Dj monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Hoe je de monitors ook plaats , wel opletten van je oren !!
    zet ze niet te luid want dan krijg je binnen de kortste keren problemen met je oren [8D]
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• BAJ productions
      • Jul 2003
      • 587

ja wel hoor zeer hard hoog

doet gewoon pijn.

(maar denk met zijn frond set nog nie eens.)

probeer es voor de gein de skypech aan te sluiten op een redelijke versterker.
      kunnen hard zonder dat je ze op blaast. 500 watt rms op een kastje dat 200 watt op staat.
      groetjes,
      Bas

Comment

• VERVALLEN

Goedkope PA systemen geven automatisch bij hoge volumes weinig bass. En uiteraard gaat dan muziek schel en fel hoog klinken. Dit kan idd het oor pijn doen en beschadigen.
        FX, moest ik van jou zijn, neem geen monitors, maar een kwalitatieve actieve of passieve installatie voor uw feest in je tuin.
        Een versterker, 2 boxen en desnoods 2 statiefjes voor de boxen huren kost bijna niets hoor!
        En ge sluit dan de uitgang (aux meestal) van je skytec aan aan de ingang van de versterker, tenzij je er een equaliser wil tussenzetten.
        Je geluidseffect gaan picobello zijn!

Comment

• DjFx
          • May 2004
          • 307

Ik heb gisteren nieuwe boxen besteld (YHEAA) hopen dat ze optijd zijn
          Ik zie wel of ik dan me dj monitors gebruik,

1 vraag
          Kunnen boxen tegen felle zon?

Comment

• DjFx
            • May 2004
            • 307

Na een eeuwigheid zeuren mocht ik deze bestellen:
            http://www.shop.licht-geluid.nl/detail.aspx?ID=8272 (incl. statieven)
            Als ik deze 1 aug. al heb zet ik deze in

Maar ik vraag me af kunnen ze tegen de fell zon?

Comment

• Roland
              • Jan 2001
              • 480

Worden dat je monitors
              Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.

Comment

• Dj Jasper
                • Apr 2003
                • 82

citaat:Geplaatst door DjFx
                Maar ik vraag me af kunnen ze tegen de fell zon?
                Ach, die schijnt in nederland nu toch niet zo vaak, dus maak je daar maar geen zorgen om

Comment

• DJEM
                  • Jul 2004
                  • 254

Leuk setje om te beginnen en een goede keus als ik alles mag saamn vatten van vele strijden op eerdere forums, ik zou zeggen zorg snel dat je een fototje met de boxen op de site komt, dan ben je dat gezeur ook kwijt over skypech.. (eerlijk te zijn dacht ik de eerste keer dat dat wijnkoelers waren en dat je boxen buiten de foto stonden [)])

Maar euhm.. Verlengkabeltje suggestie maybe? 2x 6m is wel erg kort denk ik, uit eigen ervaring kwam ik toch gauw aan 15m als ik in een hoekje stond van een zaaltje..

Enfin good to go! ps zorg voor het afstellen wel voor een equalizer ertussen, kun je slechte accoustiec (metalen ramen oid) beetje weg moffellen
                  Ik ben geen miljonair en geen knappe jonge, ik houd van een sjaggie en een glaasje jonge

Comment

• vasco

• Oct 2003
                    • 2568

Voor een jongen van 12 ben je goed bezig. Dit is een leuk setje voor jou om te beginnen en basiskennis op te gaan doen. Om even een antwoord op jou zonvraag te geven. Speakers kunnen prima in de zon. Neerslag als regen is minder prettig voor ze.

Verder wil ik jou alvast een fijne verjaardag wensen

Comment

• LuPuS
                      • Dec 2002
                      • 457

Is zeker goed beginnend setje voor een 12 jarige. Kun je toch wel feestjes mee draaien tot 40 à 50 man. Niet loeihard maar toch beter geluid of wat je nu hebt. Natuurlijk te zien in welke zaal je speelt...
                      ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

40/50 man met zo'n setje?
                        No way!
                        Voor een klassenfeestje (30 kids max) is dit leuk maar ik zou er niet meer mee willen, of een beetje achtergrond muziek mag het wel iets meer zijn.
                        Maar het is de MC serie, ik denk dat iedereen wel weet hier hoe die klinkt of anders wel hoe die bekend staat, en het is nog de 12'' versie ook.
                        Begrijp me niet verkeerd, het is een hele stap vooruit maar er is nog een hele lange weg te gaan.
                        Geniet gewoon lekker weer van deze speakertjes totdat je over 3 maanden weer nieuwe ziet waar je op zit te kwijlen, want zo gaat het in de praktijk eigenlijk wel altijd
                        We're ready to party, are you?

Comment

• xsystems
                          • Jun 2004
                          • 72

Als 1e alvast gefeliciteerd.

Ik denk dat monitors ook niet echt nodig is als je front bestaat uit 2 mc-12's. In principe ook niet nodig als je niet intensief gaat mixen, en over de MC-12 heb je ook niet zo'n delay dat je het niet zonder monitors kan doen.

hoort dit onderwerp touwens niet in het newbie forum plaats?
                          ...:: waarom makkelijk doen als het moeilijk kan ::...

Comment

• DjFx
                            • May 2004
                            • 307

Ten 1e iedereen bedankt die me heeft gefeliciteerd

Ten 2e misschien hoort dit forum er wel thuis ja,

Comment

• VERVALLEN

Alvast gelukkige verjaardag he DjFx!!!!!!!!!
                              Niet te zat terwijl ge aan 't drive-innen bent eh [8D]
                              Laat je maar n's goed gaan, en hopenlijk is uw PA setje tegen dan aangekomen en volledig OK!

Succes alvast!

P.S. Laat foto's en sfeermomenten zien hier op't forum eh, zo kunnen we ook genieten van je succes!

Comment

• DjFx
                                • May 2004
                                • 307

Foto's komen wel, alleen sfeermomenten? Die maakt ie meestal niet

Maarja valt te vragen he

Comment

Working...