Mijn drive-in show

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sander200412
    • Oct 2005
    • 32

Mijn drive-in show

Hey, in een tijd van 1 jaar heb ik volgende drive-in show:

Geluid:
    - Passieve geluidsset Technovoice + versterking QSC (7 kW)
    - 2 actieve speakers MacMah (300 W/stuk)
    - 2 Cd spelers Denon DN-S3000
    - 2 Technics sl1200 platenspelers
    - Rodec mx180 mkIII mengpaneel

Licht:
    - Truss 3 x 7 m + cirkeltje 4 m
    - 4 Movitec SL250 moving heads
    - 4 Martin mx-1 scans
    - 16 par64's (telkens op DMX fourbar van showtek)
    - Spiegelbol 50 cm
    - Rookmachine Martin Magnum Pro 2000
    - stroboscoop
    - Martin Lightjockey PC

foto's:

That's it.

Kben nu aan het kijken voor ofwel een laser aan te kopen ofwel 4 martin mania SCX700 scanners, ofwel wat extra truss.

Wat denken jullie?
    Last edited by Sander200412; 28-06-06, 14:33.
  • daantje
    • Aug 2004
    • 265

het ziet er goed hoor voor 1 jaar werken. Alleen de afwerking moet veel beter! los hangende witte berdeeelblokken en hangende witte kabels in het niets, beetje jammer.
    en ik vraag me af hoe jij deze trus constructie hebt opgehangen? en of dit riggingtechnisch verantwoord is. Heb je duidelijkere foto's van je takels en stroppen.
    mvg Daniël
    can you feel the light [:)]

Comment

• Sander200412
      • Oct 2005
      • 32

De loshangende witte verdeelblokken en kabels is eigenlijk omdat het ging om een opendeurdag waar we nog moesten bijhuren, dit werd later afgewerkt toen dit materiaal bijgehangen werd, hier heb ik helaas geen foto's van, van de bevestiging heb ik ook geen foto's waarvoor mijn excuses

Comment

• Pampus
        • Dec 2005
        • 6

Check foto 4 voor bevestiging van truss... Klinkt als spanband en hangt aan dwarsliggers van tent: Lijkt me niet helemaal veilig..

En dan nu de hamvraag: Mag er zoiezo wel getakeld worden in dit type tent?

Verder overigens heel netjes voor iemand die een jaar bezig is, alleen veiligheid hé
        Last edited by Pampus; 27-06-06, 13:01.
        Met vriendelijke groeten uit het oosten,
        Frank Pol

Stichting Pampus

Comment

• Sander200412
          • Oct 2005
          • 32

Ok, dus ik merk dat ik op bevestigingen wel wat comentaar krijg, dus de volgende logische vraag:

Hoe moet ik het wel bevestigen?

Comment

• Pampus
            • Dec 2005
            • 6

Ligt er totaal aan wat jij precies in je trussje hebt hangen (het gewicht dus). Met dit totale gewicht stap je naar jouw leverancier van rigging. Zij kunnen je precies vertellen wat voor takels, banden, klemmen etc. je nodig hebt om dit veilig uit te voeren.

Buiten dit is het zeer verstandig de leverancier van de tent te raadplegen om na te gaan wat er nu precies aan gewicht in die nok mag hangen en/of er bevestigingpunten zijn. Zijn er geen bevestigingspunten dan zijn er volgens mij klemmen op de markt die je kunt bevestigen in de nok van bepaalde tenten.

Update 15:04:
            Zag net een topic wat hierover gaat..

Last edited by Pampus; 27-06-06, 14:05.
            Frank Pol

Stichting Pampus

Comment

• Sander200412
              • Oct 2005
              • 32

Truss op de grond laten staan is wss de meest veilige oplossing. of niet? Maar dan moet ek natuurlijk weer truss bijkopen . En dat kan natuurlijk alweer wat geld kosten

Comment

• Pampus
                • Dec 2005
                • 6

Truss op de grond plaatsen zal altijd de veiligste optie blijven, mits je genoeg staanders hebt i.v.m. doorbuiging van truss e.d..

Persoonlijk zou ik voor 4 of 6 (ligt aan de te overbruggen afstand) staanders gaan. Takelmateriaal is prijziger en kun je niet overal toepassen!

Hoe heb je overigens de cirkel bevestigd op het andere trussmateriaal? Kan ik namelijk niet duidelijk zien op de foto's.

Verder gebruik je zo te zien wel de juiste klemmen voor apparatuur, waarbij ik er even vanuit ga dat je ook de verplichte safety's gebruikt.

Al met al had het veel erger gekunt hoor! Een aantal kleine puntjes en je hebt een perfecte en veilige drive-in waar velen U tegen kunnen zeggen.
                Frank Pol

Stichting Pampus

Comment

• shure-fan
                  • Sep 2003
                  • 1046

ziet er prima uit, alleen die witte stekkerblokken ja maar dat ga je nog vervangen ga ik vanuit....?
                  Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• sis
                    • Jul 2003
                    • 3305

Originally posted by shure-fan
                    ziet er prima uit, alleen die witte stekkerblokken ja maar dat ga je nog vervangen ga ik vanuit....?
                    We gaan toch weer niet beginnen over die witte stekkerblokken hé, AUB
                    Het lijkt wel een konijnenplaag te worden
                    sis
                    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• DJ_matthias
                      • Jun 2005
                      • 620

Originally posted by sis
                      We gaan toch weer niet beginnen over die witte stekkerblokken hé, AUB
                      Het lijkt wel een konijnenplaag te worden
                      sis
                      ja, snap het ook niet goed
                      bedoel... mensen op een feest, komen om te dansen, plezier te maken,... ze gaan zichzelf heus niet storen aan dat er daar nu wel of niet witte stekkerblokjes inhangen!
                      Hier op het forum (met een bende amateurs & pro's tezamen) valt het op omdat het al zoveel keer gepasseerd is.
                      De kans dat je op een feest, zoveel mensen uit dit vak tesamen tegenkomt, die dan allemaal gaan liggen zaniken over dat witte stekkerblokje is volgens mij wel zeer klein

dus laat het voor eens en voor altijd duidelijk zijn

[CENTER]de discussie over de (al dan niet witte) stekkerblokken is vanaf vandaag (27 juni 2006)
                      AFGEROND

[LEFT]
                      [/LEFT]
                      [/CENTER]
                      we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
                      Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Konijnenplaag? Hebben we in ieder geval al iets te eten met kerst!

Mijn aandachtspunt: Par64 op een Showtec T4. Dit mag niet omdat je deze 4barren maar tot 300W per kanaal mag belasten! Dus of Raylights of 500W lampen. En dan mag het eigenlijk officieel ook nog niet...

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5946

Euhm...500 Watt per lamp das euhm...ff uit het blote hoofd net ietsje meer dan 2A per kanaal, terwijl je maximaal 16A(!) over een T4 mag trekken....

Zullen we overgaan tot zinnige reacties? dank u!
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• stekelvarke
                            • Dec 2004
                            • 1062

inderdaad, je mag gaan tot 5A per kanaal (dus ongeveer zon 1150W) en 16A max (dus 3680W), uiteraard kan je dan je 1000W parren niet alle 4 full on late branden voor lange tijd maar dat is voor disco ook niet nodig.

Voor de rest ziet het showtje er wel ok uit(zeker voor nog maar 1 jaar bezig te zijn). Enkel moet de mannier van riggen veel meer aandacht krijgen zoals al eerder gezegd. En warom je rookmachine in de truss? is het niet makkelijker om ze op de grond te zetten? ook om bv warme lekken water op iemands hoofd te voorkomen?
                            Last edited by stekelvarke; 27-06-06, 20:07.
                            exit night into LIGHT

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by moderator
                              Euhm...500 Watt per lamp das euhm...ff uit het blote hoofd net ietsje meer dan 2A per kanaal, terwijl je maximaal 16A(!) over een T4 mag trekken....

Zullen we overgaan tot zinnige reacties? dank u!
                              Weet niet welke keuring jij aanhoudt, maar volgens de CE-norm mag je aan een T4 van Showtec toch echt maar 1.5A per kanaal hangen!

Tijd voor een boetekleedje?
                              Last edited by Outline; 27-06-06, 20:15.

Comment

Working...