Nieuwe Draaitafel + Lichtbrug Hebben Jullie Nog Tips Of Iedeeën?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jeffrey H
    • Oct 2007
    • 9

Nieuwe Draaitafel + Lichtbrug Hebben Jullie Nog Tips Of Iedeeën?

Wat vinden jullie van mijn Drive-in.

Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

Afgelopen zomer een nieuwe draaitafel gebouwd.

Hebben jullie nog tips voor mij?

Ik hoor het graag.

zelf vind ik het niet slecht voor mijn leeftijd.
  • dj wes4
    • Jan 2006
    • 35

de tafels zien er goed uit, genoeg stopcontacten iig
    ook handig om zo te zorgen dat je alles erin kunt stoppen en ervoor kunt zorgen dat je evt 1 of 2 of alle 4 de tafels kunt gebruiken, vaak ook te maken met plaatsgebrek

Ik persoonlijk werk liever met apparatuur in flightcases, verder zou ik de signaalkabels en speakerkabels via een paneeltje naar buiten laten komen weet niet of je dat al doet maargoed dat is altijd wel erg handig

veel succes nog

groetjes wes

Comment

• Jeffrey H
      • Oct 2007
      • 9

haha
      stopcontacten zijn er voor het switch pack maar die zit er nog niet in gebouwt , die is besteld.
      & voor het looplicht

groetjes,
      Jeffrey

Comment

• beyma
        • Oct 2002
        • 1614

Je bent heel leuk bezig,alleen je electra werk bracht een grote glimlach op me gezicht Blijft lastig he, een bochtje buigen in die pijpen

Tip voor de volgende keer, neem een buigveer en een schildersföhn op een lage stand, dan buig je fluitend die bochten er in!

Maar waar ik me wel behoorlijk "zorgen" om maak is dat spanbandje aan de rechterkant van je lichtbrug, dat is dus een teken dat je echt teveel gewicht er aan hebt hangen, maak meer gebruik van die T stukken
        dan zien de mensen ook wat meer van jou !
        Last edited by beyma; 26-10-07, 23:06.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• lightzone
          • Oct 2006
          • 261

mooi dj meubel (om verwarring te vermijden kun je beter niet over een draaitafel praten)

je lichtbrug vind ik wel redelijk slecht geplaatst , wij zien je helemaal niet staan.
          miss die volgende keer achter je plaatsen ?

ook nog een winnertje erbij ofzo.

mooie basis zou ik zeggen , hoe is je geluid ?
          jumping is not a crime

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

Hahaha, heel scherp beyma,
            moet zeggen dat ik pas na jou reactiezag wat het geval was.

fohn is idd een mogelijkheid, maar met wat oeffening kan het ook goed zonder. buigveer door de buis, beetpakken met de duimen naar elkaar met ongeveer 10 a 15 cm ertussen, en buigen. Je bocht zal altijd iets terugbuigen, dus je moet hem iets verder buigen dan 90 graden.

Waag er eens een paar buizen aan om het te leren. Als je het eenmaal kan verleer je het nooit meer.

verder ziet het er netjes uit, wat betreft je lichtbrug, tsjah, dat weet je waarschijnlijk zelf ook wel. je zelfbouw lampen zijn heel leuk, maar ook erg zwaar. opzich niet erg, maar dat zorgt er wel voor dat er ook weinig in je rekje kan.
            Verder is er altijd ruimte voor verbetering, maar met deze mooie Dj-bar heb je weer een stapje in de goede richting gedaan.
            Ga door en blijf het forum volgen.

edit: o-ja, nog even een kleine opmerking. Ik zie dat je bij het bedraden je keurig aan de codering houdt, en zwart als schakeldraad aanhoud. nu is het zo dat wanneer je grotere vermogens dimt tot bijvoorbeeld 16 amp je beter even hiervan af kan wijken en de zwarte draad vervangen voor een bruine. het is namelijk zo dat de schakeldraad slechts 1,5 mm dik is en de bruine 2,5. geen idee wat voor dimmer je besteld hebt, en waarschijnlijk ga je nu niet aan die 16 amp komen, maar het is wel even een goede om te onthouden. Beter een mm2tje te dik dan een halve te dun.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Jeffrey H
              • Oct 2007
              • 9

Die pijpjes tjaa volgende keer weer :P

Dat spanbandje op mijn t stuk zat er omdat de aansluiting tussen de t stuk en het statief lam is daar is ook een nieuwe voor onderweg en dan kan het spanbandje weg.

Mijn geluid:
              [FONT='Verdana','sans-serif']2x Dap Audio Speakers 350 watt p/s[/FONT]
              [CENTER][CENTER]4x RAVELAND LED-POWERBOX X1838 L-II[/CENTER][/CENTER]

[CENTER][CENTER]Vermogen (RMS/max.)[/CENTER]
              [CENTER]200 / 500 W[/CENTER]
              [CENTER]Frequentiebereik[/CENTER]
              [CENTER]18 - 20.000 Hz[/CENTER]
              [CENTER]Impedantie[/CENTER]
              [CENTER]8 Ω[/CENTER]
              [CENTER]Geluidsniveau[/CENTER]
              [CENTER]96 dB[/CENTER]
              [CENTER]Afm. (bxhxd)[/CENTER]
              [CENTER]530 x 850 x 300 mm[/CENTER][/CENTER]

[CENTER][CENTER]2x Power versterker[/CENTER]
              Type
              PA-8000 zwart
              Sinusvermogen
              2 x 220 W bij 4 Ω
              Muziekvermogen
              2 x 380 W bij 4 Ω
              Gewicht
              8 kg
              [/CENTER]

Wat betreft die zwarte draad ga ik aanpassen.(veiligheid voor boven alles).

Comment

• jans
                • Feb 2003
                • 869

Originally posted by Upgrading your system

edit: o-ja, nog even een kleine opmerking. Ik zie dat je bij het bedraden je keurig aan de codering houdt, en zwart als schakeldraad aanhoud. nu is het zo dat wanneer je grotere vermogens dimt tot bijvoorbeeld 16 amp je beter even hiervan af kan wijken en de zwarte draad vervangen voor een bruine. het is namelijk zo dat de schakeldraad slechts 1,5 mm dik is en de bruine 2,5. geen idee wat voor dimmer je besteld hebt, en waarschijnlijk ga je nu niet aan die 16 amp komen, maar het is wel even een goede om te onthouden. Beter een mm2tje te dik dan een halve te dun.
                De zwarte kleur kun je beter blijven gebruiken, het blijft een schakeldraad. Verzwaren naar 2,5 is wellicht verstandig.
                Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Jeffrey H
                  • Oct 2007
                  • 9

Originally posted by jans
                  De zwarte kleur kun je beter blijven gebruiken, het blijft een schakeldraad. Verzwaren naar 2,5 is wellicht verstandig.
                  bruine draad met aan beide uiteinde een zwarte tapeje om het te blijven zien als schakeldraad?

Comment

• hugovanmeijeren
                    • Oct 2004
                    • 1436

Originally posted by Jeffrey H
                    Frequentiebereik
                    18
                    - 20.000 Hz

Iets zegt me dat die Raveland kastjes dit niet halen...

Wat betreft die zwarte draad ga ik aanpassen.(veiligheid voor boven alles).
                    In principe is het niet nodig om je bekabeling voor 2,5mm² te vervangen. Als je dimmers op 16A zijn afgezekerd (wat ik betwijfel, een Showtec multidim bijvoorbeeld is afgezekerd op 5A) is 1,5mm² nog voldoende.

2,5mm² is beter, maar kijk even of het echt nodig is. Als je dimmers niet boven de 10A zijn afgezekerd zou ik het sowieso gewoon zo laten.

Groeten Hugo
                    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Jeffrey H
                      • Oct 2007
                      • 9

Originally posted by hugovanmeijeren
                      Iets zegt me dat die Raveland kastjes dit niet halen...
                      Ik heb de zwaarste versie van raveland en het geluid is toppie

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4524

Een tip, en nu ga ik volledig buiten mijn "kennisveld".

Bouw frontjes voor je luidsprekers!
                        Als je met deze setup feesten gaat doen dan loop je kans dat zelfs per ongeluk er al iets tegen je conussen aanloopt. Laat staan dat er gewoon een kind eens met zijn handjes die mooie glimmende bewegende conus eens wil voelen.
                        Draadroostes bij de bouwmarkt. Of voor mijn part een stuk speakerdoek (met strategisch geplaatste stukken klittenband) op een frame die je er na opbouw even voorzet.

Voor de rest vind ik dat je behoorlijk met oog voor detail bezig bent. En dan komt je discoshow uiteindelijk vanzelf steeds op een hoger plan.
                        lekker belangrijk!

Comment

• hugovanmeijeren
                          • Oct 2004
                          • 1436

Originally posted by Jeffrey H
                          Ik heb de zwaarste versie van raveland en het geluid is toppie
                          Hoi Jeffrey,

zelfs bij de professionele systemen zijn er maar heeeeeel weinig kasten die zo laag als 18Hz gaan. Dat is lager dan een mens kan horen.

Deze waarde kan gewoon niet kloppen, maarja dat hoef je ook niet te verwachten voor dat geld natuurlijk.

Wat je ook kan doen is je toppen even wat hoger (op statief!) plaatsen. Hoge tonen worden heel gauw tegengehouden als er bijvoorbeeld iemand voor gaat staan, daarom moet je zorgen dat je hoge tonen driver boven de hoofden van je publiek uit komt.

Groeten Hugo
                          Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Jeffrey H
                            • Oct 2007
                            • 9

Originally posted by showband
                            Een tip, en nu ga ik volledig buiten mijn "kennisveld".

Bouw frontjes voor je luidsprekers!
                            Als je met deze setup feesten gaat doen dan loop je kans dat zelfs per ongeluk er al iets tegen je conussen aanloopt. Laat staan dat er gewoon een kind eens met zijn handjes die mooie glimmende bewegende conus eens wil voelen.
                            Draadroostes bij de bouwmarkt. Of voor mijn part een stuk speakerdoek (met strategisch geplaatste stukken klittenband) op een frame die je er na opbouw even voorzet.

Voor de rest vind ik dat je behoorlijk met oog voor detail bezig bent. En dan komt je discoshow uiteindelijk vanzelf steeds op een hoger plan.
                            Ik neem aan dat je de binnenste 2 speakers bedoeld?

Dan ga ik dat zeker doen wel al over gedacht maar toch steeds weer uitgesteld maar bedankt voor de TIP

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Originally posted by hugovanmeijeren
                              In principe is het niet nodig om je bekabeling voor 2,5mm² te vervangen. Als je dimmers op 16A zijn afgezekerd (wat ik betwijfel, een Showtec multidim bijvoorbeeld is afgezekerd op 5A) is 1,5mm² nog voldoende.

2,5mm² is beter, maar kijk even of het echt nodig is. Als je dimmers niet boven de 10A zijn afgezekerd zou ik het sowieso gewoon zo laten.

Groeten Hugo
                              Zoals ik al zei
                              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...