        In jou geval ( als je echt wilt gaan verhuren) zou ik een uitgebreider mengpaneel aanraden. Zorg dat je eerst een degelijke geluidsset hebt en ga van daaruit verder.
        Als je een beetje verstand hebt van elektriciteit, solderen of gewoon goed kan googelen kan je je kabel ook zelf maken.
        Kost een stuk minder en je leert er heel veel van !

P.S Vergis je niet met DAP de nieuwe series moeten echt goed zijn. Skytec daarentegen blijft wat het altijd geweest is.

Comment

• bobkedeba
          • Aug 2009
          • 85

ja, dat van die kabels is zeker waar, ik ben vrij handig met een soldeerbout, zo heb ik alle XLR kabeltjes en de patchpaneeltjes zelf gesoldeerd en ik vind dit zelfs leuk, verder koop ik ook graag 2dehands zo heb je voor hetzelfde geld nieuw een behringer en 2dehands een soundcraft tafel bij wijze van spreken, dus het zal een grote internetzoektocht worden

Comment

• Roel K
            • Feb 2008
            • 55

Originally posted by bobkedeba
            ja, dat van die kabels is zeker waar, ik ben vrij handig met een soldeerbout, zo heb ik alle XLR kabeltjes en de patchpaneeltjes zelf gesoldeerd en ik vind dit zelfs leuk, verder koop ik ook graag 2dehands zo heb je voor hetzelfde geld nieuw een behringer en 2dehands een soundcraft tafel bij wijze van spreken, dus het zal een grote internetzoektocht worden
            Dan ben je idd goed op weg, en het internet kan ons allemaal vele honderden euro's besparen !

Comment

• bobkedeba
              • Aug 2009
              • 85

dat is zeker waar, wat is eigelijk het minimum aan kanalen voor een cafe pa setje, drum niet of slechts me overheads een beetje uitversterkt. en wat is een goede compacte tafel, liefst 2dehans te verkrijgen, en welke effectjes zijn basic en nodig voor cafe- pa werk?

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

dat is zeker waar, wat is eigelijk het minimum aan kanalen voor een cafe pa setje, drum niet of slechts me overheads een beetje uitversterkt. en wat is een goede compacte tafel, liefst 2dehans te verkrijgen, en welke effectjes zijn basic en nodig voor cafe- pa werk?
                Nou als je nou eens begint met zelf opnoemen wat je denkt,en dan vraagt of je nog iets mist...

Ik doe soms een cafe met 1 mono en 2 stereo kanaaltjes ()
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• bobkedeba
                  • Aug 2009
                  • 85

nou ik dacht aan:
                  -een 16 kanaals mengtafeltje van soundcraft of iets dergelijks (wat 2dehands te vinden is)
                  - feedback destroier
                  - uitgebreide EQ
                  - galmpje
                  - 2 T bars met par 56 en een analoog lichtsturinkje
                  - compressor, limiter (komt in het amp rack trouwes)
                  - crossovertje
                  - versterker en subkasten (waarschijnlijk dubbel 15)
                  - paar goede micro's shure en dergelijke 2 condensatorpijpjes voor overhed
                  - stukken van 5 en 10 meter XLR, speakon, stroom, ...
                  - stagesnake
                  - paar DI boxjes
                  - microfoonstatieven, flights, ....
                  - mischien nog een cassetedeckje, microdisc, enkele CD speler
                  dat soort zaken
                  dat is wel wat ik denk wat nodig is

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Laat die feedback destroyer en dat cassette deck maar achterwege.
                    De eerste brengt je vooral ergernis, de tweede wordt nergens meer gebruikt.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Whitefarmer
                      • Oct 2003
                      • 1244

nou ik dacht aan:
                      -een 16 kanaals mengtafeltje van soundcraft of iets dergelijks (wat 2dehands te vinden is)
                      - feedback destroier
                      - uitgebreide EQ
                      - galmpje
                      - 2 T bars met par 56 en een analoog lichtsturinkje
                      - compressor, limiter (komt in het amp rack trouwes)
                      - crossovertje
                      - versterker en subkasten (waarschijnlijk dubbel 15)
                      - paar goede micro's shure en dergelijke 2 condensatorpijpjes voor overhed
                      - stukken van 5 en 10 meter XLR, speakon, stroom, ...
                      - stagesnake
                      - paar DI boxjes
                      - microfoonstatieven, flights, ....
                      - mischien nog een cassetedeckje, microdisc, enkele CD speler
                      dat soort zaken
                      dat is wel wat ik denk wat nodig is
                      Kijk, nu heb ik niet het idee dat we je alles moeten voorkauwen.

In het live foto-topic heb ik laatst een foto van mijn compacte live rackje geplaatst.

Wellicht dat je daar verder kunt posten, of in het newbee een nieuwe aanmaken, dit is het DRIVE-in FOTO forum.
                      Groeten John
                      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Originally posted by Whitefarmer
                        Wellicht dat je daar verder kunt posten, of in het newbee een nieuwe aanmaken, dit is het DRIVE-in FOTO forum.

Daar is het toch ook mee begonnen?...

Maar je hebt gelijk, Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mhsounds
                          • Sep 2009
                          • 933

Zeer nette set, waar je dit onder zou kunnen posten is in dit geval voor mij een raadsel.

Al staat het naar mijn mening ook hier gewoon goed.

En ik lees iets over DAP, moet het 1e setje nog tegenkomen...
                          Freelance Light and Video |
                          Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• --djdave--
                            • Sep 2009
                            • 56

Originally posted by mhsounds
                            Zeer nette set, waar je dit onder zou kunnen posten is in dit geval voor mij een raadsel.

Al staat het naar mijn mening ook hier gewoon goed.

En ik lees iets over DAP, moet het 1e setje nog tegenkomen...
                            De dap x-serie

Comment

• bobkedeba
                              • Aug 2009
                              • 85

zouden deze toppen genoeg zijn als cafe PA of voor andere pa doeleinden tot laat ons zeggen 200 man (met en dubbel 15 inch sub per kant)
                              of moet ik dan eerder aan een dubbel 15 top denken zoals de Renkus heinz SR2A, en als jij de keuze had welke luidsprekers zouden dan je voorkeur genieten, de martins of de renus heinz

Comment

Working...