Scoutsfuif Lichtervelde

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VERVALLEN

citaat:Geplaatst door LuPuS

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Ik denk dat ik mijn punten al duidelijk heb gemaakt.

Waar ik continu van baal, is dat er bepaalde mensen cq bedrijven zijn die het allemaal niet zou nouw nemen met oa veiligheid, netheid etc etc.
    Merendeel van dit soort mensen/bedrijven bevind zich in de categorie "BEUNHAAS" en die beunhazen kosten mij mijn brood.

En ja, daar maak ik me sterk voor, dat is niet zo onlogisch denk ik zo
    Geachte,

Waarom kosten deze BEUNHAZEN jou brood?

Jij maakt van iets kleins iets groots.

Lees misschien even de post van LJ Martin, ik sluit mij volledig daarbij aan. Die powercon fiche is trouwens vandaag al aangepast. Er zit een grijze powercon in.
    De rest van je commentaar uit je eigenlijk niet naar ik toe, maar naar de persoon die er het licht gezet heeft. Technisch gezien staat die niet in zijn schoenen, maar pas jij de wet altijd toe zoals hij geschreven staat? Zoals LJ Martin dat zei die decotruss houd dat zéker, dus voor mij, is er geen probleem! Heb al ergere dingen gezien dan dat! Wie ben ik trouwens om die vriend te bekritiseren? Ikzelf zou het waarschijnlijk ook zo gedaan hebben. Jij hebt trouwens niet de tech. gegevens van die decotruss. Hoe kan je dat zien, door gewoon even naar enkele foto's te kijken?

Ik ga hier niet meer verder neuten, want al wat ik zeg, het dringt toch niet door. Je conclussie stond al vast vanaf je de foto's gezien hebt.

In mijn ogen ben jij de minkunkel, uit de hoogte lullend, met je o zo professionele indruk. Jij bent wellicht onmiddelijk gestart met Electrovoice, BSS, Martin, enz.
    Tuurlijk houd je decotruss dit gewicht! Zelfs zonder enig probleem! Decotruss --> alleen al de benaming schrikt veel mensen af omdat dit enkel zou dienen ter DECOratie, maar dit is niet het geval.
    De pro-trussings (X-30D, ...) kunnen uiteraard veel meer verdragen.
    Maar zoals al eens te zien was ... een pro truss hangen met een lijmklem ... dat is pas absurd. Je decotruss staat op degelijke winch statieven. Ge hebt ze niet aan oogvijsjes met snelbinders of schoenveters omhoog gehangen, dus ik zie echt GEEN probleem in 6m decotruss met wat effectjes en wat pars aan.
    Wat er aan hangt is in zijn ganse gewicht nog geen lang geen 50kG. En de truss veerde zelfs nog niet door ...

Doe eens een test mensen ... hang 10m prolyte pro truss omhoog 10m lengte en ga er eens aan hangen met jullie gewicht ... Dit plooit meer door dan deze decotruss zou afgezien hebben.

Comment

• Upgrading your system
      • May 2003
      • 1684

Ik vind het altijd zo jammer dat er op dit forum op dit soort manieren wordt gereageerd. Lupus zat fout in dit geval, maar het is dan toch aan ons (of in ieder geval de mensen die het weten) om hem hierop te wijzen.
      Maar dit kan natuurlijk ook op een normale en volwassen manier. Je moet mij eens uitleggen wat je ermee bereikt elkaar voor rotte vis uit te gaan schelden (bij wijze van spreken dan) Het enige dat we dan bereiken is dat we er voor zorgen dat de newby's op dit forum niets meer durven te posten vanwegen de angst op fouten en de kans dat ze ongenadig door de gahaktmolen worden gehaald.

Fouten zijn er om van te leren en als we Lupus wijzen op bijvoorbeeld dat foutje met die powercon op een normale wijze en hij doet er DAN nog niets aan. Ja, dan is het een minkukel want hij wil niets leren. Maar dat is niet het geval, hij doet hier gelijk iets aan, en dat is toch waar dit forum voor is?? Om te leren van je fouten van mensen die het in dat geval beter weten en deze kunnen op hun beurt ook weer iets van een ander leren.

Ik persoonlijk vindt decotruss in dit geval ook niet erg veilig, ook al kan het dit gewicht houden en gaat het perfect(edit: ik weet dit natuurlijk niet zeker, dit is door iemand anders geconstateerd en ik weet de belasting van deze decotruss niet uit mijn hoofd), het is niet voor niets decotruss, liever niet zou ik zeggen. Ookal kan ik hier niet echt heel erg ongerust van worden. Ik heb op dit forum wel dingen gezien die riggingtechnisch link zijn, en dit valt in het niet met die blunders (Tywrap constructies en truss verbinden met schoenveters) en dit soort zaken.

Wat die powercon betreft, die fout maak je nooit meer. je weet nu hoe het zit en op die manier leer je van dit forum.

Suc6 met je set
      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• jens
        • Aug 2004
        • 1067

ik heb is een schema opgezocht van alu-lite truss deco 22 met de nodige info over de overspanningenen enzo

met een lengte van 6 meter (driehoek):

puntlast 49 kg
        buiging 14mm
        belasting per meter: 16 kg
        totale belasting 99 kg
        buiging 18 mm

Voor de truss (driehoek) van 30 cm heb ik ook z'n schema om te vergelijken:

met een lengte van 6 meter:

puntlast 135 kilo
        buiging 11 mm
        belasting per meter: 45 kg
        totale belasting 270
        buiging 14 mm

dus nu kennen jullie verder met jullie discussie :P

Comment

• SpaceyDeeJ
          • Sep 2001
          • 876

Quess I rest my case....
          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• VERVALLEN

citaat:Geplaatst door jens

puntlast 49 kg
            buiging 14mm
            belasting per meter: 16 kg
            totale belasting 99 kg
            buiging 18 mm
            Er hangt geen 99kg aan.
            De 16kg / meter ... zware par cans dan zeker
            Ge ziet eh, met deco truss voor zulke toepassingen --> no problem!

Comment

• BAJ productions
              • Jul 2003
              • 587

um een vraagje. meisjes zei je tog???

wat doen die jongens er dan tussen???
              groetjes,
              Bas

Comment

• LuPuS
                • Dec 2002
                • 457

De before party gaf ons heel wat mooi's...

~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• LuPuS
                  • Dec 2002
                  • 457

citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ

Quess I rest my case....
                  Post dan niet verder...

Dit weekeinde post ik even foto's van aangepaste versterker-rack.

Specs kloppen met de eerste decotruss dat LJ Martin hier poste in deze thread.

(Typisch terug, mensen die L&G als beroep doen, en mensen die L&G als hobby doen...)

Comment

• Pieter Faber
                    • Jul 2004
                    • 11

citaat:Wat moet ik op de slachtbank doen? Ik heb niets met die lichtbrug te maken.
                    Ik was er dj, en deed er het geluid.
                    Wrom plak je dit dan op een belichtingboard. Om er trots op te kunnen zijn? Oké het ziet er redelijk uit. Maar veiligheid gaat voor. Ennuh... het gaat je wel degelijk aan hoe die belichting erbij hangt. Als het namelijk fout gaat, dan krijgen jullie als groep de schuld daar van. (En schade claims zijn een dure hobbie)

Comment

• LuPuS
                      • Dec 2002
                      • 457

1. Ik heb dit gepost in het drive in show - Foto's Forum.

2. Waarom? Omdat iedereen hier zijn foto's van zijn fuiven zet...

3. Ik was niet organisator of eigenaar van het materiaal, ik heb er niet mee gewerkt, wie maakt mij dan daar verantwoordelijke van? Ik kon het hen anders aanreden enzo daar ben ik het mee eens, en dat doen we wel de volgende keer...

Comment

• LJ_jacob
                        • Aug 2003
                        • 293

stelletje ambtenaren....
                        Die powercon kwestie is opgelost, prima, leren van je fouten is super!, het blijft echter feit dat dit van te voren geregeld had moeten worden, ZEKER op een show van dit formaat. Je hebt het er al over dat het niet jouw geluid is en niet jouw licht en alles is weer van iemand anders... stel je voor dat er mensen waren die er wel op vertrouwden dat die powercon goed zat aangesloten en 2x power-in in dat amprack hadden geplugd? beginnersfouten blijven altijd. . . maar kunnen niet op zo'n pro-show!! wat die truss betreft geloof ik het wel, als die max. belastingen en daadwerkelijke belastingen enzo kloppen(!!!) is er niets aan de hand. Ik lees hier WEL dat ook al was het onveilig, dat lupus dan toch z'n geluid had neergezet, "omdat je het niet kan weigeren en het is neit jouw zorg".... tuurlijk, het is nooit erg als je iets had kunnen voorkomen, dit niet doet en vervolgens 3 zwaargewonden naar het ziekenhuis kan brengen...

mijn auto rijdt 1 op stoplicht

Comment

• SpaceyDeeJ
                          • Sep 2001
                          • 876

Uiteraard, fouten kunnen gemaakt worden. En dit forum is bij uitstek geschikt om van te leren...

Doch wat mij niet aanstaat in de postings, is dat er meerdere malen tegenstrijdige woorden instaat. Wel meegewerkt, niet meegewerkt etc etc.

In mijn ogen is dat grootdoenerij ! En als er dan ook nog een zaak zoals algemene veiligheid bij komt kijken, vind ik die twee niet de ideale combinatie.

Als jij spullen neerzet, is het jouw verantwoording. Of deze spullen jouw eigendom zijn, of dat je ze enkel hebt ingehuurd en doorverhuurd, dat doet dan niet terzake...

Of ik persoonlijk de deco truss voor volwaardig aanzie, ik denk dat men dat inmiddels wel kan aanvoelen wat mijn antwoord hierop zal zijn....

Als ik persoonlijk op een lokatie kom en ik constateer onvolkomenheden, al dan niet rond mijn werkgebied, zal ik het zeker niet laten, om op een nette manier hier een opmerking over te maken.
                          Ik hou er namelijk persoonlijk niet van om de put te dempen nadat het kalf verdronken is....

Met elkaar moeten we de branch verbeteren !
                          cheers,

DeeJ

zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

Comment

• LuPuS
                            • Dec 2002
                            • 457

Inderdaad,

Ik heb geleerd uit deze topic en ga dit nu niet meer tegenkomen, als we dit nog eens tegenkomen reageren we we alvast met een gepaste opmerking, versterker racks zijn aangepast enz...

Comment

Working...