pcdj - mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dropsen
    • Jan 2004
    • 375

pcdj - mixer

Is het mogelijk om een mengpaneel (bijv gemini ps626i) aan te sluiten op een pc, zodat pcdj de mixer kan aansturen?
    Dus pcdj als "cdspeler" ipv een losse dubbele cdspeler en dan naar de mixer?
    Lange tijd werd bier beschouwd als een gezonde vorm van drinkwater...
  • Juriaan
    • May 2004
    • 190

Nee, kan alleen met speciaale controler

Comment

• robert0593
      • Aug 2003
      • 39

Kan wel, pcdj stuurt het het signaal dan gewoon via een geluidskaart uit je pc en dan kun je het dus gewoon met een simpel kabeltje aan je mixer aansluiten. Hierbij moet je wel twee geluids kaarten hebben of eentje met twee uitgangen(tenzij je het in mono wilt hebben).
      the vitamusic drive in

Comment

• F.V.D.88
        • May 2004
        • 58

Dat is wel mogelijk!
        Je hebt idd als je 1 uitgang hebt mono geluid. Maar er zijn voortaan ook geluidskaarten te koop met gewoon 2 tulp stereo uitgangen. Oftewel gewoon je mixer daarop aansluiten. Een willekeurig software programma installeren om de mixer mee te besturen.

Dus dat is gewoon mogelijk.
        En daar heb je geen speciale controller voor nodig.
        Maar volgens mij werkt dat 'trucje' wat robert aangeeft dat je als je 2 geluidskaarten erin zet dan stereo hebt niet... omdat ik denk dat de geluidskaarten dan alletwee hetzelfde monokanaal weergeven. Dus je hebt dan wel 2 kanalen maar 2 mono-kanalen toch? (of heb ik het nu helemaal mis?[:I])
        MVG, Frank

Comment

• Dave
          • Jan 2001
          • 757

De meeste goede MP3-programma's ondersteunen meerdere geluidskaarten, of kaarten met meerdere uitgangen. Dat wil zeggen dat je in het programma een speler toewijst aan een kaart of uitgang. Tenzij je maar 1 geluidskaart hebt met maar 1 stereo uitgang, heb je dus meerdere stereokanalen die je gewoon in je mixer kunt prikken.
          U x I = Boem.

Comment

• F.V.D.88
            • May 2004
            • 58

Maarre Dave ff een vraagje dan...

Als er dan 2 geluidskaarten in de pc zitten met 2 mono kanalen dat wordt dan als je ze samenplugt toch geen stereo of wel? [:I]
            MVG, Frank

Comment

• Juriaan
              • May 2004
              • 190

Ik ik denk dat dropsen echt sturen bedoelt
              dus via digitaal zoals bij usb etc

Comment

• Dropsen
                • Jan 2004
                • 375

hmzz... volgens mij heeft een audigy dubbele uitgangen, dus dan zou het wel kunnen. Alleen ff kijken of ik dat in pcdj kan afstellen, zal wel moeten kunnen he?

Comment

• robert0593
                  • Aug 2003
                  • 39

Met mono bedoelde ik dat je de rechter speler op rechts zet en de linker speler op links van 1 stereouitgang dus dan heb je mono geluid maar kun je wel ermee mixen, maar je pan/balance moet je dan wel even verzetten. Deze optie zat dacht ik op pcdj want heb het zelf ook wel is geprobeerd.
                  the vitamusic drive in

Comment

• Dropsen
                    • Jan 2004
                    • 375

zit ik wel met mono geluid en dat vind ik minder.

Comment

• F.V.D.88
                      • May 2004
                      • 58

citaat:Geplaatst door Dropsen

hmzz... volgens mij heeft een audigy dubbele uitgangen, dus dan zou het wel kunnen. Alleen ff kijken of ik dat in pcdj kan afstellen, zal wel moeten kunnen he?
                      Ja dit kan zeker wel. Volgens mij hebben alle creative audigy kaarten dubbele uitgangen.
                      En daar heb je dan ook nog externe versies van en interne versies.
                      MVG, Frank

Comment

• Dropsen
                        • Jan 2004
                        • 375

En de kwaliteit op deze manier (audigykaart) is die vergelijkbaar met "echt" materiaal: cd-spelers?

Comment

• F.V.D.88
                          • May 2004
                          • 58

De kwaliteit van geluidskaarten is in het algemeen natuurlijk minder dan "echt" materiaal: cd-spelers.

Maar ik heb hele goede reviews gelezen over de verschillende audigy kaarten van creative... (ik was zelf me daar ook in aan het verdiepen over hoe dat allemaal precies zat).
                          En uit veel reviews blijkt dat de audigy kaarten van creative het beste geluid weergeven. Over het algemeen doen de kaarten van creative het goed. En ze hebben een goed marktaandeel.

En als je voor een audigy kaart zou gaan, dan zou ik persoonlijk als ik jou was de Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS Platinum Pro nemen. Deze heeft de meeste aansluitingen en het beste geluid.

http://nl.europe.creative.com/produc...t.asp?prod=512 (voor nog meer info)

en hier zie je de aansluiting (stereo) helemaal links op het plaatje die jij nodig hebt voor het aansluiten van je mixer:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...
                          MVG, Frank

Comment

• Dropsen
                            • Jan 2004
                            • 375

Hmzzz ik ken de kaarten, maar je kiest nu wel gelijk de duurste uit die er is. Maar je hebt gelijk, de kaarten geven subliem geluid. Ik zal eens gaan kijken, hoewel ik denk dat de iets goedkopere audigy kaarten ook mooi geluid geven. Want waarom is deze zo duur?

Comment

• F.V.D.88
                              • May 2004
                              • 58

citaat:Geplaatst door Dropsen

Want waarom is deze zo duur?
                              Deze is heel erg duur omdat:
                              - het ondersteunt 7.1 surround
                              - er een geluidskaart is en een externe breakoutbox bij zit (en afstandbediening)
                              - omdat je er met professionele kwaliteit mee kan opnemen (24 bits/96kHz)
                              - en omdat je heel veel aansluitingen hebt die je op veel andere kaarten niet tegenkomt
                              enz. enz.

Maar het is idd de duurste en eigenlijk de beste... maar eigenlijk zijn alle audigy kaarten gewoon goed.

Maar om nog iets goedkopers te noemen wat een goed alternatief kan zijn en waar ik ook een paar gebruikers van ken die er tevreden over zijn is de MP3+

http://nl.europe.creative.com/produc...t.asp?prod=448

Dat is een klein handig extern geluidskaartje met precies de aansluitingen erop die jij nodig hebt voor je mixer. En ook voor een redelijke prijs.

Veel succes met kiezen!
                              MVG, Frank

Comment

Working...