Paradise Drive-in-Shows

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ-Jan
    • Jun 2008
    • 327

Originally posted by Stoney3K
    Je had geen barren met Harting doorprik? In dat geval kun je ook nog een connectorpaneel met twee Harting females maken, zodat je er altijd twee barren op aan kan sluiten.

Er los achter leggen blijft op driehoek-truss niet liggen. Zet het dus vast!
    De parren waren allemaal los (en dus geen harting balken).
    Omdat ik niet 12 shuko kabels de truss in wou laten lopen had ik gebruik gemaakt van 2 multikabels met aan de ene zijde 8 ingangen en aan de andere zijde 8 uitgangen. Gebruikte dus alleen 2 multikabels die bij de dimmer in de blokjes werden gedouwd.

Over de truss, bij de X30D tape ik de kabels vast, bij de X30V leg ik ze er op...
    Event-Light

Comment

• DeejayTim
      • Jan 2009
      • 46

Ik was weer verantwoordelijk voor het geluid (DJ).

Apparatuur:

Geluid:
      - 2x B-52 Matrix 2000 geluidsset
      - 2x Phonic SEM 715 monitors/ PA speakers
      - 1x Behringer EP-1500 eindtrap (natuurlijk in flightcases)
      - 1x Flightcase, inhoud: Cortex HDC3000, Numark CDN22 mk4 (tijdelijke vervanging van mijn CDN 95), Numark c3Fx.
      - Koptelefoon en microfoon
      - 1x processor, compressor / limiter (Behringer)

Overig:
      - 4x podiumdeel 3m x 1,5m
      - 4x boxstatief K & M
      - 1x afrokdoek 3m x 1,8m

En een zooi kabels...
      TSD Licht & Geluid.

Comment

• DeejayTim
        • Jan 2009
        • 46

Originally posted by jens
        ok mischien geen 3 stoelen...maar wel 3 hangende mensen

of een feest nou suf is of niet je moet gewoon net doen of je het naar je zin heb...als jij gaat zitten hangen moet je ook niet van een zaal verwachten dat zei wel de dansvloer moeten vullen. lijkt net of je op deze manier op het j&h forum zit Als mensen jouw zien bewegen en enthousiast doen, dan hebben hun ook zoiets van hee! die gasten hebben er zin in! dus wij ook!
        Zoals ik al zei; dit zijn slechts 2 vlak na elkaar gemaakte foto's. Jij kan voor de rest niet weten hoe de avond verliep, en ik zal je daarom zeggen, want uit je reactie ben ik niet duidelijk genoeg: erg goed, de kinderen waren zeer entoushiast. Tip: kijk wat meer dan je neus lang is; rechts zie je de DJ (mij) bezig met mixen, wat het moment van opname was. Je kan dys verder weinig Zeggen over de rest v/d avond.
        Last edited by DeejayTim; 13-05-10, 09:44.
        TSD Licht & Geluid.

Comment

• stainz
          • Sep 2009
          • 609

maakt inprincipe niet uit wanneer foto's gemaakt worden, het gaat er in principe om als je als DJ/LJ een partymaker bent en je bent de hele avond aan het werk om van een feest een geslaagd feest te maken.
          Zitten of hangen doe je eventueel in een crew room of ergens waar het publiek je niet kan zien of gewoon helemaal niet.
          Ik heb enkele jaren in de drive in business gezeten en daar werd dit vanuit de organisatie niet geaccepteerd en kon je met dit soort gedrag direct naar huis.

Comment

• JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

Helemaal mee eens Stainz.. Ziet er toch niet uit? Ik zie rechts mensen op de vloer en links crew hangend alsof ze liever haring op de markt verkopen dan op dat feestje zijn. Of dat nou een momentopname was of niet, het moment was daar toch?
            Creating shows beyond Imagination

Comment

• Charles
              • Jan 2010
              • 29

Ik vindt het altijd wel "erg interesant"als ik zie wat een "professionele termen" er hier gebruikt worden. Echt lachwekkend!!
              Crew, crewroom, waarom toch allemaal van die "interesante " benamingen? Echt, ik lig regelmatig krom van verbazing!

Comment

• Dj Gino V
                • Feb 2009
                • 237

misschien zijn ze nog aan't uitrusten na het opstellen
                een collega vroeger kroop altijd weg onder de tafel waar de cd's en platen op stonden en viel daar inslaap maar stoorde toen niemand

Mvg Gino V

Comment

• DJ-Jan
                  • Jun 2008
                  • 327

Ach, als ik hier nu anderhalf jaar later erop terugkijk dan geef ik jullie groot gelijk, maar goed was toen nog een stuk jonger.

Wel was dit feest een zeer leerzaam en tot heden doe ik nog steeds een hoop feesten voor deze school. Mede ook door de tips die hier gegeven zijn een hoop geleerd (en ik kan beloven dat ik het inmiddels anders doe ).

Een goed meubel staat nog steeds op de lijst, ik heb inmiddels een grote verzameling truss, dus ondanks dat het niet origineel is ga ik binnenkort de laatste hoekstukken voor een trussmeubel aanschaffen (is een stuk beter dan een doekje ervoor..).

Wat ook nog op de lijst staat is een nieuwe lichttafel, gebruikte op de eerste klus freestyler en de 2de freestyler + Jester.
                  Het plan was om een Pearl 2de hands aanteschaffen maar dat werd me te duur, inhuren is ook erg duur en dat vind de opdrachtgever ook vaak teveel kosten. Cuelux zou ook een optie zijn maar ik heb het liefst gewoon een lichttafel...
                  Last edited by DJ-Jan; 13-05-10, 16:25.
                  Event-Light

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

Originally posted by DeejayTim
                    Zoals ik al zei; dit zijn slechts 2 vlak na elkaar gemaakte foto's. Jij kan voor de rest niet weten hoe de avond verliep, en ik zal je daarom zeggen, want uit je reactie ben ik niet duidelijk genoeg: erg goed, de kinderen waren zeer entoushiast. Tip: kijk wat meer dan je neus lang is; rechts zie je de DJ (mij) bezig met mixen, wat het moment van opname was. Je kan dys verder weinig Zeggen over de rest v/d avond.

Het verbaast me dat ik nog een reactie kreeg na een jaar.

Verder lees ik dat diverse colegas het wel wel met mij eens zijn zelfs je, vermoed ik, licht maatje.

Verder kijk ik heus wel verder dan mijn neus lang is. Ik heb 8 jaar aan drive in shows meegewerkt , en weet heus wel dat niet elk feestje een feest is. Toch sta jij daar voor het publiek en mag je best wat uitstralen. Een van de dingen die ik geleerd heb is gewoon geen stoel achter de dj bar. En als jij om reacties vraagt op je fotoś dan moet je er niet raar van opkijken dat ik er comentaar op lever. Deze opmerking was meer bedoelt om jullie dr op te wijzen. Zodat je dr in het vervolg iets mee kunt doen. Een leer voor de volgende keer zullen we maar zeggen.

Maar als je het er niet mee eens ben:

Dan raad ik jullie aan deze de volgende keer mee te brengen Een stuk relaxer dan hangen op zń tafel, makkelijk in te pakken & zeer mobiel met de 25cm wielen ,ideaal voor drive in werk zeg ik zo.

Comment

• DeejayTim
                      • Jan 2009
                      • 46

Originally posted by DJ-Jan
                      Ach, als ik hier nu anderhalf jaar later erop terugkijk dan geef ik jullie groot gelijk, maar goed was toen nog een stuk jonger.

Wel was dit feest een zeer leerzaam en tot heden doe ik nog steeds een hoop feesten voor deze school. Mede ook door de tips die hier gegeven zijn een hoop geleerd (en ik kan beloven dat ik het inmiddels anders doe ).

Een goed meubel staat nog steeds op de lijst, ik heb inmiddels een grote verzameling truss, dus ondanks dat het niet origineel is ga ik binnenkort de laatste hoekstukken voor een trussmeubel aanschaffen (is een stuk beter dan een doekje ervoor..).

Wat ook nog op de lijst staat is een nieuwe lichttafel, gebruikte op de eerste klus freestyler en de 2de freestyler + Jester.
                      Het plan was om een Pearl 2de hands aanteschaffen maar dat werd me te duur, inhuren is ook erg duur en dat vind de opdrachtgever ook vaak teveel kosten. Cuelux zou ook een optie zijn maar ik heb het liefst gewoon een lichttafel...
                      Inderdaad veel geleerd daar op dat feest. Al hing ik daar niet (helemaal rechts op de foto) Ik zou het idd. ook anders aanpakken nu.
                      TSD Licht & Geluid.

Comment

• DeejayTim
                        • Jan 2009
                        • 46

Originally posted by jens
                        Het verbaast me dat ik nog een reactie kreeg na een jaar.

Verder lees ik dat diverse colegas het wel wel met mij eens zijn zelfs je, vermoed ik, licht maatje.

Verder kijk ik heus wel verder dan mijn neus lang is. Ik heb 8 jaar aan drive in shows meegewerkt , en weet heus wel dat niet elk feestje een feest is. Toch sta jij daar voor het publiek en mag je best wat uitstralen. Een van de dingen die ik geleerd heb is gewoon geen stoel achter de dj bar. En als jij om reacties vraagt op je fotoś dan moet je er niet raar van opkijken dat ik er comentaar op lever. Deze opmerking was meer bedoelt om jullie dr op te wijzen. Zodat je dr in het vervolg iets mee kunt doen. Een leer voor de volgende keer zullen we maar zeggen.

Maar als je het er niet mee eens ben:

Dan raad ik jullie aan deze de volgende keer mee te brengen Een stuk relaxer dan hangen op zń tafel, makkelijk in te pakken & zeer mobiel met de 25cm wielen ,ideaal voor drive in werk zeg ik zo.

Whahaha Over het feit dat er stoelen stonden, stond ik nooit achter. Maarja, zeg maar eens nee tegen die andere mensen (komt vrij lullig over als ze vragen of ze mogen kijken). Daarnaast kwamen zij met die stoelen aanzetten op de avond zelf.

Normaalgesproken ben ik degene die staat te draaien en doet Jan het licht bij schoolfeesten. En Jan staat ook gewoon, net zoals ik. Nogmaals, ik ben diegene helemaal rechts, voor de duidelijkheid.
                        Last edited by DeejayTim; 13-05-10, 19:38.
                        TSD Licht & Geluid.

Comment

• DJ-Jan
                          • Jun 2008
                          • 327

Klopt Jens, inmiddels zijn de stoeltjes bij mij in ieder geval niet meer welkom. Bovedien, z'n ligstoel vervoerd weer zo lastig...

Maar goed, om te bewijzen dat ik inmiddels weer wat geleerd heb nog wat foto's (wel alweer een tijdje geleden, maar als ik hier weer tips mee ontvang dan leer ik weer wat..)
                          Feestje voor de 3de klassen:

Foto's: EventLight - 3de klassen feest @ HNL 12-11-09 | MijnAlbum - Fotoalbum Gratis Online!
                          Apparatuur:

Licht:
                          8x PAR-64
                          2x Par 56 (op de DJ)
                          1x 1500 DMX strobe
                          2x Sunstrip
                          2x ADJ led pro par 56
                          3x 2 meter truss F-34 (vierkant)
                          2x Manfrotto 087NWB
                          1x 6-kanaals dimmer
                          1x Multidim
                          1x Zero88 Jester
                          1x Freestyler
                          1x Martin Magnum 2000pro (die er plotseling mee stopte, tot op heden geen idee waarom hij niet meer werkt).

Geluid:
                          1x B-52 matrix 2000 (Van school, lekker makkelijk)
                          2x CDJ-800 (Van de DJ)
                          1x CDJ-100 (?) (van de DJ)
                          1x Mengpaneel ''X'' (weet de naam niet meer, van de DJ)

Misschien weer wat nuttige tips?
                          Event-Light

Comment

• DeejayTim
                            • Jan 2009
                            • 46

Klopt Jens, inmiddels zijn de stoeltjes bij mij in ieder geval niet meer welkom. Bovedien, z'n ligstoel vervoerd weer zo lastig...
                            Bij mij inmiddels ook niet meer
                            TSD Licht & Geluid.

Comment

Working...