Schoolfeest

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Imperator
    • Nov 2004
    • 71

Schoolfeest

Hier dna nog ene serie foto's van mij. Het betreft hier een feest deels drive-in deels eigen. Eerst een materiaal lijstje gelijk maar:
    geluid:
    1x 1.3 kw speakerset (geen idee hoe verdeeld. kwam van peitsman)
    2x peavey monitor speakers
    1x bpm + controller
    1x dubbele cd-speler
    1x mengpaneel (geen idee welke)
    (dit kwam allemaal van de drive-in af)
    2x peavey tops + versterker
    2x peavey subs + versterker

Licht:
    3x 4-bar met Par 56
    8x pas 56 (showtec) op dimmer
    2x par 64 (showtec) op dimmer
    4x martin MX-1 scanners (martin, d0h)
    2x strobo (1x showtec, 1x onbekend)(was wat weinig...)
    1x firestorm scanner
    1x mushroom
    1x laser
    1x centerpiece (geen idee welke)
    4x showtec flood (1200 W p.s.)
    3x rookmachine (antari, geen idee welke)
    1x Liteputter CX-12 console
    1x showtec scanmaster
    1x 3m truss

Dit was oz ongeveer het materiaallijstje wel.

foto's:

Kijk voor meer foto's ook op: http://www.k68.nl/index.php?keuze=fo...humbnails&id=9

Gr. Pim

• Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

Heb getracht er iets van te begrijpen, maar vind alles een zwaar rommelig geheel. Ik zie een end truss (misschien gezichtsbedrog, maar zitten die delen wel goed in elkaar???) met daaraan twee losse parren, een strob, een firestorm en een scarab-gevalletje (Is dat die laser?[xx(])
    Dan zweeft daar ineens een bar-geval met een een spiegelbol, 3(?) parren en een mushroom.(benieuwd of dat effect nog zichtbaar was van zo'n hoogte) http://www.k68.nl/images/fotoboek/9/24.jpg

En ook een hele zooi kabels http://www.k68.nl/images/fotoboek/9/48.jpg
    Dat kan tog zo niet...[V]

En de rest van je parren plus scans kan ik al helemaal niet vinden! Het ziet er zwaar amateuristisch uit, als het maar gezellig is geweest.
    ps.. een dj die zn eigen mengpaneel niet kent [V]
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• rene.derksen
      • Feb 2004
      • 649

Mja over die kabels: non-de-jus! maargoed, voor de rest, het laatste tijd redelijk bekende syndroom: lampje hier, lampje daar, overal is het zooi! M.a.w. ik vind het er niet erg mooi uitzien. Volgens mij is er nog niet eens een lichtplan gemaakt en heb je je lampen ergens neergehangen waar het ook maar kwijt kon... magoe, misschien leer je er nog iets van
      Licht is altijd zwaar.

Comment

• Imperator
        • Nov 2004
        • 71

Bedankt voor het commentaar, ik zal even het een en ander ophelderen.
        a. De truss: Deze zit wel degelijk helemaal goed in elkaar. deze hebben wij alleen opgezet omdat er op het podium ook een zang-act zou komen, voor wat achtergrond licht. De firestorm en andere effecten hangen daar alleen omdat we verder geen plaats meer hadden. De kabels daarboven: 2 dmx-kabels, een zooi stroomkabels voor alle effectne die op een switch zaten en 2 speakerkabels. We haddne helaas niet de tijd om dit netjes weg te werken, aangezien we alles binnen 2 uur hebben moeten opbouwen, veel te kort dus.
        a. lampen: Er is wel degelijk nagedacht over de ophanging van de lampen; even een korte uitleg: in onze aula hebben we een open brug naar de nieuwbouw, daaronder hangen we altijd 1 bar met lampen (dit keer 4 of 5 geloof ik), dna heb je daar schuin tegenover de kluiskastjes staan, daaronder kunnen wij met een zelfgebouwde (en goedgekuerde) nog een bar ophangen voor een aantal lampen. daarbij hebben we in dit geval dan die mushroom gehangen en die spiegelbol. Het probleem bij ons is dat we geen grid oid hebben hangen en we dus erg afhankelijk zijn van vaste punten rondom. Op de bol stond overigens wle netjes een pinspot. De overige lampen stonden op de eerdere genoemde brug op hun statieven, deze waren van de drive-in dus konden we nergens anders los ophangen. Daar stonden ook de overige scanners en strobe etc.
        Ik weet dat het verre van ideaal is, maarja, we hadden maar redelijk korte tijd (en bij onsm aaktn iemand zich druk om dergelijke dingen, iig het publiek. Overigens ben ik van de techniek en is versiering en aankleding bij ons op school de taak van de amusement-afdeling.

Gr. Pim

Comment

• rene.derksen
          • Feb 2004
          • 649

Dat heldert inderdaad wel wat op. Maar dan nog, kun je niet 1 truss-caré bouwen, met een kruis erdoor. Hang daar al je baren op, in elke hoek een scan, in het midden je spiegelbolletje, enz. Staat dat niet veel mooier ofsow? En tjah, die versiering walg ik zelf ook altijd van op sommige scholen
          Licht is altijd zwaar.

Comment

• Dropsen
            • Jan 2004
            • 375

Owkeej, vooruit. Maar dan ben ik nog steeds van mening dat je die kabels daar zo niet kunt laten hangen. Alles zit door elkaar en de verlengdozen hangen zelfs in de lucht. Veel te gevaarlijk!

Het komt er dus wel op neer dat alles (vooruit niet zo maar), maar wel met een reden kris-kras door de zaal is verspreid: rommelig. Miss volgende keer iets van een truss-carree ja, of tog je zooi proberen bij elkaar te houden.

Heb je toevallig foto's van de scans, waar die hingen zeg maar en hoe?

Comment

• Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

Als je gewoon je kabels naar je verlichting zo aansluit dat je de kabel door de truss naar beneden laat komen bij de desbetreffende lamp, de kabels achter je truss langs legt met af en toe nog een keer door een spijltje heen haalt...
              ...DAN ben je in principe niet meer dan 5 min langer bezig al je kabels te bundelen en af en toe even een gaffa om je truss/kabels heen te tapen.

Als je alles zo aansluit dat je vanaf je lamp begint te bekabelen en DAN nog eens wilt wegwerken...tja...

Comment

• Imperator
                • Nov 2004
                • 71

@ rene master: Een truss caré, was het maar zon feest dat we zon ding kregen, maar helaas daar is ook geen budget voor.
                @ Dropsen: Ik heb helaas geen foto's van de scans, hoewle ze op de 1ste foto een beetje te zien zijn, alleen de lampen zie je dna van 2 stuks. Uit mn hoofd waren het 4 scans op een rijtje naast elkaar in een 2de "truss" (groot woord, was zon showtec ladder zonder t-barren bovenop). Maar waar zie jij verlengdozen hangen? Ik zie er zelf wel een aantal in de truss zitten (zaten vast met meerdere tie-raps (hoe schrijf je dat?)).
                p.s. Wat bedoel je met "een dj die zn mengpaneel niet kent" (vorige post). Het mengpaneel was niet van ons en ik heb daar ook niet gedraaid, ik was LJ op dat feesst, samen met een vriend van me.
                @ Overdrive: Tja, zoals jij beschrijft is wat lastig in deze opstelling aangezien alle kabels naar boven moesten, daar stonden nml de dimmers enz. En ja volgende keer zal ik ze idd (laten) bundelen.

Gr. Pim

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Gezellig feestje zo te zien aan de foto's.

Kabels bundelen: mag ik je aanraden om dat niet te doen?!
                  Dit is wellicht minder netjes, maar ach, dat zie je alleen op fotoos met flits!
                  De sukkel die kabels die uit een dimmer komen gaat samen bundelen met zijn speakerkabels gaat een enorme brom krijgen, lekker los laten hangen dus, en dan overdive (!!!) ik niets!

Je hebt het over twee uur opbouwtijd en noemt dat kort...Ik ben dan heel benieuwd met hoeveel mensen je aan het opbouwen bent geweest.
                  ter illustratie: wij bouwen een showtje binnen het uur met twee mensen, denk niet dat er veel meer/minder in wordt gesjouwd dan.

Leuk gedaan met de DJ op de trap.
                  Lastig verzoekjes aanvragen, maar dat kan ook weer een voordeel zijn natuurlijk
                  Had de dj nog een beetje licht om plaatjes te zoeken/te werken?

Comment

• Upgrading your system
                    • May 2003
                    • 1684

EERLIJK?? ik vindt het een gruwel, niet vanwegen je meteriaal, want dat zien we minder.

maar ik vind dat het een rommelig geheel is, je het materiaal niet obtimaal hebt benut en het niet netjes is afgewerkt.
                    Truss op foto staat veel te laag en kabels moet je netjes leggen en niet op gaan hangen.

nee, ik ben er niet kapot van. sorry voor degene die ik tegen de borst stuit.

ik denk dat als je het goed overdacht had je met hetzelfde materiaal een veel nettere show had kunnen neerzetten.

naar mijn mening kun je beter een dansvloer maken door het licht wat te concentreren op een bepaald deel van je zaal, dan overal hier en daar 1 lampje te hangen. je hebt daarvoor te weinig materiaal bij je.. als je praat over een MH of 15 en 8 par barren op zo'n feest dan kan dat maar niet met deze aantallen. (maar dat is een mening van mij)

verder is dit geen afzeikbericht maar ik wil je even de spiegel voorhouden uit mijn oogpunt. zodat je er mischien de volgende keer wat aan hebt.

grz Ron
                    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Dropsen
                      • Jan 2004
                      • 375

citaat:
                      1x dubbele cd-speler
                      1x mengpaneel (geen idee welke)
                      (dit kwam allemaal van de drive-in af)
                      2x peavey tops + versterker
                      Dan heb ik toch het idee dat alles wat er boven stond van jullie zelf is, maar goed. Ik ga verder volledig mee met Ron. Als je je licht centreert, bij je houdt, kan je een veel mooier plaatje maken. Dit was gewoon een zootje. Je truss te laag, maar je mushroom te hoog!

En het kan aan mij liggen, maar wat zweeft hier dan in het midden onder de truss? Een verlengdoos toch? Dat noem ik niet vastmaken met tie-raps!

En nog iets, was het inderdaad zo'n scarab-geval?

Comment

• Max
                        • Feb 2003
                        • 680

lekker doorhangend trusje:

Comment

• ralph
                          Banned
                          • Aug 2000
                          • 2649

zeur niet Max, ik heb nog nimmer een truss overspanning gezien die niet doorbuigt!
                          In het algemeen: als je moet zeieken, ga ff richting wc!

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door ralph

zeur niet Max, ik heb nog nimmer een truss overspanning gezien die niet doorbuigt!
                            In het algemeen: als je moet zeieken, ga ff richting wc!
                            Het Ralph, die truss dat Max aanhaald via die foto, die hangt wel enorm scheefgetrokken hoor. Zo het niet aan de koppelingen kunnen liggen? Want de stukken rechts "lijken" me recht te zijn.
                            in ieder geval .... als ik die foto zie , dan ziet dat er PRO-truss uit. Maar dat ik kan kijk naar het rampzalige wat er in hangt ... dan is het net of te truss bijna geen draagvermogen heeft.
                            Want denk jij daar over Ralph ?

Comment

• rinus bakker
                              • Mar 2002
                              • 5430

Heren,
                              dit ziet er gewoon uit als truss met interne koppelbuisjes en uitgelubberde gaten.
                              En bij dit soort zakkingen op zulke korte afstanden lijkt het mij dat er wel een af te keuren pen-gaatje bij zit!
                              Ik ben het met MAX eens,
                              maar zou in plaats van 'lekker' de term 'nogal' gebruiken als we het over 'doorhangend trussje' hebben....
                              een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...