Drive-in show van 15 jarigen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • john w
    • Jan 2006
    • 35

Het is gewoon een geld kwestie!
    Geen geld , toch je best doen. Wie is er niet zo begonnen?

De mensen met hun opmerkingen over de apparatuur hebben vast en zeker wel iets over voor de topic starter zo te lezen, aparatuur kost geen drol!(dat begrijp ik in ieder geval uit jullie manier van schrijven) Mochten er mensen zijn die de topic starter willen sponseren? Ze zijn van harte welkom!

Comment

• disckiller
      • Feb 2006
      • 136

Originally posted by john w
      Het is gewoon een geld kwestie!
      Geen geld , toch je best doen. Wie is er niet zo begonnen?

De mensen met hun opmerkingen over de apparatuur hebben vast en zeker wel iets over voor de topic starter zo te lezen, aparatuur kost geen drol!(dat begrijp ik in ieder geval uit jullie manier van schrijven) Mochten er mensen zijn die de topic starter willen sponseren? Ze zijn van harte welkom!
      [FONT=Verdana]Ho ho je hoor niemand zeggen dat het geen hele investering is, zeker voor een 15 jarige.
      Deze jongens zetten een 2 tal foto's op dit forum van hun set.
      Wat wil je dan dat wij eerlijk zijn tegen deze jongens en ze proberen verder op weg te helpen, of gaan liegen tegen ze en zeggen dat ze het geweldig voor elkaar hebben.
      Voor de rest is er weinig mis met het spul voor een thuis installatie (evt een garagebox feestje).
      Maar dit betreft een topic in een drive-in subforum van een pro licht en geluid forum, dus is de doelstelling van dit 2 tal waarschijndelijk om een drive-in show te gaan verzorgen met deze sets.
      Nu kunnen we bv ook zeggen dat ze vooral de raveland set moeten gaan in zetten voor het drive-in werk, met het gevolg dat ze bij hun opdrachtgever een flater slaan of ze te helpen door het advies te geven om met de anderen set een show te geven.
      Voor de rest geven wij ze een aantal verbeteringspunten, zorg dragen voor een licht installatie die eigelijk voor een drive-in onmisbaar is.
      Voor de rest zeggen we niet dat ze deze direct moeten aan schaffen, maar geef ik ze de tip om voor dat ze zich als een echte drive-in show profileren
      eigelijk wel zorg moeten dragen voor z'n installatie.
      Meden dat ze het geld die ze eigelijk willen steken in een installatie die het helemaal niet is beter kunnen opsparen en later besteden aan verlichting.

Voor de rest wat sponsoring betreft, laten de ouders de hobby van zoon lief maar bekostigen.
      Voor de rest wil ik evt wel best geld steken in iets wat voor mij ook geld op kan leveren, maar geld investeren in een stel jongens van 15 vind ik toch wat gevaarlijk.
      Laat ze maar terug komen als ze 18 zijn, ervaring op gedaan hebben, en in het bezit zijn van een rijbewijs BE.
      Sorry maar ik steek me geld liever in mijn eigen kinderen dan in die van een ander.[/FONT]

Comment

• GoTMoRe
        • Aug 2005
        • 350

Originally posted by disckiller
        [FONT=Verdana]
        Voor de rest wat sponsoring betreft, laten de ouders de hobby van zoon lief maar bekostigen.
        Voor de rest wil ik evt wel best geld steken in iets wat voor mij ook geld op kan leveren, maar geld investeren in een stel jongens van 15 vind ik toch wat gevaarlijk.
        [/FONT]
        Jij zou eens met mijn ouders moeten praten!
        lala..

Comment

• Dj-Sjors

Wat ik al eerder zei, de een neemt licht en de ander geluid. En oke als jullie allebei zo'n setje thuis willen hebben staan dan hou je die maar. Maar hoe hebben dan bepaald dat de een het mooie setje mag hebben met die Jb Systems Beat 6 en Numark CDN-35 en de andere die iets mindere. En waarom hebben jullie eigenlijk 2 sets

Comment

• MEEO Licht en Geluid
            • Nov 2005
            • 950

Originally posted by Dj-Sjors
            Wat ik al eerder zei, de een neemt licht en de ander geluid. En oke als jullie allebei zo'n setje thuis willen hebben staan dan hou je die maar. Maar hoe hebben dan bepaald dat de een het mooie setje mag hebben met die Jb Systems Beat 6 en Numark CDN-35 en de andere die iets mindere. En waarom hebben jullie eigenlijk 2 sets
            Lezen sjors: dit staat op pagina 1:

Originally posted by aymeric
            dan hebben we allebij thuis een set :P voor feesten voegen we ze bij elkaar
            Ik snap het nut er ook niet van maarja
            Last edited by MEEO Licht en Geluid; 01-05-06, 10:38.
            MEEO Audio Licht Rigging,
            Mark van der Werff
            Groningen

Comment

• MEEO Licht en Geluid
              • Nov 2005
              • 950

Ik vind trouwens het gedoe van geld een beetje kinderachtig. De ene heeft ouders die veel geld in hun zoon/dochter zijn onderneming steekt, de andere niet. Als deze jongen ouders heeft die zijn bedrijfje graag sponseren, laat ze dan lekker. Zelf ben ik van het licht en heb ik toch geluid op mijn kamer: bestaand uit een oude Technics versterker en 2 Philips speakers. En dat gaat hard horw

Dus bij deze: de een kan kiezen voor licht de andere voor geluid...
              MEEO Audio Licht Rigging,
              Mark van der Werff
              Groningen

Comment

• aymeric
                • Apr 2006
                • 24

wij waren eerst 2 aparte dj's voor gewone kleine feestjes a 20 man maar toen d8en we van nu laten we maar is samenvoegen dus een groter feestje gedraait met de spullen van ons allebi met wel een succes

maar dan wel de ravelands op de phonic 860:P

ohja eerder deze vraag: hopelijk zetten jullie het niet helemaal open op jullie kamer ( dat doen we dus soms wel )

na de top kasten voor op de raveland gaan we wel licht halen maar ik wou eerst een beetje mid\hoog want die klinken minder uit de ravelands maar als ik de bass openzet dan gaat het echt hard hor.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by aymeric
                  na de top kasten voor op de raveland gaan we wel licht halen maar ik wou eerst een beetje mid\hoog want die klinken minder uit de ravelands maar als ik de bass openzet dan gaat het echt hard hor.
                  Hard en mooi zijn wel twee heel erg uit elkaar lopende kwaliteiten en Raveland klinkt niet mooi.

Je vraagt hier om advies maar je doet er verder eigenlijk niet zo veel mee. Moeten wij dan nog wel doorgaan met advies geven?

Ga zoals hier al vele malen is verteld op pad met set 1 (Warfdale) en laat die Raveland lekker op je kamer staan. Topkasten voor bij een set Raveland die je niet gebruikt buiten de deur is zonde van de centen. Koop er een setje parren bij en je begint goed.

Is natuurlijk jou/jullie eigen geld dus lekker mee doen wat jezelf wilt maar je kunt natuurlijk wat met de adviezen hier gaan doen i.p.v. je blind staren op een grote stappel speakers waaruit wel hard maar geen mooi geluid uitkomt.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Kijk, om alle discussies over die twee setjes op te lossen: het is toch perfect te begrijpen dat ze allebei DJ willen spelen? Dan moeten ze toch ook allebei kunnen oefenen? En dat gaat niet als er maar 1 de geluidsset heeft. Dus oplossing: de ene gebruikt een goedkoop mixertje enz. voor te oefenen en investeert met het bespaarde geld in licht en de andere werkt met de echte geluidsinstallatie en oefent daar op en investeert er ook volledig in. Alle problemen opgelost... iedereen tevreden
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• kriszz
                      • May 2006
                      • 1

Je moet ergens beginnen. Je kan niet gelijk een D&B set kopen of weet ik veel.

Comment

• GoTMoRe
                        • Aug 2005
                        • 350

Originally posted by kriszz
                        Je moet ergens beginnen. Je kan niet gelijk een D&B set kopen of weet ik veel.
                        Totdat je er eindelijk eentje hebt, en daarvoor VELE andere budget shit rommel, en er dan nog s achterkomt van goh als ik gelijk een d&b kocht had ik nu zelfs al 2 van die setjes gehad, plaatsvan al die budget rommel waar je uiteindelijk niks aan hebt gehad.

De grootste fout van de beginner in mijn ogen, die ook bijna iedereen begaat.
                        ( zo ik ook, en achteraf gerekent, had ik nu al wel een dubbele soundprojects pa kunnen hebben plaatsvan die 2 Xactjes nu )
                        lala..

Comment

• vdm-producties
                          • Mar 2006
                          • 37

Originally posted by GoTMoRe
                          Totdat je er eindelijk eentje hebt, en daarvoor VELE andere budget shit rommel, en er dan nog s achterkomt van goh als ik gelijk een d&b kocht had ik nu zelfs al 2 van die setjes gehad, plaatsvan al die budget rommel waar je uiteindelijk niks aan hebt gehad.

De grootste fout van de beginner in mijn ogen, die ook bijna iedereen begaat.
                          ( zo ik ook, en achteraf gerekent, had ik nu al wel een dubbele soundprojects pa kunnen hebben plaatsvan die 2 Xactjes nu )
                          ja maar als 15/16 jarige ben je al blij met zulke spullen dat was jij ongetwijfeld ook je moet toch ergens mee beginnen als je het een koopt kom je vanzelf het ander tegen en niemand heeft meteen een budget om een grote licht/geluidset te kopen
                          Last edited by vdm-producties; 02-05-06, 18:35.

Comment

• mac tecson
                            • Feb 2006
                            • 348

Als je doorspaart voor het grote geluid kun je niet op je 15e beginnen met je hobby en erachter komen of je het wel leuk vind. Maar het punt is wel nuttig; niet te veel rommel kopen, maar gewoon iets langer sparen voor betere spullen

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Speakers en ander materiaal koop je toch een beetje voor hetgeen je gebruikt... Jij doet schuurfeestjes natuurlijk, en voor huiskamers... Dan zijn die Raveland's prima en ga je geen DB set aanschaffen (want voordat je die terug hebt verdiend...). Later doe je meer, schaf je de Dap K112 ofzo aan, en als je groter word ga je weer upgraden..
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
                                • Aug 2005
                                • 350

Originally posted by Dr. Edie
                                Speakers en ander materiaal koop je toch een beetje voor hetgeen je gebruikt... Jij doet schuurfeestjes natuurlijk, en voor huiskamers... Dan zijn die Raveland's prima en ga je geen DB set aanschaffen (want voordat je die terug hebt verdiend...). Later doe je meer, schaf je de Dap K112 ofzo aan, en als je groter word ga je weer upgraden..
                                mja dan zal ik al snel zeggen, hou die ravelands, huur voor grotere dingen en spaar dan totdat je ook daadwerkelijk geluid iets fatsoenlijks kan aanschaffen. Want neem aan dat als het leuk gaat met die ravelands en je krijgt wat grotere feesten, dat je dan ook al wel weet dat je ermee verder wilt gaan.

Alleen is het denk ik bij pubers enz zo dat het hebben van die luidsprekers ook al heel wat is ( zo ervaarde ik dat tenminste altijd dan ) En dan koop je nog wel s overhaast wat..
                                lala..

Comment

Working...