Drive In (16j)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

GvH-E : wanneer het gaat om de orginele Hitec set HA215 met HA218. (ik heb dit nog niet vernomen van de TS.)
    De hitec set is een drieweg actief gefilterd systeem dmv een controller.

In het laag zit al 1200 watt aan laag per kast. 2 maal 18".. RMS vermogen
    In het mid zit of de 400 watt 15" of de 600 watt JBL 15" dit ook 2 maal per kast!! dus gaan we even uit van de 400 watt is dit ook alweer 800 watt RMS bij 4 ohm per kast.
    het hoog is een JBL driver, de grootste is zijn serie meende ik, 150 watt RMS bij 16 ohm. Hierop moet een versterker vermogen van minimaal 2 maal de rms waarde.

Uit ervaring weet ik dat op het mid met JBL minimaal 1200 watt moet, anders klinkt het mid erg wollig en zeker niet strak.

Je kunt op de processor ook gebruik maken van het 2weg knopje, hierdoor gaan de toppen als fullrange spelen. echter in combi met de bass is dit geen succes. en wanneer je dan 600watt op de topkast zet, komt er amper wat uit..

Verder lees ik dat er gebruik wordt gemaakt van de xlr stekkers en niet van de camcon stekkers, TS weet je dat de processor ook dient om je speakers heel te houden? deze processor heeft de functie dat hij niet alleen wat filtert maar controleert ook steeds je uitgang van je amps en grijpt in wanneer dit nodig is. Erg makkelijk en bijna hufterproof!!
    Met een digitale processor haal je er trouwens nog wel meer uit.. echter dan eerst wel even een paar grotere amps erbij kopen.

Te gebruiken, tot 100 man kun je het af met alleen de toppen.
    tussen de 100 en 200 man een andere set nemen. of een enkele 18" eronder zetten. Daarna is de set weer prima geschikt tot een 450 man Live en 550-600 man disco. evt dan een xtra sub erbij. Dit wel in combi met de juiste versterkers.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• GvH-E
      • Feb 2007
      • 122

Ik reageerde uitsluitend op de opmerking "dat de amps veel en veel te klein" zouden zijn en dat zie ik niet. Met 2x 1200 + 2 x 600 watt sinusvermogen zoals opgegeven kun je al heel wat. Dat de verhouding tussen laag en overige weergevers niet ideaal zou zijn was niet ter sprake gekomen en weet ik niet. Wat zou het vermogen van de amps moeten zijn? Het dubbele? Scheelt maar 3 dB.
      Het noodzakelijke vermogen wordt bepaald door de toepassing en situatie en niet door de speakers die eventueel veel meer kunnen aankunnen.
      GvH-E.

Comment

• mac tecson
        • Feb 2006
        • 348

Originally posted by GvH-E
        Waarom zou het toepassen van een Behringer mixer in deze situatie niet goed zijn? Graag uitleg wat er dan aan mankeert.
        "Klinkt beter" is een "te breed" antwoord.
        Omdat ie na verloop van tijd gewoon uit elkaar valt. Het is gewoon geen mixer van hoge kwaliteit. Zeker in zo'n set. Dus hard sparen; verjaardagen willen daar altijd wel redelijk bij helpen.

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

Het is idd een hi-tec processor en de kasten lijken ook heel veel op hi-tec, zullen het dus ook wel zijn. idd een serieus setje. Het al dan niet gebruiken van de sense terugkoppeling heeft natuurlijk niks te maken met de aansluiting naar de speakers, dit kan prima binnen in het rack. Het niet gebruik maken van de multiconnector is minder verstandig. Je zult per ongeluk maar een keer het laag op het hoog drukken.

En wat betreft de versterkers, Hoe zwaarder hoe beter idd. Vroeger werd dit met crowns gedaan, een 2400 op het laag een 1200 op het mid en een 600 op het hoog. Zelf heb ik een setje met 2400 op laag 1200 op mid en een oud jamo 200 ding op het hoog. Gaat super. Ook heb ik laatst op de tweede set wat s1200's gegooid is prijstechnisch interresanter. een s1200 gebrugd per kant op het laag, een s1200 op het mid en zo'n zelfde jamo ding op het hoog, Je hoort verschil, maar het viel mij zeker niet tegen.

Joost
          Last edited by Joost van Ens; 25-03-07, 13:45.

Comment

• GvH-E
            • Feb 2007
            • 122

[quote=mac tecson]Omdat ie na verloop van tijd gewoon uit elkaar valt. Het is gewoon geen mixer van hoge kwaliteit. Zeker in zo'n set.

Betreft de toegepaste Behringer mixer, over wat er aan zou mankeren in deze situatie? Het zegt mij nog steeds niets. Loos geroep dus. GvH-E

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

Originally posted by mac tecson
              Omdat ie na verloop van tijd gewoon uit elkaar valt. Het is gewoon geen mixer van hoge kwaliteit. Zeker in zo'n set.
              Betreft de toegepaste Behringer mixer, over wat er aan zou mankeren in deze situatie? Het zegt mij nog steeds niets. Loos geroep dus. GvH-E
              Yeah, laten we gaan flamen!

Er is in deze situatie niks mis, nog niet. De Behringer zal echter wel de zwakste schakel gaan vormen hier. En dat is nou weer zonde als je zon A-klasse PA hebt staan.

( nou moet ik toegeven dat mijn budget AH ondertussen ook de zwakste schakel is in mijn setup..)

Keek laatst ook wel érg vreemd op toen ik achter een setje CamcoVortex /NEXO PS15/LS1200 werd gezet, met jawel. Een Behringer tafel.. (Wat ik totaal teniet vind doen aan zon prachtig setje)
              lala..

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

Ik reageerde uitsluitend op de opmerking "dat de amps veel en veel te klein" zouden zijn en dat zie ik niet. Met 2x 1200 + 2 x 600 watt sinusvermogen zoals opgegeven kun je al heel wat. Dat de verhouding tussen laag en overige weergevers niet ideaal zou zijn was niet ter sprake gekomen en weet ik niet. Wat zou het vermogen van de amps moeten zijn? Het dubbele? Scheelt maar 3 dB.
                Het noodzakelijke vermogen wordt bepaald door de toepassing en situatie en niet door de speakers die eventueel veel meer kunnen aankunnen.
                GvH-E.
                Mijn ervaring zegt dit namelijk!! de mid speakers, JBL2226 werken gewoon niet voldoende naar mijn idee met een 600watt versterker!
                met 200 watt kun je ook een bak herrie maken, waar het om gaat is dat de set pas tot zn recht komt met veel meer vermogen.

En daarnaast, dit is een drieweg set. Of je zet de toppen fullrange.. en dan is 600 watt voor 1200 watt rms op het mid/laag echt zeker te weinig.

Crown staat erom bekend goed door te drukken.
                toch vind ik een 1200 op het mid ook aan de licht kant.
                Ik had eerst een Studiomaster D1600 op het mid, 800 watt rms aan 4 ohm. nu met 1200 watt op het mid een stuk beter en opener!! geluid.

Maar misschien wel goed om te weten:
                Is de set wel orgineel met Gauss, EV of JBL en niet van een stel andere speakers voorzien?
                Last edited by Watt Xtra; 25-03-07, 18:09.
                JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

Working...