Dj monitors

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DjFx
    • May 2004
    • 307

Dj monitors

Beste,

Binnenkort heb ik 2 luidsprekers en 2 djnitors
    Mijn vraag waar moet je monitors zetten?

Wie helpt mij?

Groeten,
  • ronny
    • Dec 2002
    • 2138

bij de dj

ja waar denk je nu zelf.....

mvg
    ronny
    niet zagen, gewoon doen!

Comment

• DJP-BIM
      • Jan 2004
      • 289

links voor je, rechts voor je, op oorhoogte dacht ik zo
      bimshowequipment.nl

Comment

• djbirdie
        • Oct 2002
        • 509

of naast je
        grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• DJ_Snaky
          • Sep 2002
          • 272

maakt niet veel uit, je moet ze gebruiken voor het doel.

1. en dat is dus dat degene die het moet horen (DJ of artiest) het geluid wat eruit komt kan horen.
          2. dat het publiek het geluid niet tot wwinig hoord.

dusse gewoon proberen waar jij ze et beste vind klinken ( links rechts boven onder probeer mar wat)

wat je het meest ziet is (op podiums) op de grond, en dan naar je toe gericht
          en bij DJ's meestal op oorhoogte
          [:D] zin in een feestjuh [:D]
          <center>groeten <b>DJ <font color=\"red\">Snaky</font id=\"red\"></b></center>

Comment

• DjFx
            • May 2004
            • 307

Ik dacht zelf onder de tafel, kan dit?

Comment

• DJ.T
              • Nov 2002
              • 1502

Dan hoor je toch niks :S
              We're ready to party, are you?

Comment

• Dropsen
                • Jan 2004
                • 375

citaat:Geplaatst door DJ.T

Dan hoor je toch niks :S
                Ligt er aan hoe hard je ze zet, maar op oorhoogte is altijd bter.
                Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• DJ.T
                  • Nov 2002
                  • 1502

Als ik zeg niks horen moet je het niet te letterlijk opvatten, ik bedoel ermee dat je het een stuk slechter hoort omdat er nog een tafelblad tussen jou en je monitors in zit.
                  Je verliest dan een flink stuk van je hoge tonen.
                  Daardoor moet je je monitors inderdaad harder gaan zetten waardoor je het nog niet goed hoort maar wel een stuk beter natuurlijk, het enige bijkomde nadeel is dat je publiek ze nu ook duidelijk kan horen en dat is nu juist wat je niet wilt.
                  Het zijn niet voor niets monitors, anders was het wel een omgedraaide FOH oid.
                  Zet ze nou maar lekker op oorhoogte op 2 prikkers dan heb je als dj toch het beste geluid.
                  Mocht je ze ergens anders zetten onthoud dan:
                  Je publiek moet er zo min mogelijk van horen.
                  Voor je dj moeten ze goed te horen zijn dus verder niets tussen de monitors en je dj's oren in zetten.

Comment

• Dj Jasper
                    • Apr 2003
                    • 82

DJFX, ik neem aan dat het voor je eigen drive in show is.

Als drive in zijnde heb je vaak geen monitor nodig, omdat je alles via de koptelefoon doet. En ik denk ook dat bij de feesten die jij doet, een monitor niet zo hard nodig is.

Comment

• DjFx
                      • May 2004
                      • 307

voor 1 aug. denk ik wel, maar in ieder geval bedankt mensen!

Comment

• DJ.T
                        • Nov 2002
                        • 1502

En wat is er 1 augustus precies te doen dan?
                        Wat staat er aan front?
                        Wie komen er draaien of is het alleen voor jezelf?
                        Genoeg dj's kunnen af met alleen een koptelefoon hoor.

Comment

• djbirdie
                          • Oct 2002
                          • 509

als je niet eens weet waar je de monitors moet neerzetten moet je je afvragen of je dergelijke feesten waar monitors nodig zijn wel kunt doen...
                          helemaal als ik je eigen apparatur, site en leeftijd bekijk...
                          grtz, Niels

Het is de kunst om van geluidsoverlast een buurtfeest te maken!

Comment

• DjFx
                            • May 2004
                            • 307

citaat:Geplaatst door DJ.T

En wat is er 1 augustus precies te doen dan?
                            Wat staat er aan front?
                            Wie komen er draaien of is het alleen voor jezelf?
                            Genoeg dj's kunnen af met alleen een koptelefoon hoor.
                            1 aug. (waarschijnlijk bloedheet) dus mijn verjaardag is buiten, dus mijn app. ook
                            Maar omdat niet iedereen op vakantie is gaan ze in de tuin zitten (de buren etc.) daarom mag de muziek niet te hard staan, daarom zet ik mijn boxen helemaal bij het plubliek zodat hun het wel horen, meer ervaring is dat hun het wel horen en een paar meter verder je aper nog iets hoort, daarom wil ik dan monitors gebruiken

O ja, ff nog een vraag, kunnen luisprekers+statieven tegen felle zon? (ouders zeggen van wel maar ik geloof er niet in)

Comment

• DJ.T
                              • Nov 2002
                              • 1502

En wat voor enorme tuin heb jij dan?
                              Ik kan met mijn setje een heel zwembad doen en de speakers gewoon aan weerszijden van mij zetten.
                              Dan heb ik nog echt geen monitor nodig, een koptelefoontje is dan voldoende.
                              Ik keek even op je site en je bent toch niet van plan om die speakertjes van je home mix setje te gebruiken?
                              Als je dan monitors gaat huren spelen die er ruim overheen
                              Dus vertel even, hoeveel man komt er, over wat voor ruimte gaan zij zich verspreiden en wat was je al van plan om als front neer te zetten.
                              O ja, statieven smelten echt niet in de zon hoor en als je een beetje degelijke speakers hebt kunnen die dat met gemak hebben.

PS: beetje humor op je site kan nooit kwaad maar dit.

Laatste nieuws:
                              01-05-2004 Verlaging van het tarief
                              10-07-2004 Verhoging van het tarief[B)]

Zet het er dan gewoon niet op, dingen over tarief enz zijn toch eigenlijk nooit standaard.
                              Elk feest is weer anders dus ook andere tarieven, je tarief bepaal je toch aan de hand van wat je meeneemt.
                              Nou zal je in jou geval wel alles meenemen wat je zelf hebt maar het kan ook voorkomen dat je bij moet huren.
                              Dan maakt het die mensen natuurlijk niks uit als je doet of het van jezelf is, wat niet weet wat niet deert zeggen ze toch wel eens?

Comment

Working...