School Disco - Djjef

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djjef
    • Sep 2004
    • 40

School Disco - Djjef

Hallo,

Ik heb op 5 november een disco op school waarbij ik moet gaan draaien helaas beschikt onze school niet echt over mooi apparatuur zei hebben 14 Spots en 2 Lange spots en 4 Floots, zelf heb ik al wat standalone spullen geregeld alleen nu was mijn vraag ik wil eigenlijk dit proberen te doen met de lampen, is dit mogenlijk

Groetjes Jeff

Hieronder krijgen jullie een beetje iedee welke lampen ik bedoel

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

Hey Jeff,

tja, ik zal dr geen doekjes om winden, maar om jouw spullen te vergelijken met het materieel dat gebruikt is in het filmpje, gaat niet echt.

Ik ben dus bang dat het resultaat niet echt zal gaan lijken op wat je zag in het filmpje....

Heeft school geen extra budget oid ? zodat je wat meer materieel kan huren ?
    cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• djjef
      • Sep 2004
      • 40

Neej de school wilt ons geen extra budget geven maare kan ik niet iets doen met strobo's of met wit licht denk je?[8D]

Comment

• daantje
        • Aug 2004
        • 265

dat op dat filmpje is ver weg en niet geschikt voor zo'n kleine "aula". als de school niet over extra budget wil nadenken kan je toch ook verder niks doen. stel de spotjes die je hebt leuk met leuke filters ervoor (programma erin als dat kan) en dan feest.
        je moet roeien met de riemen die je hebt. dus helaas.
        misschien als jullie ook het geluid huren kan je bijvoorbeeld met het geluid bezuinigen en net wat extra effecten huren mushroom, moonflower, derby etc. etc.
        succes ermee -> wacht op de foto's van de 5e!
        grtz daniel
        can you feel the light [:)]

Comment

• DjFx
          • May 2004
          • 307

Heb je zelf lichtapparatuur, kan je dat toch meenemen?
          Ik zie op je site dat je toch hebt:
          2x Draaibol,Par 56 Helicopter,4x Par 56 Short,Strobo Scoop,Rookmachine
          Ik zou gewoon dubbel dwars wezen en dat meenemen

En over dat filmpje, ik weet niet wat je met tig MH's in een kleine aula wilt, en wat wil je precies verwachten van het licht?

In iedergeval succes!

Comment

• djjef
            • Sep 2004
            • 40

Het ging mij meer om het effect wat je zag in het filmpje zoiets leek mij ook leuk om te proberen maare net wat je zegt ik neem me eigen spullen ook mee en daar kunnen we ook wel wel wat mee doen ik post de foto's op de forum als ik ze heb.

Allemaal bedankt voor de reactie's.

Comment

• MC Party
              • Sep 2003
              • 481

pffff, sorry hoor maar dit is wel de belachelijkste vraag die ik ooit gehoord heb. Jij staat daar waarschijnlijk voor een appel en een ei en je wil hetzelfde effect creëren als in het fimpje te zien is.
              Kheb het gevoel dat je helemaal niet weet waarover je praat wanneer je dat soort vragen stelt,maargoed dat terzijde, suc6 iig.
              Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)

Comment

• Olaf Duffhuës
                • Oct 2000
                • 2477

Ik denk tevens dat het verstandig is om meteen even wat Hollandsche les te nemen op die betrefende school...Zoals al vaker geroepen hier op het forum, typ a.u.b. goed Nederlands! En foto's horen thuis in het foto forum gedeelte, voor jou geldt dan dus het Drive in show Foto Forum...

edit door mod: onderwerp verplaatst naar juiste forum onderdeel.
                Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Het is goed om ideeën en een ambitie te hebben. Helaas, als je de middelen en het geld niet hebt dan zal je het moeten doen met wat je hebt. Wat je in het filmpje ziet zijn MH's en die heb je duidelijk niet. Nadoen wordt dan heel lastig zonder het juiste materiaal. Zou me er voor dit feest maar bij neerleggen dat het niet gaat lukken en er een knalfesst van maken met wat je wel hebt. Gebruik je fantasie en succes.

Ben benieuwd naar de foto's van het schoolfeest.

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Jef...

Voor schoolfeesten worden meestal drive-in shows ingehuurd. De school kan (neem ik aan) toch wel een paar honderd euro vrijmaken daarvoor? Je krijgt dat een complete show en je hoeft zelf bijna niets ervoor te doen.

De kosten kun je uit de entree terugverdienen (afhankelijk van hoeveel mensen er komen). En als je dan bij de schoolleiding vraagt of je ieder jaar een beetje mag kopen, kun je de set langzaam opbouwen totdat je zelf schoolfeesten kan draaien.

Tenzij je bij de schoolleiding iets van 25.000 euro los kan peuteren, dan kun je iets soortgelijks als van het filmpje kopen (alleen nog maar over het licht gesproken dan).

Comment

• deurklink

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Ik denk tevens dat het verstandig is om meteen even wat Hollandsche les te nemen op die betrefende school...Zoals al vaker geroepen hier op het forum, typ a.u.b. goed Nederlands! En foto's horen thuis in het foto forum gedeelte, voor jou geldt dan dus het Drive in show Foto Forum...

edit door mod: onderwerp verplaatst naar juiste forum onderdeel.
                      Ik zie ook zeker 1 Nederlandse taalfout in dit stukje anders!

En om eerlijk te zijn vind de foto's nog niet eens zo gek! Ziet er best gezellig uit! Maar ja, met deze lampen zul je inderdaad nooit het resultaat van MH kunnen behalen. En die "lange spots" zijn als ik het zo zie profielspots! (dan weet je daar de juiste naam ook weer voor)

En op je site staat dat je wel een disco mixer hebt. Maar geen cd spelers ofzo? Lijkt me lastig draaien!

Comment

• driesmees
                        • Apr 2003
                        • 1076

zijn de korte spots geen fresnels?
                        [CENTER] [/CENTER]

Comment

• Pieter Huijgen
                          • Sep 2003
                          • 766

Fresnel of PC, kan je zo niet zien. Met het licht wat hier hangt kun je ook hele mooie dingen doen als je het goed gebruikt. Wapperen en Flapperen is geen verplichting!! Je kan wel leuk allemaal van dat spul huren, maar een even belangrijke factor is het bedienen er van.
                          Lid van het Front tegen zijlicht

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Klopt, ik de fout in 'betreffende' niet gezien...kom ik meteen met mijn smoes...Ik heb een draadloos keyboard..en dat 'ding' kan mij soms niet helemaal bijhouden...

En het ging bij mij om het totaalplaatje...Zoals ook al vaker geroepen op het forum : begrijpend lezen is een vak..
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• deurklink

citaat:Geplaatst door Olaf Duffhuës

Klopt, ik de fout in 'betreffende' niet gezien...kom ik meteen met mijn smoes...Ik heb een draadloos keyboard..en dat 'ding' kan mij soms niet helemaal bijhouden...

En het ging bij mij om het totaalplaatje...Zoals ook al vaker geroepen op het forum : begrijpend lezen is een vak..
                              Ik geloof je direct!! Ik ken het probleem! (meen het serieus)

En wij hebben op mijn oude school genoeg playbackshows zonder intelligent licht gedaan! En dat was altijd erg mooi! Het is maar net hoe je het gebruikt. Wat ze daar deden een plaatselijke stichting met licht praktisch leeg huren voor een prikkie. En laat wat leerlingen onder begeleiding maar klooien! En zowaar er kwamen nog mooie plaatje uit ook! (begeleiding is wel belangrijk!)

Comment

Working...