iemand ervaring met deze lichtbrug?
Collapse
X
-
Ja, ik heb ervaring met deze brug. Alleen heb ik hem niet met wind-up. Hij bevalt goed, is licht en je kunt hem makkelijk vervoeren.
Enige nadeel is dat de schroeven waarmee je de stallage in elkaar zet met een imbus sleutel vastgezet moeten worden. De koppelingen zou ik als ik jou was direct vervangen door bouten met iets van vleugelmoeren. Scheelt een hoop tijd met opbouwen.
Je hebt trouwens ook versies waar nog een T stuk op de statieven zit. Dat is handig wanneer je weinig plaats hebt om de gehele brug op te bouwen. -
Ik raad je aan om door te sparen tot als je "echte" truss kan kopen.
Aan deze dingen kan je niet erg veel aanhangen, bovendien hebben ze plastieke koppelingen, en zijn ze niet "langer" te maken. Een voordeel is wel dat hij ongelofelijk goedkoop is, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan als hij is in elkaar valt en al je dure spullen stuk op de grond liggen.exit night into LIGHTComment
-
Zo'n vaart zal dat niet lopen.citaat: Een voordeel is wel dat hij ongelofelijk goedkoop is, maar daar heb je natuurlijk niet veel aan als hij is in elkaar valt en al je dure spullen stuk op de grond liggen.
Heb toen ik begon ook 2 jaar of zo mee gedraait. Had er toen 2 scans paar effecjes en wat parren aanhangen. Geen probleem. Alleen die plastic koppelingen gaan snel kapot. Voor die paar keer dat je draait is het geen probleem.
Maar als je verder en meer wil kan je beter gelijk doorsparen voor een echte.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
dat spul heet hier Showtec, en is nou niet bepaald het beste dat we kennen.
Maar voor dat geld mag je eigenlijk ook weinig verwachten.Comment
-
Showtec, alleen die naam spreekt boekdelen
Ik zou als ik jou was effe bij een AV bedrijf gaan kijken of ze niet een oud stukje truss hebben waarvan de koppelingen kapot zijn of iets dergelijks, als het maar een goed merk is, wat je dus voor een spotprijs over kan nemenw0000tComment
-
Ik heb die set ook nog staan. In het bggin lijkt het allemaal leuk, maar een tijdje valt ie stevig tegen.
Je bent ALTIJD gedwongen een opstelling van 3m breed te maken. Als je in een ruimte net 10cm met of minder nodig hebt: onmogelijk!
Ik zou doorsparen voor echte truss.Comment
-
Als je 12 ben is dat moeilijk lijkt mij.Vette boksuh meneer
[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]Comment
-
Beste Niels,
Ik kan je deze brug echt afraden! Zeker als je gaat werken met lichteffecten en scans! Zeker moving heads aan dit type brug is 100% AF te raden! Het belastbaar gewicht dat de fabrikant opgeeft , neem dit met een korreltje zout hé! (of zelfs een lepeltje zout)
De plastic koppeling is echt brol om het zo te zeggen. Ze zijn stijf, en niet flexibel. Na verloop van tijd verouderen ze zodat ze barsten, na 't barsten zit je brug los, en ga je bij belasting die barsten verder laten barsten, en zo gaat je brug na enkele kere op-en afbraak gewoon niet stabiel meer staan!
Kijk dan beter uit als het budjetvriendelijk moet zijn ... naar ofwel 2 statieven met dan grotere T-baren aan, ofwel naar een metalen lichtbrug set zoals de techno-truss van JB-Systems.
Deze is qua kwaliteit nog lang niet de Prolyte of Eurotruss, maar van kwaliteit toch al zeker 20x beter dan uw brug die jij hier laat zien!
Denk goed na voor ge zoiets als dit aankoopt! Dit is snel versleten / stuk! Dus eigenlijk is deze goedkope aankoop duurkoop omdat ze niet lang meegaat!
Ik hoop je hiermee iets geholpen te hebben Niels!
MVG,
FrankComment
-
Ik ben ook begonnen met dit feestding (alleen ook zonder de wind-up's)
binnen een maand heb ik alle koppelingen vervangen voor eigenontwerp stalen klemmen, en waarom, dat pisbakkenplastic breeks als je er naar kijkt. Lekker laten staan, een klem gaat er niet omheen want hij is als ik het goed heb 4,5 cm dik zodat een beetje trussklem niet past en als je er op gaat staan, zijn al je diagonaalstaven krom.
bij mij ligt ie inmiddels als bewapening in een vloertje [:P]Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment
-
Het vloertje is daar zeker duurder van geworden, maar of hij ook sterker geworden is betwijfel ik.citaat:Geplaatst door Upgrading your system
bij mij ligt ie inmiddels als bewapening in een vloertje [:P]
Voordeel is wel, dat het uit het zicht is.
gr. Herman________________________
Er is toch nog wel iemand die nog harder kan, MOOI of niet.Comment
-
Maar wel hol Martin. en waar het hol is kan water komen te staan en jij kan me vertellen wat er gebeurd als het hard gaat vriezen.
Maar punt 1: het vloertje ligt bij mij ex schoonmoeder.
punt 2 hij ligt idd uit het zichtJe leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.Comment

Comment