Schoolfeest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Ten eerste bedankt voor jullie reacties.
    Dat van de truss had ik nog niet gezien, ik moet zeggen dat ik er erg van schrik, als ik het zo zie...
    even over de rol die ik precies had met het feest, ook over eerdere zaken over materiaalkennis.
    Bij dit feest is gebruik gemaakt van een aantal verschillende bronnen van spullen:
    - eigen spul: 2de set speakers, lampen, truss, scanner, strobe en nog wat zooi.
    - drive in: dez\e was niet volledi; zorgde alleen voor: 1ste speakerset, t-barren, martin scanners, pc met bpm
    -overig, voornamelijk van prive spul van anderen: mengpaneel, lasertje (zou idd scarab kunnen zijn) en andere kleine dingetjes.
    In deze zaak ben ik zowel onderdeel van de drive-in (klein beetje, niet altijd), hoofd techniek van de school (als leerling, dus geen verantwoordleijkheden).
    Wat betreft de eerder genoemde haspel: Ik had opdracht gegeven deze vast te hangen, ik ging ervanuit dta alles was gecontroleerd door verantwoordelijke docent, daar is hij immers voor. Ook deze foto van de truss zal ik eens overleggen aan de leiding.

Gr. Pim

Comment

• Theexperience
      • Oct 2004
      • 23

citaat:Geplaatst door ralph

zeur niet Max, ik heb nog nimmer een truss overspanning gezien die niet doorbuigt!
      In het algemeen: als je moet zeieken, ga ff richting wc!
      Kan aan mij liggen maar: een truss constructie buigt altijd wel iets door, maar deze klik op misschien 1,5 meter van het steunpunt met deze belasting (slechts wat lichte effectjes) is als je het mij vraagt niet gezond. En volgens mij loopt het publiek er gewoon onderdoor!! Lekker verhaal noem ik dat [V]
      Stage Accompany: That\'s how music should sound!

Comment

• Imperator
        • Nov 2004
        • 71

Dat van die truss heb ik vanmiddag nog uitgezocht en de oorzaak liet mij erg schrikken. Het bleek dat in een van de 3-hoekige uiteindes, zon zijde van een driehoek was gebroken :|. Ik ge dat zeker voor de voglende keer dta we hem grbuiken oplossen, even die kant naar de buitenkant verplaatsen, ipv op een koppeling. Dit is waarschijnlijk het probleem geweest.
        En het publiek, dat kon als het goed is niet onder de truss komen, was afgezet. De enige keer dat ze eronder kwamen (enkele mensen) was bij zo'n limbo wedstrijd, maar die was voorbij voordat we er wat van konden zeggen.

Gr. Pim

Comment

• ralph
          Banned
          • Aug 2000
          • 2649

Wacht even hoor...

Dat die buisjeskoppelingen niet de meest ideale manier van truss koppeleln zijn en resulteert in meer dan gewneste defexie, dat wist ik, maar als een trussje is uitgescheurd (lees: overbelast is geweest) dan ga je die truss toch niet nog een keer gebruiken!!!!

Wat mij betreft ben je een enorme oetlul als je een truss met een uitgescheurd deel willens en wetens gaat gebruiken. Het is heel simpel een reden voor afkeur van de truss!

droef...

Comment

• Imperator
            • Nov 2004
            • 71

Het opnieuw gebruiken van de truss is helaas niet mijn keus...... Wat mij betreft moet er een nieuw deel besteld worden, maar anagezien het budget van de school volledig op is, zit dat ern iet in, voorlopg gelukkig ook geen schoolfeesten, dus hopelijk tegen die tijd wle geld. Ik zal zeker uit ethische overwegingen zo goed mogelijk mn best gaan doen om een nieuw deel te regelen, alleen is het niet aan mij.
            Als er idd geen nieuw deel komt, weiger ik nog met de truss te werken. Mij manier van oplossen uit de vorige post kwam oo kniet van mij, maar van iemand anders, maar dat was toen de enige voorstel naast een nieuwe komen.

Gr. Pim (donaties voor nieuw trussdeel altijd welkom)

Comment

• ralph
              Banned
              • Aug 2000
              • 2649

Even voor alle duidelijkheid: de enige juiste oplossing voor zo'n defect stuk truss is de vuilnishoop!

Hoe kan je hier in vredesnaam nog iets aan bevestigen, elke belasting die je eraan hangt is immers een gok...

Debiel die dat nog een keer wenst te gebruiken, overigens een net zo grote debiel die die zooi zo heeft overbelast!

woordekeuze is bewust zo bot, mocht ik jou, of een collega/docent/eender wat shockeren....terecht!

Comment

• Imperator
                • Nov 2004
                • 71

Ralph,
                Denk je niet dat ik al "geshockeerd" was toen ik de oorzaak hiervan ontdekte. Helaas is niet te achterhalen wie het is geweest, ben ik bang. En geloof mij, IK zal vanaf nu die truss niet meer opbouwen, als iemand anders dat wil doen kan ik daar weinig van zeggen, hoogstens waarschuwen, aangezien ik net zo goed een leerling ben als die ander. De leiding is ervan op de hoogte. Wat betreft het overbelasten, ik kan mezelf iig niet indenken dat tijdens het gebruik van de truss er meer aan dat dign heeft gehangen dan:
                8 parren, scanner, strobe, flood, mushroom en kabels.
                Heeft iemand dan nog suggesties waar de overbelasting vandaan kan komen? Zou het iets te maken kunnen hebebn met een slechte serie oid? Dan gaat hij namelijk gelijk terig naar de leverancier, aangezien hij pas een half jaartje oud is.

Gr. Pim

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Iemand die het leuk vind om je truss als klimrek te gebruiken misschien?
                  We're ready to party, are you?

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

Haa, ralph, je hoeft het niet gelijk naar de vuilstort te brengen, je kan er hele leuke Barkrukken van maken. maar verder deed ik er maar niets meer mee.

als je truss zo zwaar belast is geweest dat het uitscheurd dan is de kans aanwezig dat hij dat aan de andere kant ook doet, laat staan afscheurt

als hij niet is overbelast dan heb je denk ik een een of ander baggerbedrijf te pakken, want die hebben lassers van nix.
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Lj Mouzer
                      • Oct 2004
                      • 11

Verkeerde montage
                      Aantal keren de binnenbouten niet vast gemaakt slechts de buiten bouten. toen denk ik iemand voor de grap aan gaan hangen en het is gebeurd. Want zon truss krijg je echt niet zomaar kaduk. moet toch echt iets bij het monteren fout zijn gegaan en paar debielen aan hebben gehangen.

Comment

• Imperator
                        • Nov 2004
                        • 71

Alle bouten hebben bij mij weten altijd vast gezeten bij het opzetten... (zoalgn ik met dat ding werk)

Gr. Pim

Comment

• Michel_G
                          • Dec 2003
                          • 376

citaat:Geplaatst door Imperator

Een truss caré, was het maar zon feest dat we zon ding kregen, maar helaas daar is ook geen budget voor.
                          Wat was het totale budget voor licht en geluid eigenlijk dan ?
                          Is weer terug !

Comment

• Imperator
                            • Nov 2004
                            • 71

Zo af en toe een paar 1000 om een nieuwe licht óf een nieuwe geluidset te kopen. Vorig jaar was licht aan de baurt, maar aangezien alles toen vervangen is was er verder gaan geld meer. Nu komt er hopelijk een geluidsset, die is nml ook hard noadig, aangezien wat we nu hebben brak is + te weinig vermogen. En dan vrees ik dat er de komende paar jaar geen nieuw spul meer in zit (behalve noodzakelijk spul als kabels enzo). Maarja het probleem is ook een beetje dat onze school de nadruk legt op musicals, en niet op feesten. Die zijn alleen maar leuk als extraatje. Overige spullen moeten dan oo kaltijd gehuurd worden voor feesten.

Gr. Pim

Comment

• Lj Mouzer
                              • Oct 2004
                              • 11

Het is en blijft een school he.

Comment

• ronny
                                • Dec 2002
                                • 2138

citaat:Maarja het probleem is ook een beetje dat onze school de nadruk legt op musicals, en niet op feesten. Die zijn alleen maar leuk als extraatje.
                                vind ik eigenlijk normaal. een feest is nu niet bepaald educatief of cultureel verrijkend...

goed goed ik geef toe, de meeste opvoeringen van een school zijn meestal ook maar oersaai maar voor een school zal een fuif of feest nooit de voorkeur krijgen...

mvg
                                ronny
                                niet zagen, gewoon doen!

Comment

Working...