kerst gala 22 dec

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mark-LED
    • May 2004
    • 822

citaat:Geplaatst door deloitte

Als het niet veilig zou zijn had ik het ook niet gedaan, dan zou ik even heen en weer gereden zijn en geni's opgehaald hebben. Maar het was echt goed stevig. We hebben er met 4 man aan gehangen en dat ging makelijk! Er hing nog geen 80kg aan denk ik. Geef eens wat op en aan merkingen over de rest.
    Over het punt ABN wil ik niet eens beginnen, maar ik neem aan dat Nederlands nog steeds een verplicht vak is op het voortgezet onderwijs?

Dan over jouw manier van truss-berekenen, die 4 man wat eraan hangen is een moment opname, op dat moment hangt er wel tig honderd kilo in, maar dat hangt er niet de hele avond aan. De touwen worden dus slapper door het gewicht wat er continu in hangt. Nou zijn het dikke touwen wat ik zo kan zien, dus dat zal niet in 1 avond omlaag donderen (helaas).

Maar zoals je zelf wel kan zien, hangen er parren onder de touwen, en die dingen geven warmte af. Gevolg is dus, dat het genoemde proces van verslappen dus sneller gebeurd.

Nou ben ik ook niet rigging-expert #1, maar met enig inzicht kan iedere w*us inzien dat dit niet kan. Het is even wachten op Rinus, die kan je precies uitleggen hoe en waarom niet als hij er zin in heeft tenminste. Gebruik ook eens de zoekfunctie, ik herinner me nog een 'ringen-rigging' topic.

Comment

• Croock
      • Mar 2004
      • 29

ik reageer toch op de truss constructie.

Al heb je er met 10 man aangehangen, die touwconstructie is niet gemaakt om een konstante belasting te krijgen. Ook al hing er maar 80 kg aan. Dan kan ik in het vervolg ook wel microfoonkabels gebruiken om te takelen. Daar kan ik ook wel met 3 man aan gaan hangen. Maar die houden het niet de hele avond vol. Ik vind het gewoon schandalig. Als je niet weet hoe je iets moet takelen, doe het dan niet, en zet gewoon statiefjes neer.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Het probleem zit hem niet zo zeer in de balastbaarheid van het touwwerk van de ringen, die kunnen deze belasting wel hebben, een slingerend persoon brengt hele hoge last over op het touw. dit zal het probleem niet zo snel zijn.

hetgeen dit gevaarlijk maakt is voornamelijk het feit dat een touw niet bestand is tegen hoge temperaturen en dus zou kunnen bezwijken onder de temperatuur van de parren of wanneer er brand uit breekt.

Je zou dan zeggen, dan brand de zooi toch wel af, maar als je bij het naar buiten vluchten dan ook nog rekening moet houden met het vallend "rigwerk" van een creatieve hijscrea is dit niet echt iets waar je blij van wordt.

maar bovenal, de ringen zijn hiervoor niet gemaakt!
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• deurklink

citaat:Geplaatst door Croock

Al heb je er met 10 man aangehangen, die touwconstructie is niet gemaakt om een konstante belasting te krijgen. Ook al hing er maar 80 kg aan. Dan kan ik in het vervolg ook wel microfoonkabels gebruiken om te takelen. Daar kan ik ook wel met 3 man aan gaan hangen. Maar die houden het niet de hele avond vol. Ik vind het gewoon schandalig. Als je niet weet hoe je iets moet takelen, doe het dan niet, en zet gewoon statiefjes neer.
          Vind dat altijd grappig .. Touwen schijnen nooit goed te zijn.. Toch wil ik even een andere blik op de zaak "touwen" gooien misschien een beetje off topic maar toch...

Sinds dat scouting is opgericht (vorige eeuw ergens volgens mij) worden grote houten objecten gebouwd van paaltjes die vervolgens met touwen aan elkaar geknoopt worden.. Uiteraard zijn er genoeg kleine objecten bezweken vaak met een hoop gelach en ongetwijfeld liep het wel eens niet goed af (al ken ik zelf geen verhalen)

Toch worden torens van 10m of hoger gebouwd en staan er zelfs mensen op en dat met een beetje touw! Nu heeft de arbo ook de scouting ondertussen ontdekt en moeten wij ook in de veiligheidshesjes etc. Heel verstandig maar toch...

Maar eerder omdat het overkwam waaien vanuit het prof circuit dan dat er grote ongelukken zijn gebeurt in de hobbywereld (scouting)

Comment

• DJ_Marcel
            • May 2005
            • 55

het totaalplaatje ziet er niet uit, veel te rommelig, en ik weet ook niet waar die truss aan hangt:S maar dat is alles behalve een kettingtakel.. foto's zijn ook erg donker
            en zie ik een verdwaalde rent-all kist?
            w0000t

Comment

• Ahmed Al Dayri
              • Oct 2005
              • 354

Waarom trouwens niet gewoon op statieven? Het zou makkelijk gekund hebben, (statieven naast speakers), aangezien daar toch geen publiek komt.

Comment

• dj franko
                • May 2005
                • 116

Deloitte: Je zei dat als de touwen niet veilig waren je wel even heen en weer zou gaan en statieven ging halen. Waarom deed je dat dan niet gelijk?

groetjes
                Franko
                Hoi!

Comment

• KS
                  • Oct 2005
                  • 23

citaat:Geplaatst door deurklink

Vind dat altijd grappig .. Touwen schijnen nooit goed te zijn.. Toch wil ik even een andere blik op de zaak "touwen" gooien misschien een beetje off topic maar toch...

Sinds dat scouting is opgericht (vorige eeuw ergens volgens mij) worden grote houten objecten gebouwd van paaltjes die vervolgens met touwen aan elkaar geknoopt worden.. Uiteraard zijn er genoeg kleine objecten bezweken vaak met een hoop gelach en ongetwijfeld liep het wel eens niet goed af (al ken ik zelf geen verhalen)

Toch worden torens van 10m of hoger gebouwd en staan er zelfs mensen op en dat met een beetje touw! Nu heeft de arbo ook de scouting ondertussen ontdekt en moeten wij ook in de veiligheidshesjes etc. Heel verstandig maar toch...

Maar eerder omdat het overkwam waaien vanuit het prof circuit dan dat er grote ongelukken zijn gebeurt in de hobbywereld (scouting)

Ik ga er even verder op in hakken.

Ik kan het zo snel niet vinden maar ik wil je even wijzen op een stuk tekst geschreven door Rinus Bakker wat ik laats op, ik geloof, zichtlijnen heb gelezen. Dit ging over de verwoestende werking van bijvoorbeeld een par op diverse hijmaterialen.

Volgens mij is het punt wel duidelijk dat het hijsen met de touwen niet verantwoordelijk is. Het spul is er niet voor gemaakt, daar gaat het om.

Comment

• deloitte
                    • Sep 2005
                    • 135

citaat:Geplaatst door dj franko

Deloitte: Je zei dat als de touwen niet veilig waren je wel even heen en weer zou gaan en statieven ging halen. Waarom deed je dat dan niet gelijk?

groetjes
                    Franko
                    franko
                    waarom ik geen statieven ben gaan halen is omdat ik het vijlig genoeg vond om er een klein truss je aan te hangen van 80 kg voor 4 uur!!

gr bram
                    voor de een z'n uitgang is voor de ander z'n ingang....

Comment

• deloitte
                      • Sep 2005
                      • 135

crook,

ik weet hoe ik moet takelen ik doe dit gemiddeld 1 keer per week. voor de duidelijkheid de school zij dat we het daar aan mochten hangen. en ja ik had statiefjes neer kunnen zetten dat heb ik niet gedaan omdat de school het goed vond zo, maar voor jullie zal ik er de volgdekeer gini's neer zetten(ook voor mezelf natuurlijk).

gr bram

Comment

• deloitte
                        • Sep 2005
                        • 135

citaat:Geplaatst door DJ_Marcel

het totaalplaatje ziet er niet uit, veel te rommelig, en ik weet ook niet waar die truss aan hangt:S maar dat is alles behalve een kettingtakel.. foto's zijn ook erg donker
                        en zie ik een verdwaalde rent-all kist?
                        marcel

het totaalplaatje ziet er rommelig uit???? er zit nu alleen geen doek voor ons meubel voor de rest ziet het er tog goed uit d8 ik zo. en die kist(versterkerrack) is GEEN kist van ******** maar heb ik overgenomen van mijn werk (janssen sound & light).

gr ram

Comment

• Watt Xtra
                          • Oct 2004
                          • 1119

nou dan hoop ik niet als baas zijnde dat je ook daar zulke praktijken uithaalt, Ik heb ook veel met dergelijke touwen gewerkt, was op de lagere school, altijd erg gezellig.
                          Met gym kooi-aap spelen heette het!! Dan werd de gymzaal vol gezet met die gymtoestellen en waren er een aantal tikkers, en maar boven in die touwen blijven hangen Haha maar nee niet meer doen, truss aan klimtouw hangen, ook al zegt een school dat het kan, jij werkt en bent verantwoordelijk voor jouw werk, hoe dan ook!
                          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• djnoegi
                            • May 2005
                            • 40

Het ziet er niet slecht uit, maar de fotos zijn nogal donker.

Comment

• axs
                              Moderator
                              • Jun 2002
                              • 2687

citaat:Geplaatst door deloitte

ik weet hoe ik moet takelen ik doe dit gemiddeld 1 keer per week.
                              If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• Upgrading your system
                                • May 2003
                                • 1684

idd, dat viel mij ook meteen op.

Jij bent degene die verstand zou moeten hebben van hetgeen je doet, niet de school.

al zeggen ze 100 keer dat iets mag, als ik er niet voor 300% achtersta gaat het gewoon de lucht niet in. wat het ook is en aan welke constructie dan ook.

als het fout gaat ben ik namelijk de lul, en de persoon die zei dat het kon is opeens verdwenen of heeft geheugenverlies.

-Met een vork prik je eten op, je snijdt het er niet mee.
                                -Met een auto kan je rondrijden, niet varen
                                -Met ringen doe je gymnastiek oefeningen, hieraan gaan we niet riggen.

als ik het mijn neefje van 10 vertel begrijpt hij het ook.
                                zo simpel is het nou eenmaal. je moet het leven niet ingewikkelder maken dan het is.
                                ze hebben al een manier voor je uitgevonden om op een veilige manier te riggen, waarom een andere proberen uit te vinden??

Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

Working...