Om terug te komen op die powercon, dat is pas gevaarlijk! Als men een 2e input-powercon insteekt met aan de andere zijde een 230v-16A male stekker is er een grote kans dat deze een oplazer krijgt ! Maak dan ook van die 2e input-powercon een output-powercon, en de kabel dus ook met 2 veschillende powercons er aan...
Scoutsfuif Lichtervelde
Collapse
X
-
Tja als je een bezemsteel gebruikt om lampen aan te hangen wankelt er ook niks, dat breekt gewoon meteen....citaat:Geplaatst door LuPuS
Ik zeg niet dat het beter andere truss was. Ik zeg niet dat het superveilig was. Maar het wankelde zeker niet. De lichtbrug en statieven was trouwens niet door ons geplaatst. Wij deden het geluid, discobar. En hadden wat van licht mee.Comment
-
Na het lezen van diverse postings van LuPus kan ik wederom niets anders concluderen dan dat sommige mensen proberen te pronken met foto's van anderen en slechts zijdelings betrokken zijn geweest bij de productie
Daarmee is voor mij voorlopig de kous af, dat ik de poster dan ook op de voor mij bekende lijst met minkukels plaats.citaat:
IK hing geen materiaal in de truss. IK heb de controller, scenesetter24 geplaatst.
Minkukels betekend volgens mijn woordenboek :
Uit de hoogte brullend, niets zeggende onzin gallend persoon.
Daarbij kijkend naar de waarden en normen met betrekking tot de veiligheid gedurende het evenement genomen, bevestigd gelijk bovenstaand.
Ik blijf pleiten voor het rigoreus aanpakken van zwanslappen en marktverziekers. Mensen die GEEN oog hebben voor veiligheid op welke manier dan ook (vb, verkeerd gemonteerde Powercons, losse lampenkappen en daar vrolijk een foto van op een forum plaatsen, deco truss gebruiken en deze vervolgens vrolijk vol hangen)
sorry! mag ik dan nu een teiltje ?cheers,
DeeJ
zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel grootComment
-
Ik heb wel de volledige geluidsinstallatie geplaatst, discobar. Heb ook heel de avond moeten draaien. Had het misschien wel in de openingspost moeten zetten dat ik alleen het geluid deed. Maar dan nog?! Over dat powercon item ben ik al voor aan het kijken, zie post in newbie forum. Ik heb het trouwens niet zo geïnstalleerd, maar mijn verkoper, dus voordat je vanuit de hoogte iets zegt tegen me, je moet niet zitten gissen. Want dat is dus mijn fout NIET!~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
-
Geachte LuPus,
JIJ bent de eigenaar van de betreffende kist met PowerCons, dus JIJ bent verantwoordelijk voor je eigen spullen.
Je zegt dat je verkoper het spul heeft geinstalleerd (persoonlijk twijfel ik daaraan, mijn leverancier zal het nooit worden in dat geval) Je zou beter moeten weten (alhoewel....)
En mocht je beter weten, dan nog heb je het materiaal geaccepteerd door het te gaan gebruiken ten tijde van een productie !
Ja ik val je misschien heel hard aan, maar ik denk dat je dat grotendeels aan jezelf te danken door je groter voor te doen, dan dat je in werkelijkheid bent !
En juist dat laatste hou ik niet zo van
citaat:
Ober, nog een teiltje graag, deze is inmiddels volcheers,
DeeJ
-
Ikzelf heb niet graag dat mensen mij op deze manier afbreken. Je commentaar is gegrond, maar je conclussie, en je wijze waarop je het zegt vindt ik maar niets. Ik heb inmiddels al trouwens een grijze powercon connector gekocht, en zal deze plaatsen voor mijn volgende productie. Ik ben namelijk graag met alles in orde. Daarom dat ik ook altijd al mijn producties hier post, om te kunnen bijleren!citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ
Geachte LuPus,
JIJ bent de eigenaar van de betreffende kist met PowerCons, dus JIJ bent verantwoordelijk voor je eigen spullen.
Je zegt dat je verkoper het spul heeft geinstalleerd (persoonlijk twijfel ik daaraan, mijn leverancier zal het nooit worden in dat geval) Je zou beter moeten weten (alhoewel....)
En mocht je beter weten, dan nog heb je het materiaal geaccepteerd door het te gaan gebruiken ten tijde van een productie !
==> Dit is waar, maar alles werkte dus liet ik het maar even zo! Had men me er niet op gewezen op dit forum dat het fout was, ging ik het nooit geweten hebben, want het was de verkoper van de items die het zo in elkaar gestoken heeft. Inmiddels ga ik ook meestal ergens anders shoppen. Ik had geen ervaring met powercon. Deed het vroeger altijd via een blokje achteraan. Nu weet ik wel beter... Sorry dat een mens niet alles kan weten!
Ja ik val je misschien heel hard aan, maar ik denk dat je dat grotendeels aan jezelf te danken door je groter voor te doen, dan dat je in werkelijkheid bent !
En juist dat laatste hou ik niet zo van
Hoe heb ik me groter voorgedaan dan ik ben? Ik heb niet gezegd dat de lichtinstallatie niet van ons was, alhoewel ik dat beter wel had gedaan! (vergeten is menselijk!)!. Zelf hebben we wel dezelfde apparatuur dan de firma in kwestie. Wel geen lichtbrug. Onze decotruss met gewone statieven is verkocht. Er er werden twee Mobiltech MTS410 windups aangekocht. We konden dus hetzelfde licht plaatsen. Maar dit gingen wij dan op de statieven moeten plaatsen, en niet aan (deco)truss gehangen.~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
-
Beste mensen,
Ik gebruik ook geen deco truss, maar kijk toch eens naar die opgestelde truss mensen... Die staat dus echt kaasrecht he. En van gewicht ...
8 par cans
4 sunflowers (oid)
1 strobo
en nog 2 effectjes ...
Daarmee gaat echt de deco truss niet overbelast van geraken hoor!
Moesten ze nu speakers en al doen vliegen aan de truss samen met moving heads en dergelijke zware apparatuur ... dan zou je nog zegge van shame on you! Maar deze opstelling, daar ga ik niet voor verder uit de weg staan. Wind Ups staan stabiel en veilig op 't podium.
Wees gerust de deco truss hangt mss vol, maar deze zal nog lang niet op breken staan hoor! Trouwens decotruss is metaal tov allu, dus iets steviger (tov moest het deco van alu gemaakt zijn)
Persoonlijk heb ik liever deze opstelling om naar te kijken!
Liever dit dan iemand die professionele trussing gaan takelen of ophangt met lijmsergeantjes.
Dus van mij krijgt Lupus GEEN kritiek wat die truss beterft.
Wat de powercos beterft ... zei topic bij newbies ...
blauw = stroom/spanning IN
grijs of wit = stroom/spanning UIT!
Voor de rest chapeau!
Comment
-
Ik ga niet mee lopen zeuren over hetzelfde, ookal ben ik het er toch zo heel misschien wel een beetje heel erg mee eens
maar wat mij eigenlijk opvalt:
Je hebt, imo, een enorm leuke hobby: daarbij mag je gerust een beetje lachen of je moet zo druk bezig zijn dat serieus kijken nodig is. Jullie staan nu op een manier waar ik als opdrachtgever niet echt blij van zou worden.Comment
-
Ik denk dat ik mijn punten al duidelijk heb gemaakt.
Waar ik continu van baal, is dat er bepaalde mensen cq bedrijven zijn die het allemaal niet zou nouw nemen met oa veiligheid, netheid etc etc.
Merendeel van dit soort mensen/bedrijven bevind zich in de categorie "BEUNHAAS" en die beunhazen kosten mij mijn brood.
En ja, daar maak ik me sterk voor, dat is niet zo onlogisch denk ik zocheers,
DeeJ
-
Geachte,citaat:Geplaatst door SpaceyDeeJ
Ik denk dat ik mijn punten al duidelijk heb gemaakt.
Waar ik continu van baal, is dat er bepaalde mensen cq bedrijven zijn die het allemaal niet zou nouw nemen met oa veiligheid, netheid etc etc.
Merendeel van dit soort mensen/bedrijven bevind zich in de categorie "BEUNHAAS" en die beunhazen kosten mij mijn brood.
En ja, daar maak ik me sterk voor, dat is niet zo onlogisch denk ik zo
Waarom kosten deze BEUNHAZEN jou brood?
Jij maakt van iets kleins iets groots.
Lees misschien even de post van LJ Martin, ik sluit mij volledig daarbij aan. Die powercon fiche is trouwens vandaag al aangepast. Er zit een grijze powercon in.
De rest van je commentaar uit je eigenlijk niet naar ik toe, maar naar de persoon die er het licht gezet heeft. Technisch gezien staat die niet in zijn schoenen, maar pas jij de wet altijd toe zoals hij geschreven staat? Zoals LJ Martin dat zei die decotruss houd dat zéker, dus voor mij, is er geen probleem! Heb al ergere dingen gezien dan dat! Wie ben ik trouwens om die vriend te bekritiseren? Ikzelf zou het waarschijnlijk ook zo gedaan hebben. Jij hebt trouwens niet de tech. gegevens van die decotruss. Hoe kan je dat zien, door gewoon even naar enkele foto's te kijken?
Ik ga hier niet meer verder neuten, want al wat ik zeg, het dringt toch niet door. Je conclussie stond al vast vanaf je de foto's gezien hebt.
In mijn ogen ben jij de minkunkel, uit de hoogte lullend, met je o zo professionele indruk. Jij bent wellicht onmiddelijk gestart met Electrovoice, BSS, Martin, enz.~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
-
Hou het rustig wil je...discusiëer dit op niveau uit, niet door elkaar voor het een en ander uit te maken.
Lupus, je zat gewoon fout. Wil je Pro klussen, zal je alles pro moeten doen en dus ook zorgen dat alles pro wordt gedaan. Dit is een forum over Professioneel L&G. Simple as that.<font size=\"1\">
Groeten,
Jaap
<b>
-[GSXke :)]-
</font id=\"size1\"></b>Comment
-
Ofwel moeten velen onder ogen zien dat niet op alle klussen de grote budgetten beschikbaar zijn, en er dan ook niet verwacht wordt dat alles tot in de puntjes verzorgd is.
Ik heb het hier dan niet over veiligheid, waarom zoeken jullie niet eerst op wat de toelaatbare belasting is van die decotruss vooraleer hem te veroordelen? Waarschijnlijk is er niks aan de hand en zit iedereen zich druk te maken op niks!
(sorry lupus had het even verkeerd geformuleerd)Comment
-
Wat moet ik op de slachtbank doen? Ik heb niets met die lichtbrug te maken.
Ik was er dj, en deed er het geluid.
Is net zoals een Dj die er gaat draaien, en die enkel zijn cd's of platen moet meebrengen. Die gaat toch ook niet zeggen, ik draai hier niet (of in mijn geval, ik zet er ook geen materiaal) omdat het niet volgens de voorschriften is.~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment
-
sorry voor de kleine opmerking, je had helemaal geen nieuwe grijze powercon moeten kopen
, 'k zie dat je in je mengcase een grijze hebt zitten, als je die gebruikt als ingang zit je verkeerd, dus had je gewoon de blauwe met die grijze verwisseld zat je goed, mja ...
Voor de rest, laat je niet teveel doen door de 'grote' jongens, zie het meer als een aanwijzing, zoals je zelf zegt, kan je veel van leren, doe ik ook constant. 'k vind 't al sterk dat mensen op die leeftijd zich al zoveel materiaal kunnen veroorloven.
Nu, waar blijven die party-pics [8D]nu gij en dan ikke weerComment
-
~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...
Comment

Comment