Nieuwe Draaitafel + Lichtbrug Hebben Jullie Nog Tips Of Iedeeën?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Originally posted by Upgrading your system
    Zoals ik al zei
    Klopt, maar ook al zouden die dimmers (of switchpacks) op 16A afgezekerd zijn, dan nog is 1,5mm² voldoende. Als de bekabeling al gelegd is is het onnodig om het te vervangen.

Ik dacht dat jij zei dat als ze 16A zouden zijn, dat dan 2,5mm² nodig is.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Jeffrey H
      • Oct 2007
      • 9

Originally posted by hugovanmeijeren
      Klopt, maar ook al zouden die dimmers (of switchpacks) op 16A afgezekerd zijn, dan nog is 1,5mm² voldoende. Als de bekabeling al gelegd is is het onnodig om het te vervangen.

Ik dacht dat jij zei dat als ze 16A zouden zijn, dat dan 2,5mm² nodig is.

Groeten Hugo
      ok bedankt,
      ze zijn afgezekert op 5á als ik me niet vergis

Dus ik laat het zo

bedankt
      groetjes, jeffrey

Comment

• stefan90kauw
        • Jun 2005
        • 189

Originally posted by hugovanmeijeren
        Iets zegt me dat die Raveland kastjes dit niet halen...

Ik betwijfel die 20.000 ook een beetje eigenlijk.

18, is wel heel erg laag...

Comment

• Upgrading your system
          • May 2003
          • 1684

Nee, had geen idee welke dimmer hij had besteld. Als dit idd zo'n showtec ding is vanzelfsprekend geen bewaar.
          Is ook niet zo dat ik hem nu aanraad het te vervangen hoor, daarvan is in mijn post geen sprake. Ik dacht het alleen even aan te halen voor het geval er een zwaar(der)e dimmer ingehangen zou worden.
          never mind, het zit zoals het nu zit, en wanneer je de dimmer gebruikt die je gaat gebruiken gaat het allemaal goed.

edit: stefan, die ravelands hebben piézo tweetertjes aanboord, die gaan wel hoog, het draagt niet ver, maar ik denk dat het er wel uitkomt. Ik ken die ravelands verder niet, dus het is maar een veronderstelling. mischien dat iemand het exact weet.
          Last edited by Upgrading your system; 28-10-07, 21:49.
          Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• DJ-sjaakie
            • May 2007
            • 62

mooi set kben een beetje jaloers
            maar als ik jou was zou volgende keer boxen in een wat neutralere kleur nemen
            draaien is mijn hobby

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by DJ-sjaakie
              Spraypaint is your friend ... overigens vind ik dat blauw wel apart. Al had ik dan zelf een wat donkerder tint blauw gekozen met donker gekleurde conussen.

Verder een mooi voorbeeld in de categorie "zo kan het ook": Geen in verhouding erg dure apparatuur in je setup maar alles wel op de goeie manier opgebouwd en weggewerkt. Dat houten 19" rackje is daar een goed voorbeeld van: Waarom heb je daar meer voor nodig? Als het een vaste installatie is en het hoeft niet elke week in en uitgeschroefd te worden, dan geef ik je geen ongelijk.

Ik zit wel een beetje te kijken naar je lichtbrug: Hij ziet er mooi uit maar er hangt in verhouding wel aardig wat aan. Hoeveel kilo kan die brug volgens de specificaties dragen?
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by Jeffrey H
                Ik heb de zwaarste versie van raveland
                Gelukkig zitten er dan wielen onder anders kost het je jou rug

Comment

• Jeffrey H
                  • Oct 2007
                  • 9

60kg dacht ik maar als het goed is zit ik daar nog niet aan

Comment

• Jeffrey H
                    • Oct 2007
                    • 9

Speakers waren er toen nog niet in die kleur
                    nu zijn ze wel in het zwart verkrijgbaar

Comment

• Stoney3K
                      • Sep 2007
                      • 1399

Originally posted by Jeffrey H
                      Speakers waren er toen nog niet in die kleur
                      nu zijn ze wel in het zwart verkrijgbaar
                      Zwart is zooooo 2007 ;-).... Je ziet nu ook wel regelmatig dat PA bedrijven hun speakers een ander kleurtje geven om er een beetje 'eyecatchers' van te maken. Zwart is een neutrale kleur die je goed in kan zetten als je niet wilt dat je speakers te zeer opvallen. Ik vind het persoonlijk ook wel apart als je ook van je geluidsset iets aparts maakt wat ook gezien mag worden, in plaats van een stapeltje rechthoekige dozen die toevallig geluid maken.

Comment

• Funmaker
                        • Jun 2006
                        • 922

geluid moet je niet zien wel horen (en evt voelen )
                        dus geef mij maar het zwarte/grijze kastje dat toevallig geluid maakt
                        de disco kleuren steek ik wel in de par lampen als het moet
                        Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Stoney3K
                          • Sep 2007
                          • 1399

Originally posted by Funmaker
                          geluid moet je niet zien wel horen (en evt voelen )
                          dus geef mij maar het zwarte/grijze kastje dat toevallig geluid maakt
                          de disco kleuren steek ik wel in de par lampen als het moet
                          Smaken verschillen om een reden ... ik ben iemand die graag 'the whole package' goed aangekleed wil zien, en dus qua decor niet echt veel onderscheid maak tussen een speaker of elk ander vierkant/rechthoekig blok op het podium (behalve natuurlijk dat de voorkant vrij blijft, for obvious reasons. ). Zwart kan in veel gevallen ook goed staan, zeker als je al veel licht hebt hangen dan wil je niet dat de speakers te veel aandacht gaan trekken en het dus te druk wordt.

Comment

• Funmaker
                            • Jun 2006
                            • 922

Dus als het kan ziet jouw geluidsysteem van je drive in eruit als een systeem met de kleuren van de regenboog?
                            En je wilt serieus genomen worden? ieder zijn smaak maar dat is niet mijn smaak

maar ik ga er niet over discusieren
                            Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Stoney3K
                              • Sep 2007
                              • 1399

Originally posted by Funmaker
                              Dus als het kan ziet jouw geluidsysteem van je drive in eruit als een systeem met de kleuren van de regenboog?
                              En je wilt serieus genomen worden? ieder zijn smaak maar dat is niet mijn smaak

maar ik ga er niet over discusieren
                              Dat zeg ik ook weer niet ... er is een verschil tussen pimpelpaars en een kleur als donkerblauw bijvoorbeeld. Dan maakt het ook nog uit wat je erbij hebt staan: Als je een volle DJ-booth hebt met een fronttruss afgeladen aan licht, dan ga ik ook geen 'anderskleurige' speakers neerzetten omdat ze zo nodig een eyecatcher moeten wezen ;-)... Zoals ik al zeg, subtiele details en met stijl toepassen, niet zomaar 'dit is geel en het is in de aanbieding, dat kan er vast nog wel bij!'

Comment

Working...