Paradise Drive-in-Shows

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jens
    • Aug 2004
    • 1066

Ik heb aleen effe de fotoś bekenen maar idd de dj bar is wel een beetje knullig zo ...word tijd voor een echte! Ook vind ik iemand die zit achter een dj bar ook een beetje duf staan... vooral als er op slot 3 mensen op een stoel zitten...

Verder kwa apparatuur een gelikt lijstje natuurlijk! maar kwa afwerking mag dr nog wel iets verbeterd worden naar mijn mening!

Comment

• DJ-Jan
      • Jun 2008
      • 326

Er waren geen stoelen aanwezig achter de dj bar, dus dat iemand zit lijkt mij stug? Opzicht is een dj bar fijn, maar ik zit iedere keer wel weer met een andere opstelling en veel ruimte qua vervoer heb ik ook niet meer..

Word dus nog even zoeken naar een oplossing..
      Event-Light

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Indrukwekkend lijstje, zeker voor een schoolfeest.
        Het resultaat viel me mede hierdoor wat tegen... het mag allemaal wat spectaculairder wat mij betreft.

Dit is het geluid, als ik 'de geluidsman' op YouTube mag geloven:
        Geluid: 2x B-52 Matrix 2000 geluidsset, Cortex HDC 3000, Numark cdn22 mk4, Numark c3Fx, 2x Phonic SEM 715 monitor, Behringer EP 1500 versterker, 2x boxstatief, 1x Processor/ Limiter.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• DeejayTim
          • Jan 2009
          • 46

En over de apparatuur: dat klopt , want ik verzorgde op 2 oktober het geluid (DJ), overigens vandaag weer (8 oktober), foto's video's volgen.

MAAR: vergis je niet; alleen 1 zo'n Matrixsetje heeft al een output van 1,2kW (en er komt een behoorlijk rendement uit; 120dB / 1w, 1meter ), laat staan 2.

Verder hoeft een DJ niet per sé Pioneer te hebben; Numark / Cortex is ook degelijke kwaliteit. Het gaat uiteindelijk om de muziekkeuze, hoe hij de techniek beheerst EN het belangrijkste: of hij een leuke avond verzorgt en dat de mensen en de opdrachtgevers het dus naar hun zin hebben!!
          Je moet ook bedenken dat ik het voor mijn hobby doe, en geen proffessioneel verhuurbedrijf.

Hier dus nog een keer het materiaal waarvoor ik verantwoordelijk was:

Geluid:
          - 2x B-52 Matrix 2000 geluidsset
          - 2x Phonic SEM 715 monitors/ PA speakers
          - 1x Behringer EP-1500 eindtrap (natuurlijk in flightcases)
          - 1x Flightcase, inhoud: Cortex HDC3000, Numark CDN22 mk4 (tijdelijke vervanging van mijn CDN 95), Numark c3Fx.
          - Koptelefoon en microfoon
          - 1x processor, compressor / limiter (Behringer)

Overig:
          - 4x podiumdeel 3m x 1,5m
          - 4x boxstatief K & M
          - 1x afrokdoek 3m x 1,8m
          Last edited by DeejayTim; 13-05-10, 08:11.
          TSD Licht & Geluid.

Comment

• DeejayTim
            • Jan 2009
            • 46

Ik wil niet veel zeggen: ik kan me geen stoelen herinneren. Dat de DJ (ik) er volgens jou "suf" achter staat, is maar een momentopname.

En zoals Jan al zei: ik kan moeilijk een dj bar aanschaffen, omdat de situatie elke keer weer anders is, je zit anders met een aantal beperkingen wat betreft het oppervlak. En zo lelijk zijn een afrokdoek en een paar flightcases nou ook weer niet .
            Last edited by DeejayTim; 08-10-09, 09:09.
            TSD Licht & Geluid.

Comment

• rick1993
              • Nov 2007
              • 209

Wat dacht je van een paar zwarte houten plaatjes met je logo erop ofzo, (netjes afgewerkt met flightcase-profielen). Dan maak je een constructie dat je ze aan elkaar vastmaakt (maak je bijv. van 0,5 meter breed en dan kan je zelf kiezen hoeveel je er nodig hebt). En daar zet je je flightcase's achter. Zoveel ruimte neemt dat nou ook weer niet in...
              licht dat licht mij wel

Comment

• jens
                • Aug 2004
                • 1066

ok mischien geen 3 stoelen...maar wel 3 hangende mensen

of een feest nou suf is of niet je moet gewoon net doen of je het naar je zin heb...als jij gaat zitten hangen moet je ook niet van een zaal verwachten dat zei wel de dansvloer moeten vullen. lijkt net of je op deze manier op het j&h forum zit Als mensen jouw zien bewegen en enthousiast doen, dan hebben hun ook zoiets van hee! die gasten hebben er zin in! dus wij ook!

Comment

• DJ-Jan
                  • Jun 2008
                  • 326

Originally posted by jens
                  ok mischien geen 3 stoelen...maar wel 3 hangende mensen

of een feest nou suf is of niet je moet gewoon net doen of je het naar je zin heb...als jij gaat zitten hangen moet je ook niet van een zaal verwachten dat zei wel de dansvloer moeten vullen. lijkt net of je op deze manier op het j&h forum zit Als mensen jouw zien bewegen en enthousiast doen, dan hebben hun ook zoiets van hee! die gasten hebben er zin in! dus wij ook!
                  Gelukkig zijn de foto's die je er nu bij haalt van een jaar geleden, en word er inmiddels niet meer gezeten tijdens een show (altans, niet als de LJ naast de DJ op het podium staat).
                  Event-Light

Comment

• mhsounds
                    • Sep 2009
                    • 933

Ligt het aan mij, of zijn je MH chases wel erg hetzelfde?

Voor de rest vind ik het erg netjes, bij mijn brugklasfeesten hadden we 8 par 56 long en nog zonder filters ook

Afijn ik hielp ook niet mee toen.

Mooi, netjes, mischien volgende keer een backdropje?
                    Freelance Light and Video |
                    Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DJ-Jan
                      • Jun 2008
                      • 326

Backdrop was niet mogelijk omdat de statieven niet verder naar achteren konden, en de dj niet verder naar voren wou (bovedien had de dj dan geen frontlicht meer gehad).

Over de Mh's, beweging was inderdaad erg hetzelfde, probleem is dan ook dat ik het proggen van bewegingen in Freestyler waardeloos vind. Ben aan het sparen voor een pearl of Maxim, hoop daarmee er meer uit te kunnen halen (de gobo's en kleuren waren wel verschillend (al is dat op het filmpje weer net 2x dezelfde gobo)).
                      Event-Light

Comment

• mhsounds
                        • Sep 2009
                        • 933

Ben nu ook aan het sparen voor de pearl, dat ding kost helaas klauwen vol geld...

Bij mij werkt freestyler niet eens, zit je met een niet werkende dongle...
                        Freelance Light and Video |
                        Waarom zeggen ze allemaal trusst?

Comment

• DJ-Jan
                          • Jun 2008
                          • 326

En weer een feestje gehad, ik was zelf verantwoordelijk voor het licht, helaas had ik die avond 2 klussen en moest ik dus licht bijhuren. Het was een gala voor de 2de klassen, school wou graag een wat kleiner setje dan de vorige dus kwam uiteindelijk het volgende er te staan.

Apparatuur lijst:

16x par 56
                          2x Sunstrip
                          1x 50 cm spiegelbol (incl. motor)
                          2x 3m Prolyte X30D truss
                          2x Manfrotto 087NWB wind-up
                          1x Multidim
                          1x D-pack 6 dimmer
                          1x 1500watt stroboscoop
                          1x Martin Magnum 2000pro

Controllers:
                          1x zero88 Jester 48
                          1x dj-switch 6

Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!
                          YouTube - 2de klas gala HNL 08-10-09 Event-Light

kabels waren deze keer niet goed weg gewerkt, kwam helaas door het feit dat ik in tijdnood kwam omdat ik niet bij de krachtstroom aansluiting kon (en pas stroom had 20 minuten voor aanvang).
                          Maar doordat het s'avonds donker genoeg was en de opdrachtgever par 56 wou i.p.v. par 64 kon niemand het zien.
                          Normaal zijn de kabels altijd keurig weg gewerkt maar het zat me die dag niet echt mee...
                          Last edited by DJ-Jan; 10-10-09, 23:25.
                          Event-Light

Comment

• Stoney3K
                            • Sep 2007
                            • 1399

Originally posted by DJ-Jan
                            kabels waren deze keer niet goed weg gewerkt, kwam helaas door het feit dat ik in tijdnood kwam omdat ik niet bij de krachtstroom aansluiting kon (en pas stroom had 20 minuten voor aanvang).
                            Als het om kabels gaat zit dit er trouwens niet verkeerd uit, zolang er geen 'waslijnen' dwars over je zichtlijn heen lopen is er verder vaak weinig van te merken. Zolang niemand met een zaklamp je truss gaat lopen inspecteren zal je hooguit van collega's commentaar horen, het totaalplaatje op de foto's ziet er prima uit.

Tipje voor de volgende keer: Tape alle kabels tegen de achterste buis van je truss aan, dat kost veel minder tijd dan creatief vlechtwerk. Als je een backdrop heb kun je zelfs alle kabels naar achteren smijten en ze achter het doek laten bungelen. Net zoals je achter je eigen afrokdoek een kabelsoep mag maken, wat er buiten de zichtlijn gebeurt, zal niemand ooit weten...

Hartings splitsen doe je trouwens niet met break-in en break out spinners en stekkerdozen, maar ik heb het idee dat je dat al wel weet.
                            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• DJ-Jan
                              • Jun 2008
                              • 326

Tja, ik had een 6 kanaals dimmer en 12 parren, moest dus wel blokjes gaan gebruiken (wat een heerlijk werk was om te doen..)

Normaal gebruik ik vierkante truss, dan kan ik de kabels gewoon er op liggen (maar de volgende keer zal ik kijken ofdat ik ze er achter kan leggen).
                              Event-Light

Comment

• Stoney3K
                                • Sep 2007
                                • 1399

Originally posted by DJ-Jan
                                Tja, ik had een 6 kanaals dimmer en 12 parren, moest dus wel blokjes gaan gebruiken (wat een heerlijk werk was om te doen..)
                                Je had geen barren met Harting doorprik? In dat geval kun je ook nog een connectorpaneel met twee Harting females maken, zodat je er altijd twee barren op aan kan sluiten.

Normaal gebruik ik vierkante truss, dan kan ik de kabels gewoon er op liggen (maar de volgende keer zal ik kijken ofdat ik ze er achter kan leggen).
                                Er los achter leggen blijft op driehoek-truss niet liggen. Zet het dus vast!
                                First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...