pcdj - mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

Nu ik naar die mp3-kaart kijk, ben ik mijn eigen computer nog eens nader gaan bestuderen. Ik heb aan mijn videokaart ook een breakoutbox hangen: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/70873FE771749048C1256DED0067BE0C/$file/PVT34CNPF7.gif <-rechtsonder op de foto
    (slechte foto ik weet, ben op zoek naar andere)
    Kan ik daar eigenlijk niet precies hetzelfde mee?
    Sorry als dit iets heel anders is, maar ik wil niet graag overbodige spullen kopen.
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...

Comment

• F.V.D.88
      • May 2004
      • 58

Vanaf dat plaatje kan ik niet precies zien wat er op de breakout-box zit... maar als er gewoon een line in ingang op zit (tulp ingang) en een line out dan kan je er ongeveer wel hetzelfde mee... alleen is de kwaliteit natuurlijk iets lager omdat het niet een speciale geluidskaart is maar bij je video kaart zit ingebouwd.
      Maar dit verschil kan je als het goed is niet horen... je hebt alleen dan wat minder uitgebreidere functies dan dat je van een normale geluidskaart zou hebben maar dit is niet zo erg.

Maar dus conclusie: als er een line in en een line out op zitten (alletwee in tulp stereo uitgevoerd) dan kun je die ook gewoon gebruiken en dan hoef je geen aparte geluidskaart te kopen.
      MVG, Frank

Comment

• Dropsen
        • Jan 2004
        • 375

Woei! Die zitten er inderdaad op! Links zitten alle line ins en rechts de line outs. En die rood-witte uitgangen zitten aan beide kanten. Dus als ik het goed snap, gaat de uitgang van de mixer (naar de versterker), naar de line in op die breakoutbox. Toch"?

Comment

• F.V.D.88
          • May 2004
          • 58

Nee dat is niet helemaal juist...

(Ik ziet trouwens dat je ook in Tilburg woont... ik kan wel een keer langs komen om te helpen als je wilt )

Je wilde alles met de computer kunnen besturen of heb ik het nu mis?
          Dus dat je alles via je computer kunt besturen... zodat je je mengpaneel een beetje passief instelt zeg maar of niet?
          Als je ff antwoord geeft op die vragen dan kan ik zeggen hoe je je connecties tussen je apparaten moet leggen.
          MVG, Frank

Comment

• Dropsen
            • Jan 2004
            • 375

Frank check je meel ff

Comment

• F.V.D.88
              • May 2004
              • 58

Maar om toch nog even te reageren er van uitgaande dat je alles via de pc wilt besturen zoals je had aangegeven.

Dan komen nu de aansluitingen:
              (ik begin bij je pc)

Pc >> BreakOutBox >> tulpsnoertje op de line out van je breakoutbox naar de line in van je mixer >> en van je main out van je mixer naar je input van je versterker >> en dan van je versterker naar je boxen

en dan klopt je set als het goed is; en dan kan je via je pc liedjes afspelen die te horen zijn via je mengpaneel via je versterker op je boxen. Je kunt eventueel ook nog andere aansluitingen maken maar die ga ik niet allemaal uitleggen.

Als je nog meer wil weten... stuur maar ff een e-mailtje

Edit: ok ik check mijn mail...
              MVG, Frank

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5946

Iemand al overwogen om gewoon een geluidskaart te nemen met gebalanceerde uitgangen?

gaat meeatal iets beter dan gpruts met rca uitgangen.
                Pro licht en geluid forum remember...

Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dropsen
                  • Jan 2004
                  • 375

kan je me dat uitleggen, wat het verschil is?

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5946

nee, mag je zelf over na gaan denken.
                    Pro audio....
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Dropsen
                      • Jan 2004
                      • 375

enkele voorbeelden dan, dat ik zelf verder kan gaan uitzoeken ?

Comment

• cherrybay
                        • Dec 2002
                        • 51

Stel niet uit tot morgen , wat je vandaag iemand anders kunt laten doen.

Comment

Working...