Mijn drive-in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Ik vraag me af hoeveel er echt van jou is en hoeveel je hier gehuurd had,want voor iemand van 18 (die z'n geluid omschrijft als 7 kw "boksen") is dit toch wel een behoorlijke investering...

Maar oke, ik vind je parren bij deze opstelling teveel naar het midden gericht, als je die per twee stuks nou naar de zijkanten van de tent had gezet, dan lijkt het allemaal nog wat voller en heb je veel meer spreiding van licht !
    Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• deurklink

En wat al helemaal gaaf is een paar parren op het witte tentzeil! Afgelopen weekend ook gedaan.. Je krijgt een hoop gratis spreiding door de reflectie van het doek. Zeker in zo'n lage tent is dat mooi mee genomen. Zal wat foto's ervan opzoeken en posten.

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Originally posted by Outline
        Weet niet welke keuring jij aanhoudt, maar volgens de CE-norm mag je aan een T4 van Showtec toch echt maar 1.5A per kanaal hangen!

Tijd voor een boetekleedje?
        Nee zeker niet, tijd om eens goed aan je productkennis te werken...

kwam in paar minuten zoeken niet verder dan een Duitstalige handleiding, maar dat zal voor CE keuring niet uitmaken
        linkje: http://webdisk.planet.nl/highl007/pu...-Dmx4bar-D.pdf

zitten dus 5A zekeringen per kanaal in, was ik nog erg summier met mijn 2A gokje...
        Je mag dus max.16A trekken....

Anders nog iets?

Vraagje aan de topic starter: Hoe heb je dat gridje omhoog gewandeld?
        Statieven en toen aan het dak bevestigd of getakeld en vervolgens een deadhang op 4(?) punten?
        Last edited by moderator; 28-06-06, 07:34.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

Originally posted by moderator
          Nee zeker niet, tijd om eens goed aan je productkennis te werken...

kwam in paar minuten zoeken niet verder dan een Duitstalige handleiding, maar dat zal voor CE keuring niet uitmaken
          linkje: http://webdisk.planet.nl/highl007/pu...-Dmx4bar-D.pdf

zitten dus 5A zekeringen per kanaal in, was ik nog erg summier met mijn 2A gokje...
          Je mag dus max.16A trekken....

Anders nog iets?

?
          Bijna, showtec of botex of weet ik veel wie geeft als chinese norm idd een boel ampers op, maar voor de CE slechts 1,5A. Geen flauw benul waarom, maar toch is t zo.

Comment

• Banned
            Banned
            • Dec 2003
            • 951

4X5A is bij mij 20A totaal !!! dus valt buiten de norm van Nededland in mijn ogen !

Je hebt een reductieve en indictieve belasting weet niet precies hoe het zit maar 1 ervan is de maximale belasting per kanaal en de andere is de totale belasting op de 4 kanalen !

In nederland heb je fase van 16A 220V dus je kan de balk per kanaal belasten met 5A maar de hele balk 16A ( 4X4A ) dus in totaal mag de balk bij volle belastbaarheid maximaal 4X 880W MAXIMAAL trekken !

Denk dat dat de reden is dat er in volksgebruik maximaal 500W gebruikt word op zo'n t4 !!! ( of 4 multiparren )

Ook heb ikzelf de ervaring dat met 4X 1000W lampen de balk het niet erg lang volhoudt op intensief gebruik !

Chinese normen zijn totaal verschillend met de normen van Europa !

Ik kan het ook verkeerd hebben hoor ( correct me if i wrong )

Maar goed nu Back on topic :

Ziet er erg netjes uit de spullen en dat voor een 18 jarige ne een jaar drive in !!!!
            Ik denk dat er veel mensen jaloers zijn !!!

Maar welke delen heb je erbij gehuurd ??

Ik vindt het een beetje vreemd dat op 18 jarige leeftijd dit allemaal in een jaar heb gekocht of je moet een loterij hebben gewonnen ....................

En de rigging is inderdaad erg onverantwoord !

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

2 Mephisto: als je de reacties hierboven aangaande het T4 verhaal had gelezen, dan had het jou een boel tiepwerk gescheeld...

Waarom plaatsen we allemaal vraagtekens bij het riggingwerk als we niet eerst een reactie op de opgekomen vragen hebben ontvangen?
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Banned
                Banned
                • Dec 2003
                • 951

Als ik de andere reactie's lees zie ik allemaal verschillende meningen over de T4 balk de een zegt 20A belastbaar de ander per kanaal 1,5A dus mijn mening is wel terrecht vindt ik !

Er zijn nu 3 meningen over dezelfde balk. Maar goed ik hou erover op want het Topic gaat niet over deze T4 !

Wel zou ik graag willen weten welke spullen er in eigen beheer zijn en welke gehuurd, daar is nog steeds geen antwoord op gegeven,

Het ziet er allemaal goed uit zeker voor een 18 jarige die 1 jaar bezig is .....

Maar geeft wel aan dat er gehuurd is voor deze opdracht. Dus ben ik en de rest hier wel benieuwd.

Comment

• Sander200412
                  • Oct 2005
                  • 32

Originally posted by Pampus
                  Truss op de grond plaatsen zal altijd de veiligste optie blijven, mits je genoeg staanders hebt i.v.m. doorbuiging van truss e.d..

Persoonlijk zou ik voor 4 of 6 (ligt aan de te overbruggen afstand) staanders gaan. Takelmateriaal is prijziger en kun je niet overal toepassen!

Hoe heb je overigens de cirkel bevestigd op het andere trussmateriaal? Kan ik namelijk niet duidelijk zien op de foto's.

Verder gebruik je zo te zien wel de juiste klemmen voor apparatuur, waarbij ik er even vanuit ga dat je ook de verplichte safety's gebruikt.

Al met al had het veel erger gekunt hoor! Een aantal kleine puntjes en je hebt een perfecte en veilige drive-in waar velen U tegen kunnen zeggen.
                  Cirkel is bevestigd geweest met volgende trusshaken:

Safety's inderdaad overal gebruikt.

Als ik het goed versta, nog enkel wat truss bijkopen zodat ik de constructie op poten kan zetten... Wat zouden jullie aanraden, constructie is 7 x 3 m, 4 poten, of doe ik er toch beter aan om er 6 te nemen?

Comment

• ralph
                    Banned
                    • Aug 2000
                    • 2649

Zou je helemaal niet willen adviseren om dit als een zelfdragende trussconstructie weg te gaan zetten.

Zit je namelijk met het probleem dat je met (minimaal) vier grote statieven onderweg moet.
                    Daarnaast zit je dan weer met andere hoekstukken ( tweeweg ipv drieweg) en een heleboel extra truss meters die je moet gaan transporteren.

Denk dat je beter kunt investeren in kennis en kunde in de ophanging van je huidige systeem.

Comment

• Sander200412
                      • Oct 2005
                      • 32

Originally posted by mephisto
                      Als ik de andere reactie's lees zie ik allemaal verschillende meningen over de T4 balk de een zegt 20A belastbaar de ander per kanaal 1,5A dus mijn mening is wel terrecht vindt ik !

Er zijn nu 3 meningen over dezelfde balk. Maar goed ik hou erover op want het Topic gaat niet over deze T4 !

Wel zou ik graag willen weten welke spullen er in eigen beheer zijn en welke gehuurd, daar is nog steeds geen antwoord op gegeven,

Het ziet er allemaal goed uit zeker voor een 18 jarige die 1 jaar bezig is .....

Maar geeft wel aan dat er gehuurd is voor deze opdracht. Dus ben ik en de rest hier wel benieuwd.
                      Wel het zit zo, mijn ouders zijn zelfstandig, verhuur feesttenten, chemische toiletten, feestmateriaal en zo, en we hadden nog geen klank- en lichtinstallatie, en ze vonden dat het best was dat ik me daarin wat verdiepte. Daarmee dat ik ook een redelijk groot startbudget had. Dus eigenlijk is alles in het uitgetypte lijstje mijn eigendom. We hebben zo goed als alles wel in occasie gekocht dus dit hielp de prijs wel een stukje naar beneden .

Comment

• Sander200412
                        • Oct 2005
                        • 32

Originally posted by ralph
                        Zou je helemaal niet willen adviseren om dit als een zelfdragende trussconstructie weg te gaan zetten.

Zit je namelijk met het probleem dat je met (minimaal) vier grote statieven onderweg moet.
                        Daarnaast zit je dan weer met andere hoekstukken ( tweeweg ipv drieweg) en een heleboel extra truss meters die je moet gaan transporteren.

Denk dat je beter kunt investeren in kennis en kunde in de ophanging van je huidige systeem.
                        Daar heb je wel een puntje, maar het is wel een feit dat je lang niet overal je truss kunt ophangen. Bv in een spantent is het onmogelijk truss op te hangen he.

Comment

• mac tecson
                          • Feb 2006
                          • 348

Als je ouders toch zo'n bedrijf hebben is het makkelijker om in poten te investeren en ik neem aan dat het transport dan ook geen probleem is. Feesttenten zijn immers ook niet erg klein.
                          De andere kant van het verhaal is dat je moet bekijken hoevaak je dit spul los van een tent (waarin ophangen mogelijk is) zult verhuren.
                          Als je even een berekening maakt met de kosten en de baten van extra poten kun je zo uitmaken of het wel of niet haalbaar is om poten te kopen

Comment

• Sander200412
                            • Oct 2005
                            • 32

De meeste grotere plaatsen voor het verhuur wordt in spantenten gedaan waar het onmogelijk is om iets op te hangen, dit komt omdat een spantent veel goedkoper te verhuren is dan een kadertent (tent van op de foto). Vooral voor grotere afmetingen...

Comment

• Pampus
                              • Dec 2005
                              • 6

Kijk.. de cirkel heb je in ieder geval netjes bevestigd dan..

Tja, dat tenten verhaal is dan natuurlijk een ander verhaal:
                              Als je deze set alleen bij deze tent verhuurd zou ik waarschijnlijk voor de ophanging gaan (aangezien dit vaak een prettiger gezicht is dan poten), maar dan moet deze constructie wel mogen hangen in deze tent.. Aangezien je ouders deze verhuren neem ik aan dat je weet wat je doet en dat het ook veilig is.

Verhuur je deze set ook in de kleinere zaaltjes en (zoals je zelf ook al aan gaf) spantenten, dan zou ik voor poten gaan. Hoeveel? Tja ligt eraan wat jij erin hangt.. De exacte formules om dit te berekenen heb ik zo even niet, maar wordt wel ergens besproken op dit forum.

Hou er wel rekening mee dat bij bepaalde feestjes mensen het nodig vinden om in je truss te klimmen.. Maar daar hebben ze beveiligings mensen voor uitgevonden.

- Indien je voor 4 poten gaat: 4 hoeken (3-poot 90 graden) en een aantal meters truss (bijv. per poot: 1 x 2 m en 2 x 1 m zo kun je in verschillende in hoogte variƫrende ruimtes terecht met je truss)
                              - Indien je voor 6 poten gaat: 4 hoeken (3-poot 90 graden), 2 hoeken (T-stuk 90 graden) en een aantal meters truss (bijv. per poot: 1 x 2 m en 2 x 1 m zo kun je in verschillende in hoogte variƫrende ruimtes terecht met je truss)

Maar ook hiervoor kun je je leverancier raadplegen..
                              Last edited by Pampus; 28-06-06, 17:31.
                              Met vriendelijke groeten uit het oosten,
                              Frank Pol

Stichting Pampus

Comment

• Outline
                                • Feb 2006
                                • 1434

@MAC: Schouderklopje!

De A-discussie voor de T4's is al een aantal keer geweest. En aangezien ik ze zelf ook heb en mijn handleiding duidelijk zegt dat de CE-goedkeuring is verleend voor 1.5A per kanaal en de CHINESE goedkeuring voor 5A per kanaal, kan ik 2 conclusies trekken: Of jullie hanteren de Chinese goedkeuring (net zoals de Duitse handleiding) of ze hebben de CE-goedkeuring omhoog weten te krijgen naar 5A.

Tijd dat ik morgen Highlite even bel!

BOT: Waarom heb ik niet van die meer bemiddelde ouders? 't is nou namelijk niet een echt goedkope hobby...

Comment

Working...