citaat:Geplaatst door deloitte
Als het niet veilig zou zijn had ik het ook niet gedaan, dan zou ik even heen en weer gereden zijn en geni's opgehaald hebben. Maar het was echt goed stevig. We hebben er met 4 man aan gehangen en dat ging makelijk! Er hing nog geen 80kg aan denk ik. Geef eens wat op en aan merkingen over de rest.
Als het niet veilig zou zijn had ik het ook niet gedaan, dan zou ik even heen en weer gereden zijn en geni's opgehaald hebben. Maar het was echt goed stevig. We hebben er met 4 man aan gehangen en dat ging makelijk! Er hing nog geen 80kg aan denk ik. Geef eens wat op en aan merkingen over de rest.
Dan over jouw manier van truss-berekenen, die 4 man wat eraan hangen is een moment opname, op dat moment hangt er wel tig honderd kilo in, maar dat hangt er niet de hele avond aan. De touwen worden dus slapper door het gewicht wat er continu in hangt. Nou zijn het dikke touwen wat ik zo kan zien, dus dat zal niet in 1 avond omlaag donderen (helaas).
Maar zoals je zelf wel kan zien, hangen er parren onder de touwen, en die dingen geven warmte af. Gevolg is dus, dat het genoemde proces van verslappen dus sneller gebeurd.
Nou ben ik ook niet rigging-expert #1, maar met enig inzicht kan iedere w*us inzien dat dit niet kan. Het is even wachten op Rinus, die kan je precies uitleggen hoe en waarom niet als hij er zin in heeft tenminste. Gebruik ook eens de zoekfunctie, ik herinner me nog een 'ringen-rigging' topic.

Haha maar nee niet meer doen, truss aan klimtouw hangen, ook al zegt een school dat het kan, jij werkt en bent verantwoordelijk voor jouw werk, hoe dan ook!
Comment